טסט או בשמו השני, מבחן רישוי לרכב, הוא מבחן שנתי שכל רכב במדינת ישראל נדרש לעבור בכדי שרישיון הרכב שלו יהיה תקף. מטרת מבחן הרישוי היא לבדוק שהרכב עומד בתקינה שנקבעה על ידי משרד התחבורה בעיקר בכל הקשור לבטיחות הרכב, הנוהג בו והסביבה.

לצערנו, בחלק גדול ממכוני הרישוי בארץ, התורים להכנסת הרכב לטסט ארוכים ובעלי הרכבים נדרשים לפנות לכך חצי יום במקרה הטוב. בעקבות כך ובעקבות העולם המודרני והעסוק בו אנו חיים, התפתח שירות טסט עד הבית, שנועד לחסוך את המאמץ, לכל מי שלא מוצאים את הזמן או שאין להם רצון להתמודד בכל מבוך מבחן הרישוי.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מבצעים טסט לסוגי הרכבים
פלטפורמות תשלום נוחות ✅
זמינים 24 שעות ומגיעים עד בית הלקוח
שירות אישי וליווי מקצועי על ידי המומחים הטובים ביותר
נותנים שירות בכל רחבי הארץ

טסט עד הבית

מתי ואיך עושים טסט?

טסט עושים אחת לשנה במועד חידוש רישיון הרכב. תאריך תוקף רישיון הרכב מופיע על טופס רישיון הרכב והוא מותאם למועד עלייתו של הרכב לכביש. כחודשיים לפני חידוש המועד, משרד התחבורה שולח לכתובת המעודכנת ברישומים טופס חידוש רישיון רכב. אם זאת, ניתן גם להוריד את הטופס מאתר משרד התחבורה ולהדפיסו.

את מבחן הרישוי יש לבצע עד לתאריך פקיעת מועד הרישיון, אם כי, לא מומלץ להמתין לרגע האחרון בכדי שאם יש תקלות, לא תמצאו את עצמכם עם רכב ללא רישיון בתוקף.

אין צורך לקבוע תור למכון הרישוי, פשוט מגיעים. אולם, יש לשלם את אגרת הרישוי מראש וניתן לשלם אותה באינטרנט או בבנק הדואר.

במכון הרישוי, ניגשים למשרד הקבלה, מגישים את המסמכים (פירוט בהמשך) ולאחר מכן נכנסים עם הרכב לאחד ממסלולי הבדיקה. במהלך הבדיקה, תקבלו הנחיות הקשורות להפעלת הרכב מהבוחן.

בסיום תהליך הבדיקה, במידה ולא נמצאו ליקויים, תיגשו שוב למשרד הקבלה, תשלמו אגרת ביצוע בדיקה ותקבלו את המדבקה הנכספת המיועדת לפינה הימנית של הרכב ומעידה כי יש לכם רישיון תקף. במקרה שבו הבוחן זיהה ליקויים, תקבלו פרק זמן קצוב, שבמהלכו תוכלו לתקן את הליקויים ולחזור שוב למכון להשלים את הבדיקה ולקבל את המדבקה.

העברת טסט לרכב – מה צריך להביא?

  • תעודת זהות של בעל הרכב או ייפוי כוח חתום על ידי בעל הנרכב עבור נציג שייבצע את הבדיקה עבורו. על הנציג מיופה הכוח להגיע עם תעודת זהות שלו ושל בעל הרכב.
  • רישיון רכב לאחר תשלום אגרה.
  • ביטוח חובה בתוקף
  • כסף לתשלום דמי אגרת הבדיקה (ניתן לשלם גם באשראי)

טסט עד הבית – מה זה אומר?

באופן עקרוני, מדובר בשירות שניתן לרכוש, שבו מגיע עד אליכם, זה יכול להיות לבית, למשרד, איפה שנוח לכם, אדם שלוקח בשמכם את הרכב בעצמו למכון הרישוי ומבצע את כל הפעולות בשמכם. בכדי שהוא יוכל  לבצע זאת יהיה עליכם לתת לו ייפוי כוח להעברת טסט לרכב.

חשוב מאד! וודאו כי יש ביטוח לנהג שמבצע עבורכם את המבחן. לדוגמא, יש בעלי רכב שפוליסת ביטוח הרכב שלהם כוללת רק אותם או בן/ בת הזוג כנהגים מכוסים. בכדי שאדם אחר ינהג ברכב והביטוח יכלול כיסוי יש לבצע הרחבה של מסגרת הנהגים המורשים מול חברת הביטוח.

סיבות בגינם הומצא שירות טסט עד הבית

כל שירות שהוא הומצא בעקבות צורך שהתעורר מצד אחד ומצד שני, נמצא מישהו שיכול לתת מענה לצורך הזה. שירות טסט הבית קיים כבר לא מעט שנים, אך בשנים האחרונות השירות התרחב ותפס תאוצה גבוהה בעיקר עקב העידן הצפוף שבו אנחנו חיים שבו יש תחושה שאין לנו הרבה זמן וגם בעקבות העומסים במכוני הרישוי.

להלן סדרה של סיבות בעקבותיהם הפך השירות ליותר פופולארי

  • רצון לחסוך את הזמן הנדרש לעמידה בתור של מכוני הרישוי שלרוב תמיד עמוסים (מומלץ להגיע מוקדם בבוקר).
  • רצון להימנע מתחושת חוסר נוחות והלחץ המתעוררת אצל חלק במהלך ביצוע הבדיקה. בדיקה שלרוב כוללת ריבוי פעולות שיש לבצע תחת לחץ של הבוחנים שמנסים להספיק כמה שיותר.
  • חברות המחזיקות רכבים אך לא בכמות כזו המצדיקה החזקת עובד ישיר לביצוע בדיקות רישוי.
  • אנשים בעלי מוגבלויות המתקשים לצאת מהבית לאינטראקציות מורכבות.

שלבים של שירות של טסט עד הבית

  1. שיח מקדים עם נותן השירות לברר את מחיר השירות, כולל כיצד יטופלו תקלות במידה ויאותרו במהלך הבדיקה.
  2. נותן שירות מקצועי יגיע לנקודת לקיחת הרכב וייבצע בדיקה ראשונית של הרכב, לעיתים כולל נסיעה קצרה. מטרתו הינה לזהות בזכות הניסיון שצבר סוגיות (שנבדקות בבדיקת הרישוי) שייתכן ויזוהו כליקויים בבדיקה ולהיערך אליהם מראש.

במידה וזיהה ליקויים ברורים כמו אורות, צמיגים שחוקים, בלמים חורקים, יחד עם בעל הרכב יחליטו כיצד לטפל בהם.

  1. לקיחת הרכב למכון הרישוי עם כל המסמכים הנדרשים (כולל כסף לתשלום אגרת הבדיקה) וביצוע המבחן.
  2. במידה והרכב עבר את המבחן הרכב יוחזר לכם עם מדבקת הרישוי. במידה וברכב נתגלו ליקויים, הוא יפעל בהתאם להכוונת בעל הרכב כיצד לטפל בליקויים, וכן את מועד חזרה עם הרכב למכון הרישוי להצגת תיקון הליקויים.

דברים שמומלץ לסגור מראש עם נותן השירות של טסט עד הבית

  • מה כולל השירות מבחינת עלות?. למשל, האם תיקונים קטנים כמו החלפת נורה שרופה או מגב שמשה פגום, יכללו עלות נוספת מעבר לעלות מחיר החלקים?.
  • במידה והרכב לא עובר טסט ונמצאו ליקויים?, האם נותן השירות ייקח את הרכב למוסך לטפל, להחליף? אם כן, לאיזה מוסך ובאיזה עלויות?.

לדוגמא, ליקוי החלפת שני צמיגים. האם בעל הרכב ירכוש את הצמיגים בעצמו ונותן שירות הטסט רק יבצע את ההחלפה שלהם?.

  • לוודא שיש לו רישיון נהיגה בתוקף.

יתרונות בשימוש בשירות טסט עד הבית

  • איש מקצוע דואג לכם לרכב ומכין אותו בכדי להגדיל את הסיכויים לעבור את בחינת הרישוי ומטפל בליקויים במידה ואותרו על ידי הבוחנים (חוסך לכם עוד זמן של הליכה למוסכים).
  • איש מקצוע היודע לדבר עם בוחנים ויכול לעיתים לתקן את הליקוי במקום או לוודא שהליקוי שאותר הוא אכן ליקוי ולא טעות של הבוחן.

עוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

המדריך המלא והמפורט להעברת בעלות רכב באינטרנט

מכירת רכב משומש

מכירת רכב לפירוק איך למכור את הרכב ללא העברת בעלות

העברת טסט לרכב בתל אביב

תל אביב היא העיר העמוסה ביותר מבחינת כל רכב במדינת ישראל. התורים במכוני הרישוי שלה ארוכים ומתישים ומצריכים פניות, זמן וסובלנות. מכיוון ששכך, ישנם לא מעט בעלי רכבים המעדיפים להימנע מבזבוז הזמן של מבחן הרישוי ולנצל אותו לעבודה, גם במחיר של תשלום עבור השירות.

ניתן למצוא מספר רב של נותני שירות בתחום טסט עד הבית ומגוון של טווח מחירים. מומלץ לבצע סקר מחירים קצר לפני.

טסט עד בית הלקוח

סיכום

שירות טסט הבית הוא שירות בעל לקוחות רבים, במיוחד ככל שכמות הרכבים בארץ עולה ואיתם העומסים במוסכים ובמכוני הרישוי.

מומלץ לבחור נותן שירות בהתאם להמלצות, לעשות סקר מחירים ולסגור את הכל מראש עם נותן השירות. בכלל זה, לקבוע כי ככל שנדרשת פעולה אחרת המצריכה עלות (לפחות מגובה מסוים), עליו להתייעץ ולקבל את אישור בעל הרכב.

שאלות נפוצות

עיקר מטרת בדיקת הטסט היא לבדוק את מדדי הבטיחות של הרכב, בלמים, פנסים, שמשות, מגבים, צמיגים, יכולת ההגה ועוד. נקודת ההנחה היא שרכב חדש שרק עלה לכביש, הרכיבים שלו חדשים והוא לא ספג מספיק בלאי שיפגום ברמת הפעולה של הרכיבים. לכן, כל יצרנית רכב קיבלה ממשרד התחבורה אישור לתקופת פטור ממבחן רישוי בשנים הראשונות שהרכב עלה על הכביש. תקופת הפטור הזו משתנה בין יצרניות רכב ורכבים וכיום ניתן למצוא רכב עם פטור מטסט לשנתיים ואפילו יותר. שימו לב! תקופת הפטור מביצוע אגרת רישוי מופיעה על רישיון הרכב, ובכל מקרה היא לא פוטרת את חובת התשלום השנתי של אגרת הרישוי (גם אם אין צורך בבדיקת טסט).
עלות שירות טסט עד הבית נעה לרוב בסביבות ה- 300 ₪ עד 600 ₪. אם זאת, אין מחירון קבוע ומשותף לשירות זה וניתן למצוא מחירי שירות שונים. המחירים אינם כוללים את אגרת בדיקת הרישוי עצמה (כ- 100 ₪), אלא במידה והנושא סוכם מראש עם נותן השירות.
לא נדרשת הכשרה מיוחדת למי שלוקח את הרכב לטסט (כראייה בעל הרכב עצמו יכול לבצע את הפעולה). אם זאת, מרבית נותני השירות בתחום טסט עד הבית הינם בעלי ניסיון בתחום, יודעים לבצע בדיקות מקדימות ולזהות מראש בעיות אפשרויות ויכולים לסייע לבעל הרכב להתמודד איתם. השירות ניתן על ידי מוסכים, חברות עצמאיות העוסקות בשירותי רכב שונים כמו: חילוץ, קניית רכבים לפירוק וכדומה.