סביר להניח שאת המשפט, "יאללה, תעביר לגריטה, זה לא שווה את הברזל שלו", תשמעו ככל הנראה מהמוסכניק שלכם או מאיזה קרוב משפחה מומחה לרכבים. העברת רכב לגריטה אומרת שהרכב סיים את דרכו, ולמרות שיכול להיות שאנחנו מאד קשורים אליו עלינו להודות שהוא הפך לסוג של גרוטאה וכי אין טעם לתקן או להשקיע בו. והפתרון הכי טוב וגם היחיד שנשאר הוא להעביר אותו למגרש גריטה בכדי שיפרקו אותו לחלקים ולמחזור.

איך זה בדיוק קורה?, מי גורט ומה זה בכלל גריטה? מי המרוויח העיקרי מהגריטה? ועוד כמה סוגיות הרות גורל במאמר שלפניכם.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים לבצע מסירת רכב לגריטה וכך להיפטר מהרכב הישן שיושב לכם בחנייה? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

"איזה גרוטאה הוא"

לכולנו יוצא להגיד את המשפט הזה כאילו אנחנו מומחים גדולים, שחקן כדורגל לא רץ במגרש, "שחקן גרוטאה", מכונת הכביסה עושה קולות של התפרקות, "איזו מכונה גרוטאה", רכב לא נוסע, "איזו גרוטאה" אבל האם עצרתם ושאלתם את עצמכם מה זה בכלל גרוטאה?.

ובכן גרוטאה היא מונח לחפץ (לרוב חפץ מכאני כלשהוא) שכבר לא בשימוש או לא עובד כמו שהוא צריך ודינו להיזרק או להתמחזר. מקור המילה  גרוטאה הוא מהשורש ג.ר.ט, מכאן שגרוטאה היא למעשה כתיב מלא של גרוטה.

מה זה גריטה?

פעולה שבה לוקחים חפץ מכאני, במקרה שלנו מכונית ישנה שלא מתפקדת והופכים אותה לגרוטאה, עד למצב שבו ממש לא יהיה ניתן להשתמש בה, אך בדרך כזו שהיא לא תהפוך לזבל אלא שהחלקים שלה יעברו לשימוש חוזר.

לעוד מידע בנושא רכבים לגריטה

איזה רכבים מוסרים לגריטה?

לגריטה אפשר להעביר כל חפץ מכאני שניתן לפרק אותו לחלקים לטובת שימוש חוזר. במקרה של העברת רכב לגריטה (באמצעות תהליך מכירה) ניתן להעביר כל סוג רכב, צריך רק למצוא את החברה הנכונה העוסקת בפירוק של סוג הרכב וחברה שתיתן לכם מחיר הוגן ושקוף.

מסירת רכב לגריטה

איך מתבצעת העברת רכב לגריטה?

באמצעות יצירת קשר עם מומחה לפירוק רכבים שזו תחום המומחיות שלו (קניית רכבים לגריטה). ניתן למצוא קונה רכבים רבים בקלות בחיפוש באינטרנט, בדיוק כפי שהגעתם לחברה שלנו.

יצירת הקשר תכלול מסירת מידע על הרכב, בדגש על שנתון, סוג הרכב ומצבו המכאני. ייתכן ותתבקשו לשלוח כמה תמונות של הרכב ולהוסיף עוד כמה פרטי מידע.

בהתאם לנתונים תקבלו הצעה מחיר לקנייה. במידה ותחליטו לקבל את ההצעה, בעל העסק יקבע איתכם מועד למפגש היכן שהרכב נמצא, הוא יגיע עם רכב גרר, יעמיס את הרכב וישלם לכם במזומן את סכום הקנייה שהסכמתם עליו.

תהליך פשוט ויחסית מהיר, אך אנו ממליצים לעשות כמה דברים טרם המכירה (חלק הם חובה) בכדי למקסם את התוצאות עבורכם.

מה עושים במגרש גריטה?

מגרש הגריטה הוא למעשה מקום אחסון ומפעל פירוק רכבים. למגרש מגיעים הרכבים שנקנו ושם העובדים (אנשי מקצוע בתחום הרכב) ניגשים ובודקים את החלקים ומחליטים אילו מהם יוכלו לשמש כחלקי חילוף משומשים לרכבים אחרים (לפעמים נדרש תהליך של שיפוץ / חידוש לחלקים הללו) ואילו חלקים ירוכזו בערמות בהתאם לחומר שלהם ולאחר מכן יילקחו למכירה למפעלי מחזור לפלסטיק, ברזל, גומי וכדומה.

המלצות לביצוע לפני מכירת הרכב לגריטה?

  • בררו האם הרכב שלכם ובמיוחד חלקים שלו הם חלקים מבוקשים בשוק החלפים. תוכלו לעשות זאת על ידי התייעצות עם המוסכניק שלכם או להיכנס לחנות חלפים ולשאול, אפשר גם לחפש באינטרנט באתרי חלפים לרכב ולראות מחירים. ידיעה כללית פחות או יותר של רמת הביקוש של חלקי הרכב בשוק יכול לסייע לכם בשיח משא ומתן על גובה מכירת הרכב.
  • עליכם לגשת למשרד הרישוי באופן פיזי (או לשלוח מיופה כוח מטעמכם) ולהגיש בקשה לביטול רישוי הרכב. לאחר הגשת הבקשה הרכב למעשה כבר לא על שמכם ולכן ניתן למכור את הרכב ללא העברת בעלות. נציין, כי אגרת רישוי צריכה להיות כל הזמן משולמת על הרכב ללא קשר למצבו. במידה ובמועד ביטול הרישוי נותרה יתרת תקופת אגרת רישוי, אתם יכולים לבקש החזר יחסי של תשלום האגרה.
  • אם אתם מתלבטים מה לעשות עם הרכב העומד, תוכלו להימנע מתשלום אגרת רישוי עד לקבלת ההחלטה לגבי הרכב, זאת על ידי פנייה למשרד הרישוי בבקשה להעברת הרכב לסטטוס "הפקדה". סטטוס זה קובע שהרכב עדיין ברשותכם, אך הוא לא בשימוש ועל כן אין חובת תשלום אגרת רישוי.
  • לפני המכירה ומסירת הרכב, באחריותכם לפרק את לוחיות הרישוי ולהוציא אותם משימוש. מסירת רכב לפירוק עם לוחיות יכולה להפוך את הלוחיות למטרה לגניבה ושימוש בעל אופי פלילי ואך חבלני. זוהי אחריות שלכם כבעלי הרכב.
  • קבלו הצעות מכמה עסקים לפירוק רכב וכמובן בחרו את ההצעה הכי נכונה לכם.
  • שימו לב שבהצעה שאתם מקבלים הקונה כולל גם גרירת הרכב למגרש הפירוק.

מי המרוויח הגדול מהעברת רכב לגריטה?

לשמחתנו גריטת רכב היא אחד המצבים הבודדים שבו כולם מרוויחים. בעלי הרכב, מכיוון שקיבלו תשלום במזומן עבור רכב שלא מצליחים למכור, קונה הרכבים לפירוק, מרוויח מפירוק ומכירת החלקים (פעולה שבכל מקרה בעל רכב לא יכול לעשות), אך מעל שניהם יש מרוויחה גדולה יותר והיא הסביבה.

פעולת גריטה היא בראש ובראשונה פעולה של מחזור שחוסכת משאבים ומצמצמת זיהום ופסולת. למשל, כשרכב מפורק פחות ממנו נשלח להטמנה באדמה וכך נחסך מקום. למשל, רכב ישן הוא בעל צריכת דלק גבוהה ופולט זיהום בכמה רמות יותר מרכבים חדשים.

לסיכום

השנים האחרונות הראו לנו את חשיבות המודעות שלנו לנזקים שאנחנו  (המין האנושי) גורמים לסביבה בעידן המתועש של ימינו, אם זה בדרך של הוצאת משאבים מהאדמה, אם בצריכת האנרגיה ופליטת גזים ואם בתהליכי יצור שונים.

חברת breakdown פירוק רכבים שמחה להיות אחת החברות שתורמות באמצעות מומחיות בתהליכי גריטה לתהליכי שמירה על איכות הסביבה שלנו ושל היקרים לנו.

שאלות נפוצות

נכון לשנת 2022, המעורבות היחידה של משרד הרישוי (באמצעות משרד התחבורה) בסוגיות של גריטה היא בתוכנית לעידוד גריטה של רכבי דיזל ישנים מזהמים. לפני כעשור הייתה תוכנית דומה עבור רכבי בנזין אך לאחר שלוש שנים היא לא תוקצבה מחדש ונסגרה. ללא תוכנית גריטה לרכבים פרטיים שהיא השוק הגדול ביותר לגריטת רכבים, מחירי השוק נקבעים לפי הכוחות הפועלים בו, ללא פיקוח ובהתאם למידת התחרות, דרישה והיצע.
גריטה יכולה להתבצע לכל סוג וגיל רכב. לרוב הגריטה היא עבור כלי רכב ישנים מכל הסוגים, אך גם רכבים חדשים שהיו מעורבים בתאונה והוגדרו כטוטאל לוס (רכבים שאין כדאיות בטיחותיות או כלכלית לתקן אותם) מופנים לתהליכי גריטה.
ברחבי הארץ יש הרבה מאד מגרשי פירוק רכבים או בשמם האחר מגרשי גריטה. לרוב הם יהיו באזורי תעשייה שונים שיש בהם ריכוז של מוסכים ומפעלי תעשייה.