מכירת רכב לפירוק ללא טסט

טסט הוא אחת ללא ספק המטלות הפחות נעימות שיש לבעלי רכבים (למעט הצורך לנקות אותם מבמבה שנמרחה במושב האחורי), ולכן האפשרות למכור את הרכב לפירוק ולהיפטר מהצורך במטלה הזו והתשלום שהיא כוללת הוא יתרון חשוב בהחלטה על מכירת הרכב לפירוק.

אך האם ניתן למכור רכב לפירוק ללא טסט?, מי האחראי לעשות את הטסט של רכב לפירוק? מול מי מתנהלים בעניין הזה ברמה הרשמית של משרד התחבורה?. על שאלות אלו ואחרות במאמר שלפניכם.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים למכור רכב לפירוק ללא טסט או  רכב ישן ששוכב לכם בחנייה או מרכב שעבר תאונה? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

מה זה טסט לרכב?

"טסט" היא מילה באנגלית (משמעותה "מבחן") שהשתרש בלשון עממית לפעולה של ביצוע מבחן רישוי לרכב. על פי החוק במדינת ישראל (ובמדינות אחרות בעולם), בעל רכב העושה ברכב שימוש לנסיעה מכל סוג שהוא ובהתאם להגדרות השימוש של הרכב, נדרש לעמוד אחת לשנה במבחן בדיקה למערכות הרכב בדגש על אלו העוסקות או משפיעות על בטיחות הרכב (בלמים, פנסים, היגוי ואפילו מגבים).

טופס יפוי כח לאדם פרטי לביצוע מבחן רישוי - טסט לרכבמבחן הרישוי "טסט" נעשה במכוני בדיקת רישוי המופעלים על ידי משרד התחבורה. רכב שנמצא בבדיקה כלא עומד בקריטריון אחד או יותר, נדרש לגשת לבצע תיקון ולחזור להציג את התיקון בפני הבוחן ולקבל את אישור מעבר הבדיקה.

מבחן הרישוי הוא פעולה המצריכה פינוי של כמה שעות לפחות (תלוי בעומסים במכון הרישוי), מצריך תשלום של אגרת רישוי רכב ותשלום נוסף עבור הבדיקה עצמה. לצד כל זאת עדיין מדובר בסוג בדיקה חיונית מאד שמוודא רמת בטיחות מינימלית נדרשת עבור כל רכב ובכך תורמת להגנה על חיינו בהיותנו בכביש כנהגים, נוסעים והולכי רגל.

את המבחן יכול לבצע בעל הרכב או מיופה כוח מטעמו (נדרשת חתימת בעל הרכב על טופס ייפויי כוח ותעודת זהות)

לחצו כאן לקבלת טופס יפוי כח לאדם פרטי לביצוע הטסט 

התשלום עבור טסט שנתי

גובה התשלום השנתי עבור אגרת הרישוי נקבע על ידי משרד התחבורה בהתאם לסוג הרכב, גודלו, הייעוד שלו, שנת יצור ועוד פרמטרים נוספים. התשלום עבור ביצוע בדיקת הטסט משתנה סביב גודל הרכב.

 

ההודעה על התשלום נשלחת בדואר על ידי משרד התחבורה על גבי טופס שקרא "רישיון רכב". בטופס מופיעים פרטים מזהים של הרכב, בעליו והסכום לתשלום. את התשלום ניתן לבצע באופן מקוון או תשלום בדואר או בבנק.

 

לאחר התשלום ניתן  לגשת למכון רישוי (אין צורך בקביעת תור, פשוט מגיעים ונעמדים בתור עם שאר הרכבים), להיכנס למשרד להציג טפסים ולהתחיל את הטסט. בסיום משלמים את עלות הבדיקה במידה והרכב עבר את הבחינה ללא צורך בתיקונים.

מכירת רכב לפירוק ללא טסט

 

תשלום עבור חלקי חילוף כדי לעמוד בדרישות לטסט

כיום ובשנים האחרונות כל הרכבים החדשים שעולים לכביש מקבלים פטור ממבחן רישוי (טסט) למשך 3 ואפילו 5 שנים, זאת מכיוון שרכיבי הבטיחות עבורם נשארים תקפים ועמידים לתקופה של כמה שנים. לעומתם רכבים שעוברים את תקופת ה"רכב החדש", מתחילים לסבול מבעיות המצריכות החלפה של רכיבים. הבעיות הללו לרוב מזוהות במהלך ביצוע מבחן הרישוי ואז מקבלים מהבוחן דף אבחון עם "ריג'קטים", שהן תקלות שאותן יש לתקן בפרק זמן קצוב של מספר ימים או שבועות תלוי  בסוג הבעיה.

בכדי לתקן את התקלה ולקבל את אישור הטסט, עליכם לגשת למוסך או חנות חלקי חילוף, לקנות ולהתקין את החלק. במידה ומדובר בהחלפת חלק פנימי (למשל החלפת בלמים) יהיה עליכם להציג אישור ממוסך מורשה על ביצוע החלפת בלמים.

יש תיקונים שזוהו בבדיקה  שלא תצטרכו עבורם אישור התקנה, למשל, החלפת צמיגים, החלפת מנורה וכדומה, בעבור תיקונים כאלו ואחרים פשוט חוזרים למכון הרישוי ומראים לבוחן.

חלקי החילוף הנדרשים לתיקון, כמו כל דבר, עולים כסף, וכאן כבר נפרש לפניכם עולם שלם של אפשרויות, מהיכן לקנות את החלק?, האם חייבים מיצרן מסוים או אפשר מיצרן אחר? האם החלק חייב להיות חדש או שהיתן להתקין חלק מחודש או משומש?.

באילו מקומות ניתן לרכוש חלפים?

יש מגוון מקומות שדרכם ניתן לרכוש את החלק הנדרש לכם, חנויות חלפים מקוונות (באינטרנט) וחנויות פיזיות, מוסכים מורשים, מרכזי שירות וטיפול של יבואני הרכב וגם רכישה מאנשים פרטים, המפרסמים בכל מיני אתרי מכירות שונים. כמובן שלכל מקום יש יתרונות וחסרונות כמו, מחיר, חלק מקורי או תחליפי או אפילו חלק משומש.

מאיזה יצרן כדאי לקנות חלפים?

יבואני הרכב תמיד ממליצים על שימוש בחלפים מקוריים שלהם שהם ייצרו עבור הרכב עצמו, חלפים אלו לטענתם מתאימים יותר, בטוחים יותר, בעבורם ניתן לקבל אחריות גבוה יותר, לצד זאת החלקים הללו במרבית הפעמים יהיו היקרים ביותר.

במקביל למוצרי המקור של יבואני הרכב ישנם חלקי חילוף המיוצרים לאותה מטרה אך על ידי יצרני חלקים אחרים והם נקראים מוצרים תחליפים. לרוב הם יהיו זולים יותר ועם פחות אחריות מזו המוצעת לרכיב מקורי.

אל מול חלקי חילוף מקור ותחליפים עומדת אפשרות של חלקי חילוף משומשים. אלו חלקי חילוף שפורקו מרכבים שעברו פירוק ונמצאו תקינים לשימוש ברכב אחר, כמובן תוך כדי ביצוע ניקוי ותיקון אם נדרש. חלפים אלו יהיו הזולים ביותר אך ללא אחריות או עם אחריות קצרה, מעבר ליתרון המחיר במוצרים אלו יש סיכוי גבוה למצוא חלק מקורי של הרכב.

למדריך המלא והמפורט שלנו בנושא: מכירת רכב לחלקים 

איך מחליטים היכן ואיזה סוג חלפים לקנות?

התשובה מורכבת ושונה ביחס לכל רכב וליכולת האחזקה של בעליו ולפי פרמטרים כמו, עלויות, מה מטרת החלפים?, לכמה זמן הם צריכים להספיק? האם הפער הכספי באמת משמעותי? ועוד.

למשל, סביב חלקים משומשים (מרכב שעבר פירוק) לרוב מומלץ להימנע מחלקים הקשורים לבטיחות והנעת הרכב, עבור צרכים אלו מומלץ לרכוש חלק מקורי או תחליפי חדש. אולם כאשר מדובר בחלקים העוסקים בשדרוג הרכב, פלסטיקה, מושבים, פנסים, דלתות, ידיות וכדומה ייתכן ואת אלו עדיף לרכוש כחלקים משומשים (מפורקים).

מהי הדרך המהירה למכור את הרכב?

אז לאחר שהחלטתם שהרכב הישן סיים את דרכו וטוב יהיה לכם ולסביבה שהרכב יעבור לפירוק ולמחזור נשאר לכם למצוא את הדרך המהירה למכור אותו. מכירת הרכב לפירוק היא פעולה יחסית פשוטה, מאתרים עסק שעוסק בפירוק רכבים, כמו חברת ברייקדאון, מספקים להם מידע על הרכב (סוג, שנתון, מצבו המכאני ועוד פרטי מידע), ומקבלים הצעה לרכישת הרכב.

במידה וההצעה מתאימה לכם, כל מה שנשאר לכם הוא לקבוע מועד ומקום למפגש המכירה עם נציג מהעסק הקונה שיגיע עם רכב גרר. לוודא שלא השארתם דבר ברכב, להעביר לרשותו את הרכב, לקבל במזומן את התשלום שהסכמתם עליו. אל תשכחו להוריד את לוחיות הרישוי טרם מכירת הרכב.

מה עושים מול משרד הרישוי בעניין המכירה לפירוק?

מגישים בקשה לביטול רישיון הרכב באמצעות טופס ייעודיי לכך, מגישים בקשה לקבלת החזר אגרת רישוי במידה ושולמה אגרה שנתית וטרם נוצלה כולה. עדיף לעשות את התהליך הזה לפני העברת הרכב לקונה או ממש בסמיכות למועד המכירה.

האם ניתן לא לשלם את אגרת הרישוי?

כן. ניתן להצהיר על הרכב כרכב עומד במשרד הרישוי ולקבל עבורו מעמד של רכב בהפקדה. רכב בסטטוס כזה אינו נדרש לשלם אגרת רישוי שנתית.

מתי אפשר להפסיק לשלם את אגרת הרישוי?

ניתן להפסיק לשלם אגרת הרישוי רק לאחר שהגשתם טופס בקשה לביטול רישוי הרכב או הצהרתם על הרכב כרכב בסטטוס הפקדה. לרוב אלו בקשות שנעשות עבור רכב תקול שאינו זז ועבור רכבים אשר נשלחים לגריטה ופירוק. חשוב לדעת כי את הבקשה לביטול הרישוי יכול להגיש רק בעל הרכב או מיופה כוח מטעמו והגשתה חייבת להיות בהגעה פיזית לסניף של משרד הרישוי.

לסיכום

מכירת רכב לפירוק היא פעולה נדרשת ונכונה לכל הצדדים המעורבים בה, לבעל הרכב, לאיכות הסביבה וגם לקונה הרכב.

פעולת המכירה אינה צריכה להיות מושפעת מקיום או אי קיום טסט לרכב. במידה והרכב עבר טסט ולאחר כמה חודשים החלטתם למכור אותו לפירוק, תוכלו לקבל החזר יחסי של דמי אגרת הרישוי ממשרד הרישוי, במקרה של מכירת רכב לפירוק ללא טסט ובמצב שבו לא ניתן יותר לנוסע ברכב חברת פירוק הרכבים לה אתם מוכרים את הרכב תגיע עם רכב גרר מתאים ותיקח את הרכב.

למדריך עם כל  השאלות הנפוצות ביותר בנושא פירוק רכבים היכנסו למדריך עם כל התשובות בנושא פירוק רכבים בישראל 

שאלות נפוצות

כן רכב יכול להיות לאל מבחן רישוי בתוקף כל עוד הוא עומד בחנייה ובתנאי שהוא לא משמש לנסיעה. חל איסור לנסוע ברכב בכבישים ללא אישור מעבר בדיקת טסט בתוקף. אם זאת לא משנה מה סטטוס הרכב מבחינת טסט, יש חובה לשלם אגרת את אגרת הרישוי, כן גם במקרה של רכב עומד ותקול.
החיסכון המרכזי הוא של זמן וכסף. זמן עבור השעות של עמידה בתור לבדיקה, במידה ויש בעיה ללכת למוסך בכדי לפתור אותה. כסף, חסכון אגרת הרישוי, דמי הבדיקה וכל עלות אחרת הנדרשת במידה ויש תקלה ברכב ועלייך לסדר אותו בכדי שיעמוד בדרישות הטסט.
על פי החוק רכב ללא טסט לא יכול לנסוע בכביש ועל כן במצב שכזה לא יכול הבעלים שלו לקחת אותו באופן עצמאי למגרש פירוק למכירה. למרבה המזל חברת ברייקדאון מציעה לקנות ממך את הרכב גם כשהוא ללא טסט ולהגיע עם גרר ללא עלות בכדי לקחת את הרכב. חוסכים לך את הזמן והכסף.