מחירון גריטת רכב ישן

התכנית החדשה של שר האוצר, משה כחלון, שהתחילה בשנת 2017, מחזירה את גריטת המכוניות הישנות על מנת להוריד אותן מהכביש ובכך להפחית את העומס על הכבישים, בשל רמת הבטיחות הנמוכה שלהן. על הדרך, אם יש בבעלותכם רכב ישן, זה הזמן להרוויח ממנו קצת כסף.

במסגרת התכנית, שתתפרש על פני מספר שנים, המדינה תקצה כספים שייצאו מתקציב המדינה, בעלויות גבוהות יחסית, לטובת בעלי מכוניות שמוכנים להשתתף בתכנית ולגרוט את רכבם. בהמשך מתוכננים תמריצים נוספים שמיועדים להורדת רכבים ישנים מכבישי ישראל.

לעוד פרטים ועזרה- באיך מורידים רכב מהכביש 

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים לשכוח מהרכב הישן שכבר לא משתלם לכם להחזיק, מחפשים מישהו שיעזור לכם בהליך של גריטת הרכב הישן? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים ולא משנה מה מצב הרכב✅
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש✅
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24 ✅
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים✅
שירות בכל רחבי הארץ ✅
ממחזרים מכניות למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה ✅

אז למה אתם מחכים? עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

בטיחות ושמירה על איכות הסביבה

הקלת העומס על הכבישים היא לא המטרה היחידה של התכנית, והשיקולים הנוספים הם מניעת סכנות משמעותיות לנהגים ולנוסעים ברכבים ישנים שלא מותקנות בהם מערכות בטיחות מתקדמות שמצילות חיים, כמו למשל מערכות בלימה אוטונומיות. שיקול נוסף הוא שיקול ההגנה על איכות הסביבה והפחתת פליטת הגזים הרעילים והמזהמים שגבוהה במיוחד במכוניות ישנות.

הנתונים מדווחים על מאות אלפי כלי רכב ישנים, כולל רכבים בני עשרים עד ארבעים שנים, שמעטים בלבד מהם מיועדים לאספנות. התכנית קובעת שכל אדם שיש לו רכב ישן יותר מעשרים שנים, זכאי לקבלת סכומים שנעים בין 3,000-5,000 ₪, כפיצוי על תהליך הגריטה.

וזה לא הכול, בעלי רכבים ישנים זכאים גם להחזר בגין החלק היחסי של אגרת הרכב שנשאר עד למועד פקיעת הרישיון.

מחירון גריטת רכב ישן

כלי רכב שמיועדים לגריטה: משנת הייצור 1998 ומטה

בעלי רכבים אלו מתבקשים להודיע למשרד התחבורה על כוונתם לגרוט את רכבם ולבטל את רישיון הרכב, עם העברתו לאחד ממגרשי הגריטה ברחבי הארץ. עם הגעת הרכב למגרש הרכבים, ולאחר ביטול הרישיון, בעל הרכב זכאי לקבלת הסכום שנקבע במסגרת התכנית.

תהליך הגריטה מיועד לבעלי מכוניות פרטיות בלבד, ולפי שיקולים של בעלי מקצוע מומחים בתחום, חלק מהרכבים ימוחזרו לגושי מתכת באתרי הגריטה, או שחלקיהם יפורקו ויעברו תהליך מחזור, חלק הגדול מהרכבים הנשלחים לגריטה יפרקו לחלקים וימכרו כחלקי חילוף לרכב מפירוק

תכנית זו מאפשרת להפחית באופן משמעותי את הגידול המתמשך בכמות המכוניות הישנות על הכבישים. במקום שבעלי מכוניות ישנות יעבירו את הרכב הישן לילדים או לקרובי משפחה, וירכשו במקומו מכונית משומשת או חדשה שנמצאת רק כמה שנים על הכביש, עכשיו הם יכולים לגרוט את המכוניות הישנות שלהם ולא להכביד על העומס על הכבישים.

אז איך זה עובד?

בעלי רכבים ישנים מתבקשים לפנות לאגף התחבורה במשרד התחבורה, לברר מי הם המוסכים המורשים שמשתתפים בתכנית הגריטה, ולהתחיל בתהליך.

זוהי תכנית שמאפשרת לכל הצדדים להרוויח, ובהתאם לפרטי מחירון גריטת רכב ישן, גם סכום של 3,000-5000 ₪ הוא סכום ראוי ביותר, במיוחד כשהוא ניתן ממש במתנה. הרווח של מדינת ישראל הוא האוויר הנקי מרעלים ופליטת מזהמים, שלא לדבר על הירידה המשמעותית  בתאונות הדרכים.

במידה ויש לכם עוד שאלות בנושא של קונה רכבים לפירוק לחצו כאן

שאלות נפוצות

לצערו לא ניתן לבצע הליך של גריטת רכב לרכבים ללא טסט בתוקף!
ניתן לשלוח רכב לגריטה משנתון 1993 ומטה גילו של הרכב צריך להיות לפחות כ- 20 שנים,
ניתן לשלוח להליך של גריטת רכבים רק רכבים לא רשום לגביהם אף עיקול או שעבוד או כל מגבלה אחרת