איך מורידים רכב מהכביש?

לעיתים נסיבות שונות מחייבות הורדת רכב מהמשך נסיעה על הכביש, לרוב זה יהיה מכיוון שמדובר ברכב ישן, מזהם, שלא עובר מבחן רישוי, סובל מתקלות רבות ולבעלים לא כדאי להשקיע בתיקונים חוזרים ונשנים, או לחלופין ברכב שעבר תאונה ולא ניתן לתקנו בחזרה למצב שמיש (מה שנקרא מצב טוטאל לוס).

במצבים אלו מבצעים תהליך של הורדת רכב מהכביש והעברתו לשלב של פירוק וגריטה שהינה פעולה של מיחזור חלקי הרכב כחלקי חילוף וכברזל לשימוש חוזר. 

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

רוצים להפסיק לשלם אגרות ותשלומים על הרכב הישן שזרוק לכם בחנייה ולא זז? צריכים שירות של קונה רכבים לפירוק כדי שיעזור לכם באייך מורידים רכב מהכביש? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים לפירוק את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה! ✅
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש✅
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24 ✅
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים ✅
שירות בכל רחבי הארץ ✅
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה ✅

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

 

מה צריך כדי להוריד רכב מהכביש?

בכדי להוריד רכב מהכביש נדרש שהרכב יהיה לא שמיש ולא כשיר לנסיעה אם זה עקב בעיה מכנית, בעיה בטיחותית או בעיית זיהום. הסיבות לאי כשירות הרכב יכולות להיות עקב גיל הרכב או עקב תאונה שנעשתה עם הרכב וכתוצאה מכך לא שווה לתקן את הרכב או אי אפשר לתקנו במצב הנ"ל יהיה יותר משתלם לבעל הרכב להתחיל תהליך של מכירת הרכב הפגוע, על ידי בעל מקצוע שמתעסק בקניית רכב אחרי התאונה כך שבעל הרכב יוכל להרוויח כסף מהרכב המושבת והלא שמיש שלו

מי יכול להוריד רכב מהכביש?

הורדת רכב מהכביש יכולה להתבצע על ידי הבעלים, על ידי החלטה של שמאי רכב מורשה או על ידי קצין תעבורה משטרתי.

בעלי הרכב

זהו המצב השכיח ביותר והיא על בסיס החלטה של הבעלים שאין לו יותר שימוש ברכב,אין כדאיות בטיפול, אחזקה ותיקון וכי הוא לא ניתן למכירה כרכב שמיש.

שמאי רכב

במקרה שבו רכב היה מעורב בתאונה קשה, על הרכב להיבדק על ידי שמאי המעריך את אופי הנזק ואת היכולת להחזיר את הרכב לכשירות תפקודית. במקרים מסוימים, החלטה של שמאי כי הרכב הינו במצב של "טוטאל לוס" תוביל לכך שהרכב יורד מהכביש. על פי התקנות בעל הרכב הוא האחראי עליו גם כשאינו שמיש ובאחריותו לדאוג גם לשלב של העברתו לפירוק וגריטה.

קצין תעבורה ופיקוח משטרתיים

במקרה בו רכב נבדק על ידי המשטרה ומתגלה כי יש בו בעיות בטיחותיות ואי כשירות, קצין רכב יכול להורות על הורדת הרכב מהכביש באופן זמני עד להוכחת תיקון על ידי הבעלים.

למה צריך להעביר את הרכב לפירוק וגריטה?

רכב שלא ניתן להשתמש מכל אותן סיבות שצוינו קודם לכן, אין טעם בהחזקתו לא כחפץ בחצר הבית (שהופך למוקד למגורי זוחלים) ולא כתופס בחנייה ברחוב הציבורי.

במקרה של הימצאות רכב לא שמיש ברחוב יש בכך גם משום הפרעה וחוסר התחשבות בתושבים האחרים הזקוקים לחנייה, יש בכך מפגע תברואתי וסביבתי, הרכב יכול להפוך למרחב לא בטוח למשחק ילדים ובעליו אף עלול לספוג קנסות עקב כך.

תהליך הורדת רכב מהכביש והעברתו לפירוק וגריטה

לאחר שהתקבלה ההחלטה להוריד את הרכב, יש לבצע מספר פעולות,

פעולה ראשונה ביטול הרישוי של הרכב. הפעולה נעשית על ידי מילוי טופס בקשה לביטול רישוי הרכב (ניתן להוריד מאתר משרד הרישוי). לאחר מכן יש להגיע פיזית למוקד שירות של משרד הרישוי ולהגיש את הטופס. במידה והרכב היה ללא אגרה שנתית בתוקף, עליכם לשלם את התקופה היחסית עד למועד ביצוע ביטול הרישוי. במידה והרכב נמצא בתוך תקופת אגרת רישוי ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר יחסי של הסכום ששולם בעבור האגרה.

פעולה שנייה לבדוק מול בעלי עסקים בתחום הפירוק הצעות מחיר לקניית הרכב.

פעולה שלישית מתבצעת לאחר המכירה. עליכם לפרק את לוחיות הרישוי של הרכב ולהשמידן למצב שלא יהיה ניתן להשתמש בהם.

הורדת רכב מהכביש ללא טסט

בעל רכב הנוהג ברכב בכביש ללא טסט (מבחן רישוי בתוקף) עובר על החוק וצפוי לעונשים. מעבר לכך רכב ללא טסט הוא רכב שלא נבדק בטיחותיות ועלול לסכן את הנוסעים בו, נהגים אחרים בכביש והולכי רגל בדרך. במידה ורכב ייתפס על ידי שוטר ללא טסט הוא יורד מיידית מהכביש וכאמור הנהג צפוי לעונשים בכלל זה שלילית רישיון. אם זאת ניתן כאמור לבצע תהליך של מכירת הרכב לפירוק ללא טסט ובכך לא להסתכן בסיכונים הכרוכים בנסיעה ברכב ללא טסט!

כמה עולה להוריד רכב מהכביש?

אין עלות מיוחדת לפעולת הורדת רכב מהכביש, להפך, ברוב המקרים הבעלים של הרכב יכול לקבל עבור הרכב שיורד מהכביש תשלום על ידי מכירתו לבעל עסק לקניית רכבים לפירוק. מדובר אמנם בסכומים לא גבוהים שיכולים לנוע בין כמה מאות שקלים ועד אלפים בודדים של שקלים (בוודאי לא בשווי של הרכב במידה והיה תקין). גובה דמי המכירה תלויים בנתוני הרכב, דגם, שנתון, מצב מכני ועוד.

הורדת רכב מעוקל מהכביש

בעל הרכב לא יכול לבצע פעולת ביטול רישוי במשרד הרישוי עד לאחר טיפול במצב העיקול וסגירת החוב.

מה מומלץ לעשות לאחר שקיבלתם החלטה על הורדת הרכב ומכירתו לפירוק?

מומלץ לעשות בירור עצמאי ביחס לשווי החלפים של הרכב  (לרוב לבעל הרכב יש ידע בתחום כחלק מהשנים שנסע בו). לאחר שיש לכם פחות או יותר הבנה של שווי חלפים, תפנו לכמה עסקים בתחום הפירוק וקבלו הצעות. בחרו את ההצעה הטובה ביותר עבורכם ואל תשכחו לבדוק האם ההצעה כוללת גם את הגרירה של הרכב למגרש או מוסך הפירוק?  בכדי שההוצאה הזו לא תגולגל אליכם.

החשיבות של קונה רכבים לפירוק טוב

האם המדינה אינה אחראית על טיפול בגרוטאות רכבים?

על פי החוק, מי שרשום כבעל הרכב אחראי על הרכב גם כאשר הוא לכאורה גרוטאה ולא בשימוש. אם זאת בעבר היה ניסיון של מדינת ישראל באמצעות משרד התחבורה, לעודד בעלי רכבים להעביר את הרכב לפירוק וגריטה ולא להשאיר אותם בחצר או במרחבים ציבוריים. במסגרת התוכנית, בעלי רכבים קיבלו החזר כספי מהמדינה (באמצעות מוסכים שהיו בהסדר) עבור העברת הרכב לגריטה. אולם לצערנו, עקב בעיות תקציביות התוכנית נסגרה וכיום כל הנושא הזה נמצא בשוק הפרטי באופן מלא.

כל הזמן משתמשים במילה גריטה מה זה בכלל?

גריטה מלשון המילה גרוטאה, היא פעולת פירוק של חפץ והפיכתו ללא שמיש לגרוטאה. השימוש במילה נעשה לרוב לתאר תהליך פירוק של כלי תחבורה שונים אך במיוחד לכלי תחבורה על גלגלים, שימוש בביטוי זה נפוץ בעיקר בתחום פירוק הרכבים ומיועד לרכבים ישנים או רכבים שעברו תאונה אשר בשפה המקצועית נקראים רכבים לגריטה

היכן ניתן לקבל טופס הורדת רכב מהכביש?

את הטופס בקשת ביטול הרישוי ניתן להוריד באופן מקוון בקישור המצורף פה או מהאתר האינטרנט באתר משרד התחבורה והרישוי.

למה מתכוונים כשאומרים שאפשר לבצע "הפקדה" לרכב?

פעולת הפקדה היא למעשה דיווח למשרד הרישוי כי הרכב אינו בשימוש ובהתאם לכך משרד הרישוי עוצר את הצורך בתשלום אגרת רישוי עד לביצוע ביטול הרישוי. זוהי פעולה שחשוב לעשות החל מהרגע שבו הרכב אינו בשימוש שכן היא תחסוך לכם כסף בהמשך.

לסיכום

הורדת רכב מהכביש יכולה לעיתים להיות פעולה רגשית עבור הבעלים של הרכב, במיוחד עם מדובר ברכב שליווה אותו במשך שנים רבות וככזה נצברו סביבו חוויות. אולם לצד היתכנותו של קושי רגשי חשוב להבין גם שאין הרבה תועלת בהחזקת רכב עומד שהופך לגרוטאה, למפגע סביבתי ואף סיכוני.

התהליך של הורדת הרכב מהכביש אינו מורכב כלל ומצריך בסך הכל מספר פעולות פשוטות. ניתן להתייעץ גם עם בעלי מקצוע המתמחים בהורדת רכבים מהכביש וקניית רכבים לפירוק ובכך לקבל מידע יעיל שיחסוך לכם המון כאב ראש וגם המון כסף.

שאלות נפוצות

לא ניתן להוריד את הרכב שלא על ידי הגעה פיזית של בעל הרכב או מיופה כוח מטעמו למוקדי שירות של משרד הרישוי והגשת טופס בקשה לביטול רישוי. הטופס מצורף במדריך שלנו
בתהליך הפירוק, המתכת והברזל של הרכב מועברים למפעלים שעוסקים במיחזור מתכות ויצירת מוצרי ברזל ממנו.
דרך חברת ברייקדאון, העברה / גרירה של הרכב למגרש הינה חלק מהשירות של קניית הרכב מכם. במידה והרכב כשיר לנסיעה אז הבעלים יכול לבצע אתו נסיעה אחת בלבד לצורך העברתו למגרש פירוק לאחר ביטול הרישוי שלו.