קונה רכבים לפירוק – 15 השאלות הנפוצות ביותר על פירוק רכבים

בשיר "רוקר חיי" שלמה ארצי מתאר מקום שנקרא חלודת הזמן שהוא מעיין בית קברות למכוניות. אז אם חשבתם שמכוניות בסיום דרכן הולכות לבית קברות אז, אנחנו כאן בכדי לספר לכם שאין באמת דבר כזה בית קברות למכוניות.

למעשה מכוניות ישנות, תקולות וכאלו שנהרסו ללא יכולות תיקון בעקבות תאונה, פשוט עוברות תהליך של פירוק שבאמצעותו מפרקים רכיבים שיכולים לשמש כחלקי חילוף למכוניות אחרות ואילו חלקי הברזל והמתכת ממוחזרים באמצעות מפעלים המייצרים עם ברזל.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

רוצים להפסיק לשלם אגרות ותשלומים על הרכב הישן שזרוק לכם בחנייה ולא זז? צריכים שירות של קונה רכבים לפירוק שיעזור לכם להוריד את הרכב מהכביש? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים לפירוק את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה! ✅
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש✅
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24 ✅
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים ✅
שירות בכל רחבי הארץ ✅
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה ✅

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

פירוק רכבים 15 השאלות הנפוצות ביותר

מכירת רכב לפירוק – למה בכלל צריך את זה?

  • שמירה על איכות הסביבה. רכב שעומד ללא תזוזה הופך בסופו של דבר להיות מפגע סביבתי. הוא הופך לאתר צבירת פסולת, מקום שיכול להוביל לפציעה של ילדים שאולי יחשבו שהוא מקום למשחק, בית גידול לזוחלים מסוכנים ועוד.
  • במידה והרכב נמצא במקום ציבורי כמו חנייה ברחוב, הוא תופס מקום לרכבים פעילים של דיירי השכונה, הוא מכער את הרחוב ובכללי מהווה הפרעה לציבור.
  • במידה והוא נמצא בחצר פרטית הוא עלול להפוך למוקד של זוחלים שיכולים בהמשך להיכנס לבית.

מי מוכר רכבים לפירוק?

כל מי שיש ברשותו רכב שיצא משימוש אם עקב חוסר כדאיות כלכלי לתקן ולהשמישו או רכב שעבר תאונה מעבר לאפשרות תיקון, מה שנקרא "total loss". אם זאת צפו לכך שהמחיר אותו תקבלו ממכירת רכב לפירוק לא יהיה קרוב לערך של הרכב כאשר הוא שמיש.

כדי לזכור כי על פי חוק בעל הרכב אחראי על הרכב גם כשהוא לא תקין ועומד חסר מעש. האחריות להעביר את הרכב לפירוק היא של בעל הרכב באופן מלא. לכן במידה ובו הרכב נמצא במקום ציבורי ומהווה מטרד וסיכון סביבתי הבעלים עלול לספוג קנסות מטעם הרשות.

מי קונה רכבים לפירוק?

קניית רכבים לפירוק היא עסק גדל ומתפתח מאד וישנם הרבה בעלי עסקים שזהו העיסוק שלהם, הם מתמחים בקנייה של רכבים ופירוקם או שרק קונים רכבים ומוכרים לעסקים העוסקים בפירוק.

רכב הנמכר לפירוק יהיה לרוב רכב ישן, לא תקין ומזהם או רכב שנפגע בתאונה ולא ניתן לתיקון. עלות המכירה מול בעל העסק הקונה נעשית במרבי המקרים במזומן (מדובר בסכומים לא גבוהים, ראו בהמשך, כמה שווה רכב לפירוק?), בעל העסק הקונה מגיע עם משאית גרר ולוקח את הרכב.

חלק בלתי נפרד מתהליך מכירת הרכב לבעל עסק שקונה רכבים לפירוק הוא ביטול רישוי הרכב במשרד הרישוי, זו פעולה שצריכה להיעשות על ידי הבעלים או מיופה כוח. אי ביצוע פעולת ביטול הרישוי יכולה להוביל לכך שיעשה שימוש לא ראוי, אסור ואף פלילי ברכב או בלוחיות הזיהוי שלו.

כמה שווה רכב לפירוק?

קשה מאד לקבוע מחיר מובנה לרכב לפירוק והמחיר נקבע  לפי כמה פרמטרים:

  • מדובר בשוק חופשי, עצמאי ללא פיקוח וככזה יש בו תחרות שאותה הצרכנים יכולה לנצל ולחפש אחר העסקה הכי טובה להם.
  • מכיוון שהגדרה לא שמיש כוללת בתוכה רמות שונות של חוסר שמישות, הרמות הללו משפיעות על מידת המחיר שניתן לקבל עבור המכירה.
  • סוג הרכב ושנת הייצור משפיע אף הוא על המחיר, ישנם רכבים שהחלפים שלהם הם חלפים נדרשים ועל כן  ימכרו במחיר גבוה לעומת רכבים שהערך של החלפים שלהם נמוך. לדוגמא, רכב מסוג מרצדס בן 10 שנים שעבר תאונה כזו שלא ניתן לתקנו אך ניתן לפרק ממנו חלקי חילוף, יימכר במחיר גבוה משום שהחלפים יקרים.
  • מיקום הרכב והובלתו למגרש הפירוק.

לעוד פרטים בנושא – חלקי חילוף לרכב מפירוק

בכל זאת, מה המחיר למכירת רכב לפירוק?

המחיר יכולים לנוע מ – 200 ₪  ועד כמה אלפי שקלים, כאמור, זה תלוי במצב הרכב, סוג, מודל, מיקום.

מהם הכללים הנדרשים של משרד הרישוי סביב פעולת מכירת רכבים לפירוק?

מומלץ לבצע קודם את פעולת ביטול הרישוי ורק לאחר מכן למכור את הרכב לפירוק. באתר משרד הרישוי מופיעים כל הכללים ונהלים בנושא של הורדת רכב מהכביש וביטול תהליך הרישוי.

  • את הבקשה לביטול רישוי רכב ממלאים על גבי טופס ייעודי של משרד הרישוי וניתן למצוא אותו בקלות באתר משרד הרישוי הנקרא: טופס בקשה לביטול רישום רכב.
  • לא ניתן לבטל רישוי של רכב אם כנגד הרכב מתקיימים חובות, שעבוד או עיקול.
  • עליכם לשלם את עלות רישיון הרכב עד למועד ביצוע פעולת הביטול.
  • במידה וביצעתם ביטול רישוי לאחר שכבר שילמתם אגרה שנתית, ניתן לקבל החזר יחסית של דמי האגרה. עליכם למלא טופס מתאים.
  • ניתן להעביר רכב לסטטוס של "הפקדה" ואז אין צורך בתשלום אגרת רישוי עד לביצוע ביטול הרישוי עצמו.

האם אפשר להתחרט ולבטל ביטול רישוי של רכב?

ניתן לבטל את פעולת ביטול רישוי הרכב בהתאם לתנאים הבאים:

  • במידה וזה נעשה בתוך פרק זמן של 30 יום מביטול הרישוי, תדרשו להציג תצהיר חתום על ידי עו"ד שהרכב תקין ושלם על חלקיו.
  • במידה ועברו מעל 30 יום ממועד ביטול הרישוי תדרשו להציג אישור ממוסך מורשה (תקנה 308) שהרכב תקין. כמובן שבכל מקרה על הרכב יהיה לעמוד בבחינת רישוי (טסט).

מה עושים עם לוחיות הרישוי של הרכב ?

כאשר אתם מבצעים ביטול רישוי של רכב המיועד לפירוק, האחריות על לוחיות הרישוי היא שלכם. עליכם לפרק את הלוחיות ולדאוג שהן לא תהיינה שמישות (אפשר לחתוך אותם לכמה חתיכות עם מספרי מתכת או כל כלי עבודה אחר). במידה ואתם נוהגים בעצמכם את הרכב למגרש הפירוק, בסיום הנסיעה תפרקו את הלוחיות בעצמכם וקחו אותה איתכם.

האם לרכב יש תאריך תפוגה?

אם הכוונה היא להאם יש גיל שבו רכב כבר לא רשאי לנסוע על הכביש?, אז אין גיל כזה. אם זאת מגיל מסוים, רכב נדרש לעמוד בסוגי בדיקות ואישורים, למשל, רכב בן 15 נדרש לבצע בדיקת בלמים מיוחדת, רכב בן 19, מוגדר כרכב מיושן ונדרש לבצע בדיקת רישוי כל חצי שנה, ואילו רכב מגיל 30 ומעלה נחשב לרכב אספנות ובמקרה כזה ישנן דרישות (שחלקן קלות יותר מרכב המוגדר מיושן).

מה הדרך הכי טובה למכור רכב לפירוק?

  • לקרוא ולהכיר טרם המכירה את שוק הדרישה לחלפים של הרכב המדובר, בכדי שתדעו עד כמה החלפים מבוקשים ובהתאם לכך תוכלו להעריך את שווי הרכב לפירוק.
  • לנהל מו"מ עם הקונה.
  • לבדוק 2-3 הצעות מכמה עוסקים בתחום, לבדוק שההצעה כוללת גם גרירה של הרכב.

מה חשוב לזכור לפני שמוכרים רכב לפירוק?

  • לפרק את לוחיות הרישוי של הרכב ולדאוג להריסתן בכדי שלא יהיה ניתן להשתמש בהן יותר.
  • לבצע ביטול רישוי במשרד הרישוי.
  • לוודא שלא נשארו בו מסמכים שלכם.
  • שעסקת המכירה כולל גם את גרירת הרכב, כפי שחברת ברייקדאון מציעה.

יש לי אופנוע ישן האם גם אותו אני יכול למכור לפירוק?

כל כלי תחבורה שהיה בשימוש ניתן למכור לפירוק, וגם כאן חלים אותם כללים של מכירת רכב לפירוק, ביטול רישוי, לקיחת לוחיות הזיהוי.

מה כדאי יותר למכור את הברזל או כחלקי חילוף?

חלקי חילוף לרוב שווים יותר מהברזל של הרכב, כמובן שעליהם לביות במצב טוב שמאפשר להם להיות חלקי חילוף. חברת פירוק רכבים טובה כמו ברייקדאון תהיה הוגנת איתכם ותגיד לכם מה הכדאיות בהתאם למצב הרכב, סוג הרכב וגילו.

למדריך המלא והמפורט שלנו בנושא –  מכירת רכב לברזל

האם לבחור קונה רכבים מהאזור שלי?

מכיוון שמדובר בתחום חופשי, התחרות בו באופן טבעי גבוהה. יש בעלי עסק קניית רכבים לפירוק שיהיו מוכנים לקחת את הרכב מכל מקום בארץ ויש כאלו שעובדים רק באזור מסוים.

בכללי אין משמעות מיוחדת לאזור שבו בעל העסק נמצא, המשמעות טמונה באיכות השירות, מה כולל השירות (גרירה והובלת הרכב), גובה הסכום שתקבלו עבור המכירה.

המדריך המלא לפירוק רכבים וקונה רכבים מקצועי

האם כדאי לעשות טרייד-אין עם רכב לא שמיש ולקנות רכב חדש או משומש?

גם חברות למכירת רכב חדש וגם חברות שיש להן מגרשים למכירת מכוניות משומשות, לעיתים, מציעות עסקות מסוג טרייד-אין על רכב ישן, הן לוקחות את הרכב הישן ובתמורה מזכות אתכם בסכום מסוים מהקנייה. כפי שהומלץ קודם לכן, מומלץ לבדוק את ההוזלה שתקבלו מהחברות הללו וגם את המכיר שתקבלו מעסק שקונה ישירות רכבים ומשלם לכם במזומן. בצעו סקר שוק ובחרו את העסקה הטובה ביותר עבורכם.

לסיכום

שוק קניית רכבים לפירוק הוא שוק גדול בישראל בעיקר מכיוון שההתניידות בישראל מסתמכת ברובו על תחבורה פרטית וכתוצאה מכך ישנן הרבה מכוניות. במקביל מדובר בתחום שאין בו מעורבות של המדינה והוא פועל בהתאם להיבטים של היצע ודרישה ולפי כוחות השוק החופשי וכמו לכל דבר יש לכך יתרונות וחסרונות.

גובה מחיר הרכב נקבע לפי נתונים שונים של הרכב ביניהם, סוג ושנתון, אילו חלקים שלו יכולים לשמש כחלקי חילוף יכולים וכמה ממנו מועבר למיחזור ברזל.

במידה ועליכם לסיים את דרכה של המכונית, אתם מוזמנים לפנות למקצוענים שלנו בתחום קניית רכבים לפירוק ולקבל הצעה הוגנת ואמינה לאיסוף ומכירה של הרכב הישן או התקול שלכם.

שאלות נפוצות