רכבים אחרי תאונה למכירה

אחת החוויות המבאסות ביותר שקורות לנו בחיים היא לעשות תאונה עם הרכב. יש כאב לב על הרכב (במיוחד אם הוא רכב חדש אבל גם כשהוא לא חדש זה כואב, אולי קצת פחות), יחד עם כאב בכיס עקב עלויות התיקון (השתתפות עצמית של ביטוח, עלייה של פרמיית הביטוח בשנים הבאות) וכאילו להוסיף כל אלו יש גם התרוצצויות למוסכים ושמאים.

בקיצור, לא הכי נעים ולצערנו המצב יכול להפוך אפילו ליותר בעייתי כשהרכב עבר תאונה וישנם שיקולים שונים המשפיעים על כדאיות התיקון או מצב שבו אין ביטוח מקיף, שאלות האם כדאי לערב ביטוח, ירידת שווי הרכב לאחר התאונה וכדומה.

במאמר הזה נציע לכם לבדוק אפשרות נוספת של התמודדות עם רכב אחרי תאונה שאולי תוכל לחסוך לכם לא מעט מהצרות הללו.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים להיפטר מרכב שעבר תאונה? מחפשים מישהו שקונה רכבים לפירוק? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

מה זה רכבים אחרי תאונה?

בתחום קניית רכבים, המונח רכב אחרי תאונה מכוון לרכבים שעברו תאונה או תאונות ומסיבות שונות הבעלים לא היה יכול או לא היה מעוניין לתקן את הרכב והוא למעשה מוצא את עצמו "תקוע" עם רכב שעבר תאונה ואיבד את רוב השווי שלו שכן רכב שהוא לא נוסע הוא רכב אשר מאבד יותר מכ- 90% מערכו.

בעל הרכב אינו יכול למכור אותו לאדם אחר במצב הנוכחי וצריך לשלם עבורו אגרות רישוי ולא יכול להשתמש בו. במצבים כאלו הפתרון היחיד הוא קונה רכבים לפירוק.

מצבים אליהם יכולים להיקלע בעלים של רכב לאחר תאונה

  • רכב עם ביטוח מקיף (ביטוח חובה חייב להיות) מעורב בתאונה, מוגדר על ידי שמאי כמצב טוטאל לוס. הרכב נשאר בידי חברת הביטוח, הבעלים מקבל החזר כספי של שווי הרכב לפי תנאי הביטוח.
  • רכב שבעליו החליט לא לעשות עבורו ביטוח מקיף (ייתכן מכיוון שהרכב ישן או לא נוסע הרבה או ששווי הביטוח גבוה מדי), הרכב עבר תאונה ועלות התיקון מגיע כמעט או אפילו מעל שווי הרכב.
  • רכב עמד בחנייה ציבורית, כאשר הוא ללא טסט או ביטוח ונפגע בתאונה מרכב שנסע ברחוב.
  • רכב ישן עם ביטוח מקיף מעורב בתאונה, הערכת עלות התיקון יחסית גבוהה והבעלים מחליט לא להפעיל את חברת הביטוח בכדי להימנע מהעלאת מחיר הפרמיה השנתית שלו בשנים הבאות (הפרמיה עולה לאחר שמגישים תביעה).

רכבים אחרי תאונה למכירה

מי קונה רכבים אחרי תאונה ומה הוא עושה איתם?

קניית רכב אחרי תאונה היא דבר מאוד נפוץ בעולם פירוק הרכבים יש עסקים המתמחים בטיפול ברכבים ישנים, רכבים תקולים ולאחר תאונה, ובכללי ברכבים לפירוק וגם רכבים לנסיעה. עסקים אלו קונים רכבים במצבים שונים לאחר שהבעלים לא מצא פתרונות אחרים עבורם.

עסקים אלו יכולים גם לתקן את הרכב שקנו בעלות נמוכה הרבה יותר מבעליו של הרכב בזכות הגישה שיש להם למוסך, לחלקים מרכבים שכבר פורקו וכוח אדם מיומן. לחלופין הם יכולים לפרק את הרכב, להפנות חלק מהחלקים שלו למכירה כחלקי חילוף משומשים ואת החלק האחר להעביר לטובת מפעלי מחזור.

למידע נוסף בנושא מכירת רכב לחלקים

מה הוא תהליך קניית רכב לאחר תאונה?

התהליך הינו מהיר ופשוט. במידה ואתם נמצאים באחד המצבים שתוארו או מצב אחר שבו יש ברשותכם רכב שהיה מעורב בתאונה ואינכם מתכוונים לתקנו, תוכלו ליצור קשר עם עסקים הקונים רכבים לאחר תאונה, למסור פרטים וצילומים של הרכב (ניתן לעשות זאת גם באופן מקוון וטלפוני), ולאחר מכן לקבל מהם הצעה שכוללת בתוכה גם את גרירת הרכב למגרש הפירוק.

האם נדרשות עוד פעולות מלבד יצירת קשר עם קונה רכבים אחרי תאונה?

לפני יצירת קשר עם קונה המכוניות על בעל הרכב לבצע מספר פעולות הקשורות לבעלות על הרכב ובהקשר זה יש להפריד בין רכב לאחר תאונה הנמכר לצורכי פירוק לבין רכב לאחר תאונה הנמכר לתיקון והחזרתו כרכב נוסע.

רכב לאחר תאונה הנמכר לפירוק

סביר להניח שרכב שכזה עומד בחניית הבית או בחנייה ציבורית* ואינו בשימוש. על כן מומלץ לבעל הרכב בהקדם לפנות למשרד הרישוי ולהצהיר על הרכב כרכב ב"הפקדה". סטטוס "הפקדה" משמעו שאין צורך לשלם אגרת רישוי לרכב.

לפני מועד המכירה לקונה הרכב לפירוק על בעל הרכב למלא טופס ביטול רישיון רכב ולהגישו באופן פיזי במשרד הרישוי. לאחר הגשת הטופס הרכב הופך לרכב לא קיים מבחינה רישומית וניתן לפרק אותו מבלי לחשוש שייעשה שימוש שלילי בו. באחריות בעל הרכב, לפרק את לוחיות הרישוי לפני שמעבירים את הרכב לקונה הרכבים.

בונוס קטן במידה ולאחר הגשת הבקשה לביטול הרישיון הרכב עדיין נמצא תחת תקופת אגרת הרישוי, ניתן לקבל החזר יחסי של האגרה (מצריך מילוי של עוד טופס).

*(אנו ממליצים להימנע מלהחנות רכב לאחר תאונה בחנייה ציבורית, הרכב תופס מקום של רכבים פעילים, מהווה מוקד לזבל ולמכרסמים ויכול להפוך למרחב משחק מסוכן לילדים).

לעוד מידע בנושא – פירוק רכבים הרוסים

רכב לאחר תאונה  – החזרה לתקינות

במצב כזה יש לבצע העברת בעלות בין הבעלים של הרכב לבין העסק שקונה את הרכב לאחר התאונה. העברת בעלות ניתן לבצע גם באופן מקוון ולחסוך זמן המתנה ותור בסניף הדואר. שימו לב, במידה ולרכב אין טסט אז העברת הבעלות צריכה להיעשות בסניף של משרד הרישוי שבו הקונה חותם על טופס שהוא יודע שהוא קונה רכב ללא טסט בתוקף.

למדריך המלא: למכירת רכב לפירוק ללא טסט

מהן היתרונות והחסרונות של קניית רכבים אחרי תאונה?

יתרונות חסרונות
אין צורך להשקיע כסף ולתקן את הרכב סכום הכסף שתקבלו עבור המכירה יהיה לפי מצב הרכב והחלפים האפשריים שלו ולא לפי מחירון
אין צורך לחפש קונה פרטי שיסכים לקנות רכב לאחר תאונה
חסכון של תשלום אגרת רכב המחויבת בתשלום גם כשרכב לאחר תאונה ואינו בשימוש
אתם מקבלים תשלום במזומן

 

קניית רכבים אחרי תאונה ואיכות הסביבה

במקרים בהם הרכב לאחר התאונה לא ניתן לתיקון וחזרה לשימוש, מכירתו לקונה רכבים תהיה הפתרון הכי נכון גם מההיבט של איכות הסביבה. קונה הרכבים ייקח את הרכב (על חשבונו – כחלק מעסקת המכירה) למגרש ושם יפרק אותו לטובת מחזור ושימוש חוזר בחלקים. בדרך זו נחסך זיהום, החלדה, נזילת שמנים, חסכון במשאבים יצור ושינוע ועוד רווחים שכולם לאורך זמן תורמים לסביבה איכותית יותר עבורנו.

לסיכום

ארצנו הקטנה לצערנו גדולה מאד בתאונות, לא ניכנס לכל הסיבות לתאונות (יש יותר מדי), אך כתוצאה מכך הרבה מאד בעלי רכבים מוצאים את עצמם "תקועים" עם רכב שעבר תאונה ובנסיבות הקיימות לא כלכלי להם להפעיל ביטוח או לתקנו בעצמם.

במצבים כאלו הפתרון נמצא בדמות עסקים הקונים רכבים אחרי תאונה. עסקים אלו הם כתובת של אותם בעלי רכבים המעוניינים למכור את הרכבים התקועים שלהם לאחר תאונה.

מוזמנים ליצור קשר עם איתנו ולקבל הצעת מחיר הוגנת בשקיפות מלאה לרכב לאחר תאונה שלכם או לקניית רכב לפירוק 

שאלות נפוצות

לבעל רכב המוצא את עצמו עם רכב לאחר תאונה שאינו יכול למכור, רכב שמבחינה כלכלית לא משתלם להכניסו לתיקון. בנוסף בעל הרכב מקבל תשלום במזומן, הקונה גורר את הרכב על חשבונו, כל אלו חוסכים לבעל הרכב זמן, מקום וכאב ראש.
מדובר ברכבים שעברו תאונה והוגדרו על ידי שמאי מטעם חברת הביטוח כטוטאל לוס, כלומר אין כדאיות לתקנם. במצב זה חברת הביטוח מפצה את הלקוח בכסף ולוקחת את הרכב לעצמה ומוכרת אותו לעסקים הקונים רכבים לפירוק, בדיוק כמו שאתם מתכוונים לעשות בעצמכם.
כל אחד יכול להציע למכירה מה שהוא רוצה באתרי יד שנייה. השאלה היא האם יש קונים? ניתן להעלות לאחד מאתרי המכירה הרבים של מוצרים יד שניה את הרכב לאחר התאונה ולראות האם יש פניות.