החלפת מצבר לרכב עד הבית

מרבית הסיבות שתופסות אותנו עם רכב לא מניע בחיי היום יום הן, בעקבות בעיה במצבר. לשמחתנו, במרבית המקרים לא חייבים הכשרה במכונאות רכב, בכדי לזהות בעיית מצבר וכבר לא צריכים לקחת את המכונית למוסך להחלפת מצבר, משום שניתן למצוא שירות החלפת מצבר עד הבית, במהירות, יעילות ובמחיר אפילו טוב יותר ממוסכים מורשים.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

נותנים שירות מכל סוג לכל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
תשלום במגוון אופציות
זמינים לכם 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

החלפת מצבר עד הבית

מהו מצבר ולמה הוא בכלל מפסיק לעבוד?

מצבר הוא סוג של בטרייה או סוללה חשמלית נטענת, המשמש למגוון רחב של תחומים בהם נדרש חשמל נייד. סוללת המצבר הנקראת גם סוללת עופרת-חומצה, היא הומצאה לפני יותר ממאה וחמישים שנה על ידי פיזיקאי צרפתי. הרעיון העומד מאחורי המצאת המצבר הוא תגובה כימית הנוצרת בין לוחות עופרת הנמצאים בתוך תמיסה מימית של חומצה גופרתית.

השימושים המרכזיים בסוללות מצבר נעשה כמקור חשמל לרכבים, כגיבוי חשמלי למערכות חשמל אלקטרוניות ניחות וגם לצורכי אגירה של אנרגיה.

3 סיבות שכיחות להפסקת עבודה של מצבר

  • מצבר מפסיק לעבוד כי כמו מרבית המכשירים הוא צובר בלאי במהלך השימוש של החומרים המרכיבים אותו. באופן מפורט יותר נאמר כי עבודת המצבר תלויה ברמת האלקטרוליטים שבחומצה. ככל שרמת האלקטרוליטים הנמצאים במבצר גבוהה יותר וצפופה יותר הוא יעבוד טוב יותר. לאורך שנות השימוש, ישנה ירידה ברמת האלקטרוליטים הקיימת בחומצה שהוכנסה למצבר מאז שנוצר.
  • מצברים יכולים להיפגע כאשר הם מתרוקנים עקב השארת רכיב חשמלי עובד. כאשר מדובר במצברים יחסית חדשים (שנה – שנתיים) ניתן להתגבר על התרוקנות שכן יש להם יכולת טעינה עצמית ומספיק כוח אלקטרוליטי בכדי להתמודד עם הפער שנוצר.
  • פגיעה במצבר היא בעקבות בעיה באלטרנטור שאחראית לבצע את טעינת החשמל החוזרת.

החלפת מצבר לרכב

פעולת החלפת מצבר הינה יחסית פשוטה ויכולה להתבצע גם על ידי מי שאינם חשמלאי רכב או מכונאי בתנאי שהם מבינים את אופן עבודת מצבר (קוטבי ה+/-), עם כלים מתאימים, ולא פחות חשוב כאשר מתקינים את אותו סוג המצבר באותו האופן שבו היה מורכב המצבר הישן.

פעולת ההחלפה עצמה לוקחת כמה דקות והיא יוצרת איפוס של מערכת החשמל ברכב ובחלק ממערכות המדיה המותקנות ברכב.

שירות החלפת מצבר עד הבית

כשעולה צורך להחליף מצבר יש ארבע אפשרויות בפני בעל הרכב

  1. במידה והמצבר עדיין תחת אחריות היצרן יש לפנות ליצרן או למוסך המטפל ולפעול בהתאם להנחיות.
  2. גרירת הרכב למוסך והחלפת מצבר במוסך. אפשרות זו כוללת גם עלות של גרר, מעבר לעלות המצבר שמחירו נקבע על ידי המוסך.
  3. לגשת לחנות חלקי רכב וחשמל ולקנות את המצבר ולהתקין בעצמכם. לרוב אפשרות זו תהייה הזולה יותר וכמובן לאחר ביצוע סקר טלפוני מהיר של מחירי מצברים בכמה חנויות.
  4. הזמנה של שירות התקנת מצבר בבית הלקוח. שירות כזה מוצע על ידי מוסכים מסוימים או על ידי בתי עסק עצמאיים ואפילו רשתות של ציוד וטיפול ברכבים.

שירות מצבר עד הבית יכלול בדיקה של המצבר ובמידה ואותרה בעיה במצבר מחליפים מצבר במקום. כמובן שבשיחת הטלפון יש לתת את סוג ודגם המצבר ולברר מה המחיר של מצבר חדש.

בנוסף, מומלץ לברר מול נותן השירות, האם יש עלות במידה והבדיקה תעלה שהבעיה אינה במצבר? (לעיתים החשמלאי שהגיע יכול להניע את הרכב עם מצבר אחר ואז תוכלו לנסוע למוסך לטפל בבעיית הטעינה).

טיפ – מחירי המצברים נמצאים בשוק חופשי תחרותי ותוכלו למצוא פערי מחירים משמעותיים לאותו מצבר. מומלץ לבצע את סקר המחירים לפני שמזמינים שירות ממישהו.

בדיקת תקופתית של המצבר לשמירה על אורך חייו

מצברים מכילים נוזל מימי שתכליתו לסייע בקירור המצבר ולמנוע התחממות. פעולת הקירור מסייעת להפחתת תהליכי הבלאי של המצבר. בחלק מהמצברים (לא בכולם) יש אפשרות לבדוק את רמת המים ובמידת הצורך להוסיף מים מזוקקים המיוחדים למצבר. מבחינת בטיחות יש לבצע את הפעולה כשהרכב מכובה, כשהמצבר והמנוע התקררו ועם מיגון מתאים לפנים, לכפות הידיים ולחלקי גפיים חשופים.

פעולה נוספת תקופתית שחשוב לבצע היא בדיקת קוטבי המצבר ולראות שלא נוצרה קורוזיה המעידה על תהליך של איכול המתכת.

עוד מאמרים שיכולים לעניין אותך:

ירידת ערך רכב

מכירת רכב משומש

המדריך המלא והמפורט להעברת בעלות רכב באינטרנט

טוטאלוס לרכב

החלפת מצבר – מחיר?

מחירי המצברים מגיעים לכמה מאות שקלים ואף יותר. המחיר, תלוי בחברה המייצרת (יש חברות שנחשבות לאיכותיות יותר), משך זמן האחריות שמקבלים עליו וכמובן, גודל וסוג.

מה עדיף מצבר מקורי או מצבר חליפי?

הכוונה במצבר מקורי הוא מצבר המיוצר על ידי אותה חברה שהיצרן בחר להשתמש בה לרכב ברכב. במצבר חליפי הכוונה למצבר מאותו סוג ודגם אך מיוצר על ידי חברה אחרת. אחת הטענות של יצרני הרכב שמצבר שהותקן ברכב כחלק מתהליך הבנייה שלו הוא הכי מתאים לרכב ולמערכת ההנעה שלו. ייתכן ויש בטענה משקל, אך היא לא סותרת את זה שמצבר מחברה אחרת באותו מפרט וסוג אינו מתאים.

הבחירה במצבר צריכה להיות בהתאם לאיכות ולאחריות הניתנת. ניתן למצוא מידע על איכות מצברים באינטרנט ולבסס את הבחירה. כמובן שגם המחיר משמעותי. לרוב החלפת המצבר המקורי במצבר מחברה אחרת אינו פוגע באחריות הקיימת לרכב במידה והאחריות יצרן עדיין קיימת. אם כי, מומלץ לוודא את העניין.

שימו לב! גם המצבר המקורי מגיע עם תקופת אחריות כך ששווה לבדוק לפני שרוכשים  מצבר חדש.

סכנות בהתנהלות עצמית עם מצבר

  • דליפה מהמצבר. יכולה להתרחש עקב טעינת יתר או התנפחות של הסוללה עקב חום חריג. נפילה של המצבר יכולה ליצור סדק שבהמשך מתרחב ויוביל לדליפה.
  • חומצת המצבר מסוכנת מאד לעור ולגוף, היא יכולה ליצור כוויות קשות עקב התזה שלה. מומלץ תמיד כשניגשים לטפל במצבר להשתמש באמצעי הגנה על כפות הידיים, כיסויי חלקי הגוף הגלויים והעיניים.
  • החומצה במצבר הינה חומר רעיל מאד ושאיפה של החומר, יכולה להוביל לפגיעה בכליות ובמוח. לכן הרחיקו ילדים ממצברים וממשחק ליד רכבים ישנים ונטושים.

איכות הסביבה ומצברים

העופרת במצברים היא חומר יקר ולצד רמת רעילות גבוהה של הסוללה כולה, פותחה שיטה ייחודית למחזור מצברים המנצלת בחזרה את כל העופרת. מחזור מצברים נחשב לאחד מתחומי המחזור בעלי היקף גבוה ביותר  בהשוואה למוצרים אחרים.

רכיבים ומידע על מצברים

כל מצבר בנוי משישה תאים, בכל תא יש לוחות. כל תא מספק כמות מסוימת של וולט. כל מצבר מורכב מלוח שלילי ולוח חיובי, אך הם מופרדים אחד מהשני בעטיפת נייר מיוחדת בכדי למנוע קצר. החשמל שמכיל מצבר מכוניות נע בין 40 אמפר לשעה ועד 230 אמפר לשעה.

החלפת מצבר תל אביב

העיר תל אביב היא מטרופולין המגורים הגדול בישראל ובכל יום נעים על כבישיה כמות הרכבים הגדולה ביותר במדינת ישראל.

איתור שירות החלפת מצבר בתל אביב הוא פעולה יחסית פשוטה. ניתן למצוא באמצעות חיפוש באינטרנט מספר גדול של נתוני שירותים בתחום החלפת מצברים. חלקם מתנייד עם רכבים קטנים לנוחות ומהירות בעיר גדולה וחלקם אפילו יכולים להגיע אליכם עם רכב דו גלגלי בכדי לעקוף את הפקקים.

החלפת מצבר לרכב עד הבית.

סיכום

מצבר הוא רכיב חיוני לרכב. מומלץ לבדוק אותו אחת לתקופה בהתאם לצרכי האחזקה שלו (ניתן לקבל הכוונה במוסך).

במידה ומתעורר הצורך להחליף מצבר, אין צורך להילחץ, ניתן למצוא ולקבל שירות החלפת מצבר עד הבית, בפרק זמן קצר יחסי, בצורה מקצועית ויעילה שחוסכת לכם זמן וגם כסף של גרירת הרכב למוסך. איש המקצוע יברר מולכם מראש מהו סוג המצבר, ייתן לכם הצעת מחיר ובמידה ותסכימו יגיע ויחליף במקום. פעולת ההחלפה אורכת כמה דקות בלבד.

מחיר מצבר לרכב יכול להגיע להוצאה נכבדה של מאות שקלים ויותר ולכן מומלץ לבדוק 2-3 הצעות מחיר מבעלי מקצוע.

שאלות נפוצות

לרוב יש שתי פעולות שקורות ברכב המעידות על כך שמדובר במצבר. בהכנסת המפתח או בלחיצה על לחץ ההתנעה לא קורה כלום, הרכב לא מנסה להתניע או נשמע קול נמוך מאד, במיוחד קול של תקתוקים. בשונה ממצב שבו הרכב מנסה להתניע אך לא מצליח. ניסיון ההתנעה מלמד שיש חשמל אך משהו מעבר לה מקולקל. מערכת הנעילה החשמלית של הרכב אינה עובדת. בעת הפעלת לחץ פתיחת הרכב לא שומעים דבר. אם הרכב שלכם כולל גם מפתח ידני, אז תוכלו לראות שמערכות החשמל של הרכב לא עובדות (תאורה פנימית, אור ורדיו) או מציגות אור מעומעם המעיד על רמת חשמל נמוכה. לשני הסימנים הראשונים מצטברת העובדה שמדובר במצבר ישן בן כמה שנים. אם זאת, בכדי לוודא שזו אכן בעיה של מצבר, אין מנוס מבדיקה על ידי איש מקצוע (חשמלאי רכב) המשתמש במכשיר מסוג הידרומטר הבודק את רמת צפיפות האלקטרוליטים במצבר.
יש שתי דרכים עיקריות לזיהוי סוג מצבר הרכב. האחת, להסתכל על המצבר הקיים ולראות סוג, גודל, אמפר ושאר הנתונים הרשומים עליו. הדרך השנייה, היא באמצעות סוג ושנתון הרכב. באמצעות המידע הזה ניתן לבדוק באתר היצרן או דרך המוסך מהו המצבר שבשימוש.
האם בהחלפת מצבר יש להשתמש באותה חברה שמייצרת את המצבר? אין חובה כזו. החברה שייצרה את המצבר שקיים ברכב מייצרת מצבר בעל סוג תכונות מסוימות וגודל מסוים. ניתן להתקין מצבר מחברה אחרת אך בעל אותן תכונות ואותו גודל.