פירוק רכבים בקריות

פירוק רכב יכול להישמע קצת מרתיע, במיוחד כאשר זה נאמר ביחס לרכב שלכם, רכב שאולי ליווה אתכם שנים ארוכות ואתם מרגישים אליו קרבה לא מוסברת. ולמרות זאת, פירוק רכב היא הדרך הנכונה לסיים את דרכו של הרכב כאשר הוא כבר לא מסוגל לשרת אותנו, ויותר מכך האחזקה והטיפול בו עולים לנו יותר ויותר כסף.

מה זה פירוק רכבים?, מה ההבדל בין פירוק רכב לגריטת רכב?, איך מעבירים רכב לפירוק בקריות? ועוד סיבות למה כדאי למכור רכב שכבר לא יעיל לנו ואפילו עולה לנו. מיד במאמר שלפניכם.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

רוצים להפסיק לשלם אגרות ותשלומים על הרכב הישן שזרוק לכם בחנייה ולא זז? צריכים שירות של פירוק רכבים בקריות שקרוב אליכם לבית? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים לפירוק את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

פירוק רכבים בקריות

איך התחיל הרעיון לפרק רכבים למחזור?

אנחנו יכולים רק לשער כי הרעיון לפירוק רכבים למחזור התפתח בעקבות רעיון אחר שהתחיל לפני הרבה מאד שנים אצל אנשים המאופיינים כבעלי חשיבה פלילית. הרעיון שלהם היה פשוט וכמובן לא חוקי. לגנוב רכב, לפרק ממנו חלקים ולמכור אותם כחלקי חילוף וכך להרוויח כסף.

על בסיס הרעיון הפשוט אך כאמור הלא חוקי הזה, החלו בעלי יוזמה אחרים לא פלילית, לקנות רכבים שיצאו משימוש במחיר נמוך, לפרק אותם ולמכור את החלקים כחלקי חילוף.

לבסיס הזה, בשנים האחרונות, הצטרפו יכולות טכנולוגיות שהתפתחו בתחום מחזור חומרים כחלק משמירה על איכות הסביבה ובעולם החלו לפרק כלי תחבורה שונים ולמחזר את החלקים שלהם כחלק מצמצום תהליכי בזבוז משאבים.

כך הגענו לימינו כאשר פירוק רכבים מתייחס לשתי האפשרויות גם יחד, איתור חלקים שיכולים לשמש כחלקי חילוף תקינים עבור רכבים אחרים וחלקים אחרים שמועברים למחזור בהתאם לאופי החומר (גומי= צמיגים, פלסטיק = דשבורד, שלדה=ברזל וכך הלאה).

משהו בקטנה על מילה גריטה

השלב האחרון בגריטת הרכב - הפיכתו לקובייה קטנהגריטה היא המילה המקבילה לפירוק רכבים, כאשר אומרים, רכבים לגריטה, מתכוונים לרכבים אשר נשלחים לפירוק כחלק מתהליך הפירוק שלהם הם עוברים תהליך של גריטה שהוא בעצם פירוק הרכב והפיכתו לכלי שאין לו יותר שימוש תוך כדי צמצום הנפח של הרכב עד למצב של קובייה קטנה כל זאת נעשה לאחר שמומחי הפירוק רכבים הוציאו את כל מה שיכול לשמש ברכב רכבים אחרים הן כחלקי חילוף והן כחומר גלם כמו ברזל אשר ניתן להשמיש לשלל דברים בתעשיות רבות אשר לא כוללות את עולם הרכב כמו תעשיית הבנייה ותעשיית התשתיות ועוד רבים וטובים.

אילו רכבים ניתן להעביר לפירוק רכבים בקריות?

ניתן להעביר לפירוק כל סוג רכב שלא יכול להמשיך לנסוע על הכביש מאיזו שהיא סיבה. כל מה שעליכם לעשות הוא לחפש בעל עסק הקונה רכבים לפירוק, להרים טלפון ולברר האם הוא קונה רכב מהסוג שלכם. החברה שלנו פועלת בפריסה ארצית בכל הארץ ובפרט באזור הקריות, אנו קונים כמעט את כל סוגי הרכבים לפירוק ומציעים מחיר הוגן ולווי אישי והכל כמובן בשקיפות מלאה.

האם צריך להודיע למישהו על מכירת רכב לפירוק?

הבעלים של הרכב מחויב לעדכן את משרד הרישוי על העברת הרכב לפירוק. העדכון נעשה באמצעות טופס שנקרא "בקשה לביטול רישוי רכב". לצערכם, לא ניתן להגיש את הטופס באופן מקוון, אלא יש להגיע באופן אישי למשרד הרישוי הקרוב לאזור מגוריכם.

שימו לב, במידה ולרכב יש עדיין אגרת רישוי בתוקף, אתם יכולים להגיש בקשה לקבל החזר יחסי של האגרה.

קראתי שיש מענק שהמדינה מעניקה למי שמעביר את הרכב שלו לגריטה, האם זה נכון?

הידיעה הזו נכונה לשנת 2013 ביחס לרכבי בנזין אך נכונה גם היום עבור רכבים המונעים בדיזל. נעשה קצת סדר בנושא.

רכבי בנזין – לפני כעשור (2010) משרד איכות הסביבה יצא בתוכנית לעידוד בעלי רכבים ישנים ותקולים לשלוח אותם לגריטה. המשרד שילם לכל בעל רכב שהעביר אותו למוסך שהיה בהסדר עם המדינה 3000 ₪, סכום בהחלט ראוי עבור רכב ישן ותקול. בשנת 2013 התקציב נגמר ולא נמצא תקציב חדש ועל כן התוכנית הופסקה. מאז השוק פועל באופן חופשי בהתאם לתחרות, היצע וביקוש.

רכבי דיזל – מנועי דיזל, במיוחד ישנים, נחשבים למזהמים הרבה יותר ממנועים אחרים, בדגש על רכבי דיזל כבדים כמו, משאיות, רכבי הסעה ואוטובוסים. במסגרת חוק "אוויר נקי" משנת 2018, נקבע כי רכב דיזל שנמצא בבדיקה כבעל רמת זיהום גבוה מהמותר, מחויב בהתקנת מסנן חלקיקים (על חשבון בעל הרכב). בעלי רכבים שלא היה ניתן להרכיב לרכבם מסנן חלקיקים או שלא רצו להתקין מחויבים להוריד את הרכב מהכביש ולשם כך עליהם לפנות למוסך מיוחד שנמצא בהסדר עם משרד הרישוי (יש מוסכים כאלו בפריסה ארצית, גם באזור הקריות) ולהעביר את הרכב לגריטה. בעל הרכב מקבל תשלום מהמדינה עבור הכנסת הרכב לגריטה.

בכדי לברר האם הרכב דיזל שלכם עומד בדרישות הזכאות למענק גריטה, ומה גובה המענק שתקבלו, עליכם להיכנס לאתר משרד התחבורה ולקרוא את נוהל הגריטה לרכבי דיזל.

מהו שווי השוק של רכב לפירוק?

המחיר שתקבלו עבור רכב ישן, תקול או לאחר תאונה תלוי בנתוני הרכב, גיל, סוג, מצב חלקים ומצב מכאני. אם זאת המחיר לא יהיה דומה למחיר הרכב במחירון רכבי יד שניה שכן הוא אינו רכב בר נסיעה.

למדריך המלא והמפורט שלנו על – רכבים אחרי תאונה למכירה

המחיר שתקבלו עבור הרכב ינוע בין 400 ₪ לכמה אלפי שקלים תלוי במקרה ברכב ובמצב שלו! במצב שבו קיים שוק חלפים מבוקש מאד עבור הרכב שלכם ויש לו חלפים רבים תקינים אתם תוכלו לקבל כמה אלפי שקלים טובים. לכן אנחנו מאוד ממליצים לבדוק טוב את מצב שוק החלפים של הרכב שלכם ובנוסף לא לזלזל בשוק מכירת חלקי חילוף לרכב מפירוק יש מצב גדול שאתם תוכלו לעשות הרבה כסף מהגרוטאה שלכם שכבר לא זזה.

החשיבות של קונה רכבים לפירוק בקריות

איכות הסביבה, פירוק רכבים, קריות ומה הקשר ביניהם?

מזה שנים יש טענות על כך שאזורי התעשיה (בדגש על מפעלי הזיקוק) בחיפה ובקריות מזהמים ומסכנים וגופים העוסקים באיכות הסביבה פעילים רבות באזורים אלו.

העברת רכבים לפירוק בקריות מסייעת בהפחת פליטת גזים מזהמים מרכבים ישנים בעלי צריכת דלק גבוה ומערכות פליטה מיושנות ומונעת תהליכי זיהום כתוצאה מהחלדה ונזילות שמנים לקרקע. לכן בהסתכלות כללית, פעולת פירוק רכבים בקריות תורמת לשיפור צמצום הזיהום באזור.

מה עושים עם לוחיות הרישוי של הרכב? האם אין חשש שייעשו בהם שימוש אחר במגרש הפירוק?

החשש הזה מוצדק מאד, ובעבר אף היו מקרים שאכן נגנבו לוחיות רישוי שנשכחו ברכבים שנמכרו לפירוק והם שימשו גורמים פלילים ואף חבלניים.

נדגיש בצורה הכי ברורה שאפשר, האחריות ללקיחת לוחיות הרישוי הן של בעל הרכב, לא של משרד הרישוי ולא של קונה הרכבים. על בעל הרכב לפרק בעצמו את הלוחיות ולדאוג לשבירתן בכדי שלא יוכלו לשמש אף אחד.

הרכב שלי עומד בקרית חיים, כבר כמה חודשים בלי מצבר, איך אני אקח אותו למגרש פירוק?

אין צורך לקחת אותו. חברת ברייקדאון במסגרת קניית הרכב ממך תיקח אותו באמצעות גרר על חשבונה למגרש הפירוק כחלק מחבילת השירות של הקנייה. חוסכים לך זמן, כסף וכאב ראש.

לסיכום

הפור נפל והחלטתם שאם כל האהבה שיש לכם לרכב אתם לא יכולים להמשיך להחזיק אותו, כי בכל זאת לא כולנו רוטשילד.

מכיוון שלמכור אותו זו פעולה על סף הבלתי אפשרי, מי ייקנה רכב ישן, מלא תקלות ובעיות? הפתרון הנכון ביותר עבורכם ועבור איכות הסביבה היא למכור אותו לפירוק.

אתם תיפרדו מרכב שהפך למטרד, תקבלו עבורו אפילו תשלום (לא גבוה, אך בכל זאת תשלום ועוד במזומן) וגם איכות הסביבה תרוויח בזכות תהליכי המחזור וצמצום הפסולת המזהמת.

שאלות נפוצות

קונה הרכבים שקנה מכם את הרכב ייקח את הרכב למגרש פירוק או מוסך פירוק שברשותו או שהוא בהסדר עסקי עימם ושם הרכב יעבור תהליך פירוק. במרבית הפעמים מגרשי או מוסכי פירוק יהיו בתוך אזורי תעשייה.
היתרון הוא נוחות, מהירות ומחיר. נוחות ומהירות כתוצאה מהקרבה הגיאוגרפית שחוסכת זמן לכולם. היתרון במחיר שקונה הרכבים לא צריך לשנע את הרכב בנסיעה ארוכה שמייקרת עבורו את העלויות, שאחרת הוא נאלץ לגלגל אותן למוכר.
עסקי קניית הרכבים הן עסקים עם סיכון עבור קונה הרכבים. במרבית הפעמים הוא לא יכול לדעת כמה חלקים מהרכב שקנה אכן יכולים לשמש כחלקי חילוף, יש לו מושג כללי לגבי היקף מחזור החומרים שניתן לקבל מכל רכב אך חלק משמעותי מהרווח שלו הוא מחלקי החילוף, ואת אלו כאמור לא ניתן באמת לדעת עד לפירוק שלהם ובחינה יסודית של מצבם. בסופו של יום הרווח של הקונה אינו קבוע ואינו יציב, לפעמים ירוויח יותר ולפעמים ירוויח פחות.