מכירת רכב לפירוק – איך למכור את הרכב ללא העברת בעלות

החיים מזמנים לנו כל מיני סוגי פרידות, אחת הפרידות הפחות מדוברות היא פרידה מרכב ששירת אותנו שנים רבות, רכב שצברנו בו ועימו חוויות ואף נקשרנו אליו רגשית.

כמו בכל פרידה עלינו להתמודד איתה ובסופו של דבר להתגבר עליה. בעולם הרכב יש שני סוגי פרידות מרכב, הסוג הראשון הוא מכירתו לבעלים חדש (שאנחנו מקווים שייטפל בו יפה), הסוג השני הוא מכירתו לפירוק לחלפים ומחזור שאר החומרים מהם הוא עשוי.

במאמר הזה נסביר לכם על תהליך פרידה מרכב לטובת פירוק. איך עושים את זה?, מה עושים בפירוק? איפה ולמי מוכרים?, מה מקבלים עבורו? מה התהליך הפורמאלי שצריך לעשות? ועוד כמה שאלות חשובות.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים להפטר מהרכב הישן ששוכב לכם בחנייה או מרכב שעבר תאונה רוצים להתחיל בתהליך של מכירת רכב לפירוק? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים ולא משנה באיזה מצב הרכב
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

מה זה מכירת רכבים לפירוק?

כאשר רכב מגיע לסוף דרכו התפעולית, כלומר, הוא כבר לא שמיש לנסיעה או עבר תאונה ולא בר תיקון, כל מה שנשאר לעשות זה למכור אותו לפירוק בכדי שלא יעמוד, יחליד, יזהם, יהפוך למפגע ציבורי וגם יעלה לכם כסף.

למדריך המלא והמפורט – לקניית רכב אחרי תאונה

מי מתעסק במכירת רכבים לפירוק?

ישנם עסקים כדוגמת ברייקדאון, שמתמחים בקניית רכבים ישנים, רכבים תקולים ורכבים לאחר תאונה לצורכי פירוק. בעלי עסקים אלו, הינם בעלי מקצוע היודעים לבצע פירוק מושכל של הרכב בכדי לנצל עד כמה שניתן את חלקיו לטובת שימוש חוזר כחלפים או לטובת מחזור החומרים.

מכירת רכבים לפירוק

מהיכן מגיעים רכבים לפירוק?

  1. בעלי רכב פרטיים
  2. עסקים המחזיקים רכבים לעבודה
  3. חברות ביטוח שאליהן עוברת בעלות של רכב שאינו בר תיקון
  4. יבואני רכב / מגרשי מכירת רכב שמציאות טרייד אין לרכב ישן תמורת זיכוי בקניית רכב אצלן.

מה הוא השימוש שנעשה עם רכבים לפירוק?

פעולת הפירוק היא למעשה פעולה ירוקה שתכליתה לצמצם פסולת וזיהום. אנשי המקצוע בתחום הפירוק עוברים על הרכב ביסודיות, בוחנים ובודקים באילו חלקים ניתן להשתמש כחלקי חילוף לרכבים אחרים ואילו חלקים אפשר להעביר למפעלים הממחזרים חומרים כמו ברזל, אלומיניום ופלסטיק. בסיום התהליך כמעט כל חלקי הרכב עוברים תהליך של שימוש חוזר או מחזור.

למדריך המלא בנושא: חלקי חילוף לרכב מפירוק 

אילו חלקים הופכים להיות חלקי חילוף משומשים?

בהתאם למצב הרכב, רוב החלקים בו יכולים להפוך לחלקי חילוף משומשים, למעט שלדה ומתלה שהינם יסודות הרכב וחלקים בעלי אורך חיים קצר כמו, מסנני שמן, אוויר, רצועות, בלמים, משאבות.

מהו השווי הממוצע של רכב לפירוק?

קשה לקבוע את השווי הממוצע ממכירת רכב לפירוק מכיוון שהמחיר נקבע לפי פרמטרים של כל רכב ומדובר במספר רב של פרמטרים ביניהם : שנתון, סוג וגודל הרכב, מצבו המכאני, מאפיין שוק החלפים שלו ועוד. בעקבות השונות הגדולה הזו המחיר לרכב לפירוק יכול לנוע בטווח רחב שבין 200 ₪ בקצהו אחד ועד לאלפי שקלים (5000 ₪) בקצהו השני.

האם יש טופס מכירת רכב לפירוק אם כן מה הוא הטופס?

תהליך מכירת רכב לפירוק אינו תהליך רשמי כדוגמת זה הנעשה בעת מכירת רכב תקין (פעולה המוכרת כהעברת בעלות רכבים בדואר) ועל כן אין צורך בטופס כזה או אחר. במכירת הרכב לפירוק מקבלים את תשלום דמי המכירה מהקונה במזומן וכן אסמכתא על ביצוע המכירה, בזה התהליך נגמר. לעומת זאת לפני המכירה חשוב לבצע פעולה במשרד הרישוי והיא כוללת שימוש בטופס שנקרא "בקשה לביטול רישוי רכב".

האם אני צריך לדבר עם משרד הרישוי במידה והחלטתי לשלוח את הרכב שלי לפירוק?

מדינת ישראל, נכון לשנים האחרונות אינה מגלה כל עניין בנושא העברת רכבים לפירוק וגריטה ולכן ה"דיבור" היחיד שיש לעשות מולה הוא דיווח במשרד הרישוי על ביטול רישוי הרכב. לצערנו, במשרד הרישוי לא מגלים עניין מיוחד במה תעשה עם הרכב ואין כל תקנה או חוק המחייבים את הבעלים למכור או להעביר את הרכב לפירוק וגריטה.

מומלץ מאד לבצע את פעולת הביטול במשרד הרישוי לפני מכירת והעברת הרכב לקונה וחשוב לא פחות לפרק את לוחיות הזיהוי מהרכב ולהוציאן מכלל שימוש. השארת לוחיות הרכב ברכב שנמסר לפירוק יכולה להוביל לכך שהן תגנבנה וייעשה בהן שימוש פלילי ואף גרוע מכך.

איך מוכרים רכב לפירוק?

פשוט מאד פונים לבעל עסק לפירוק רכבים מתארים את מצב הרכב, מקבלים הצעה הכוללת לקיחת הרכב למגרש הפירוק. לאחר מכן במפגש המכירה בודקים אם נדרשים עדכונים למחיר, במידה והגעתם להסכמה, הקונה ישלם לכם במקום וייקח את הרכב.

איך מוצאים קונה רכב לפירוק?

ישנם שלושה דרכים מרכזיות ועוד דרך עוקפת:

  • חיפוש באינטרנט אחר עסקים הקונים רכבים לפירוק, קוראים עליהם, מתרשמים מהאתר והתוכן שבו ויוצרים איתם קשר (כמו האתר הזה של ברייקדאון).
  • המלצות ממכרים, חברים ואפילו מהמוסכניק שאצלו אתם מטפלים ברכב.
  • חיפוש באזורי תעשייה בהם מרוכזים לרוב מוסכים ומגרשי פירוק.
  • באמצעות יבואני רכב או מגרשים למכירת מכוניות המציעות אפשרויות טרייד אין על הרכב הישן. במקרה הזה הרכב נמסר להם והלקוח מקבל זיכוי בגובה כזה או אחר לרכישת רכב אחר.

מה זה מכירת רכב לברזל?

המילה "ברזל" בהקשר של מכירת רכב הינה מילה שמשמשת לתיאור כללי של  רכיבי הרכב העשויים מברזל, מתכת ואלומיניום, רכיבים שלא ניתן להשתמש בהם כחלפים משומשים והם נמכרים תחת הכותרת "ברזל". חלקים אלו כמו, שלדת הרכב, מתלים, גג הרכב, דלתות לא תקינות, נמכרים למפעלים מיוחדים שמתיכים אותם ויוצרים מהם חומר לבנייה ויצירה מחודשת.

מכירת רכב לברזל – מחיר

מכירת רכב לברזל הו בעצם תהליך שנעשה בכדי לחשב את המחיר של ברזל הרכב צריך לדעת מה משקלו של הרכב? וכמה ממנו בתהליך הפירוק מועבר למכירה כברזל (יש חלקים מברזל שמשמשים כחלקי חילוף), בנוסף הרכב  עצמו מורכב מכמה סוגי מתכות, ברזל, אלומיניום וסגסוגות של מתכות מעורבות.

מחיר הברזל אמנם נקבע בשוקי המסחר הפיננסים, אולם בפועל המחיר נקבע גם לפי היצע ודרישה, לפי סוג הברזל, עלויות שינוע והעברה. כך שבשורה התחתונה כמוכר קשה להעריך כמה שווה הברזל של הרכב שאתה מוכר לפירוק.

איך אתם יכולים לחסוך במידה והחלטת לשלוח את הרכב לפירוק?

  • לעשות עבודה הכנה מקדימה על שוק מחירי מכוניות לפירוק, לבדוק מה ההיצע והדרישה לחלפים של סוג הרכב שלכם ומחירים של חלקים. ככל שמדובר ברכב פחות נפוץ, יותר יוקרתי, במצב מכאני וחיצוני ופנימי טוב אזי יותר חלקים שלו יוכלו לשמש כחלפים משומשים ואז תוכלו לקבל יותר כסף עבורו.
  • לוודא שעסקת המכירה – קנייה כוללת את לקיחת הרכב על חשבון הקונה למגרש או למוסך הפירוק מהמקום שבו הרכב נמצא.
  • לבדוק אפשרות של קבלת זיכוי בטרייד אין לרכישת רכב אחר.

העברת בעלות של רכב לפירוק – יתרונות וחסרונות

יתרונות חסרונות
הקונה יכול להשתמש ברכב כרצונו (לא רק לפירוק). בירוקרטיה לקונה ולמוכר (אם כי בתנאים מסוימים ניתן לבצע העברת בעלות באופן מקוון בלי להגיע פיזי לסניף)
המוכר אינו צריך ללכת לתאם תור וללכת באופן פיזי למשרד הרישוי, מסתפקים בהעברת בעלות בכל סניף דואר הקונה יצטרך לעשות ביטול רישוי לאחר הפירוק

האם ניתן לבצע העברת בעלות רכב באינטרנט?

לפני כשנתיים משרד התחבורה החל לאפשר לבצע העברות בעלות לרכב גם באופן מקוון ובדרך זו לחסוך למוכר רכב ולקונה זמן וכסף בקביעת מפגש בזמני עבודה בסניף דואר. שימו לב כי לביצוע הפעולה באופן מקוון יש מספר כללים ותנאים שעל המוכר והקונה לעמוד בהם. ניתן למצוא אותם באתר משרד התחבורה כאן.

למדריך המלא – להורדת רכב מהכביש עם משרד התחבורה 

מכירת רכב לפירוק המלצות

אחרי שחפרנו לכם עם כל המידע הזה הגיע הזמן להמלצה. חברת ברייקדאון, הינה חברה וותיקה בתחום פירוק הרכב, שמאמינה ששקיפות היא שם המשחק וכי שקיפות מובילה לאמינות.

צרו עמנו קשר, ספרו לנו על הרכב שלכם ואנו נספר לכם מה נעשה עימו, נציע לכם מחיר ראוי וכמובן ניקח אותו בהובלת גרר מטעמנו.

איך מבצעים בדיקת עיקול רכב?

  • בדיקה במשרד הרישוי (אם כי הנתונים שם אינם תמיד מקיפים).
  • בדיקה במאגר רשם המשכונות במשרד המשפטים – מדובר בבדיקה מקוונת בתשלום ומקבלים דו"ח לפי מספר הרכב.
  • בדיקה באמצעות סניף של דואר ישראל.
  • באמצעות חברות פרטיות שניתן לאתר ברשת האינטרנט המבצעות את הבדיקה עבורכם (בתשלום).

האם בעל הרכב חייב לבצע את העברת הבעלות או ביטול הרישוי לרכב לפירוק?

בעל הרכב יכול ליפות את כוחו של אדם אחר לבצע את הפעולה בשמו, אם בהגעה למשרד הרישוי או בסניף הדואר. ניתן למצוא את טופס ייפוי הכוח שיש למלא ואת רשמית המסמכים הנדרשים באתר משרד התחבורה כאן

לסיכום

למרות המידע הרב שריכזנו לכם ושאולי מפחיד קצת, בסופו של דבר תהליך מכירת רכב לפירוק הוא תהליך פשוט ויכול להיעשות במהירות יחסית גבוה. נראה כי לפעמים עיקר הקושי אצל בעלי רכבים הוא בקבלת ההחלטה למכור את הרכב לפירוק.

לאלו המתלבטים נוסיף שמכירת הרכב לפירוק היא מעשה בעל ערך ירוק שחשוב ותורם לצמצום הזיהום ושיפור איכות הסביבה בה אנו חיים.

בחברת שלנו אשר מתמחה בפירוק וגריטת רכבים אנחנו מבינים ורגישים לכל המורכבות והחששות שיש לכם ונסייע ככל הניתן להקל את התהליך לצד הוגנות ושקיפות במחיר.

למדריך המלא עם כל השאלות הנפוצות ביותר בנושא פירוק רכבים 

שאלות נפוצות

לא אין צורך. מכירת רכב לפירוק נעשית ללא העברת בעלות, לעומת זאת יש לבצע פעולת ביטול רישוי על הרכב וזה אומר שהרכב מפסיק להיות בבעלות של מישהו וניתן למכור אותו לפירוק.
מכיוון שברגע שהרכב הולך לפירוק ולא להחזרה לשימוש אין צורך בבעלים שיהיו אחראים עליו מבחינת רישוי, תקינות וכדומה. בנוסף קונה הרכבים לא מעוניין שעל שמו יהיו רשומים רכבים שכן רכב רשום מצריך אגרת רישוי ואחריות למצבו ומיקומו.
לוודא כי העברת הבעלות נעשתה כנדרש וכי הרכב מופיע תחת הבעלות החדשה. אין הבדל בין העברת בעלות בין קונה ומוכר של רכב יד שנייה תקין להעברת בעלות בין קונה ומוכר לרכב שמיועד לפירוק.