אם כבר שמעתם את הביטוי, "הרכב בקושי שווה את הברזל שלו"? אז אתם יודעים שזהו ביטוי שמשמש אנשי מקצוע בתחום הרכב ושלמעשה אומר, לא שווה לתקן או להשקיע ברכב, וכי הדבר הכי טוב שאפשר לעשות עבור הרכב זה למכור אותו ולקבל את המחיר של הברזל שלו.

התהליך האחרון שעומד בפני רכבים שלא שווה לתקן ושלא כשירים לשימוש לצורך שאליו נבנו, הוא להימכר לטובת תהליכי מחזור שונים כשהמרכזי בהם (אך לא היחיד) הוא מחזור הברזל ושאר המתכות שמרכיבות את הרכב.

במאמר הזה נסביר את כל מה שקשור ישירות ומה שמסביב למכירת רכב לברזל.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים למכור את הרכב לברזל ואולי לעשות ממנו כמה קצת כסף? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים ולא משנה מה מצב הרכב
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

אז למה אתם מחכים? עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

מי הם הרכבים שלא שווה לתקן?

ניתן לחלק את הרכבים הללו לשני סוגים:

רכבים ישנים – אלו רכבים שנוסעים שנים רבות על הכביש, צברו עייפות חומר, בלאי של חלקים מרכזיים ונדרשת עבודה אחזקה שוטפת לצד תיקון תקלות חוזרות ונשנות. עלויות החלפים ועלויות התיקון לרכבים הופכות להיות גבוהות יותר ויותר, צריכת הדלק שלהם גבוה, פליטת הגזים שלהם גבוה, ישנם נזילות שמנים חוזרות ונשנות ובחישוב הכללי לבעל הרכב לא שווה להחזיקם ועוד לשלם אגרת רישוי.

רכבים לאחר תאונה – אלו רכבים (יכול להיות גם חדשים) שהיו מעורבים בתאונה ועלויות התיקון שלהם כאלו שחברת הביטוח מעדיפה לא להשקיע בתיקון, או שלא ניתן לתקן עקב נזקים בחלקי הבסיס של הרכב.

לעוד פרטים בנושא קניית רכב אחרי תאונה

האם כדאי למחזר את הרכב על פני השלכתו לאתר הטמנת פסולת?

התשובה לדעת כל מומחי המחזור למיניהם היא באופן חד משמעי שכדאי יותר למחזר מאשר להטמין ויש לכך סיבות רבות:

  • ברזל הוא מוצר ייצור שכיח ועיקרי בהרבה תחומי יצירה ובנייה, יש ממנו הרבה, הוא גדול ובעל משקל וככזה הטמנה שלו באדמה תופסת מקום רב.
  • ברזל מחליד ופולט חלקיקים מזהמים לסביבה לצד נזילת שמנים המזהמים את האדמה.
  • תהליך המחזור עצמו של הברזל לא מורכב, הברזל מותך בטמפרטורה גבוה מאד הופך להיות נוזלי וניתן לייצר אתו מוצרים אחרים או אפילו חוזרים.
  • עיקר פסולת הברזל מרכבים שעוברת למחזור והיתוך משמשת לברזל לבנייה. יש סיכוי שרכב שמכרתם לברזל הוא עכשיו מוטות ברזל התומכות בבית שקניתם.
  • מחזור ברזל מוביל לצמצום יבואו חומרי גלם, מקטין את תהליכי היצור, שינוע, אריזה וכדומה.

פרט מידע קטן להעשרת הידע שלכם – בשנת 2000, 50% מגרוטאות הרכב בישראל עברו תהליכי מחזור ( לפי אתר המשרד לאיכות הסביבה).

מה בדיוק ממחזרים מהרכב?

רכב מורכב מסוגים שונים של חומרים, פלסטיק, אלומיניום, ברזל, נחושת, בד ועוד. אפשרויות המחזור בעידן הנוכחי מאפשרות לכל אחד מהחומרים הללו לעבור תהליך של שימוש חוזר בדרך של מחזור מחדש של החומר.

הרכב מפורק לחלקיו והם עוברים מיון בהתאם לסוגים השונים ומועברים ליעדי המחזור שלהם, ייתכן וחלקים מסוימים הנמצאים במצב טוב או כאלו שיכולים לעבור שיפוץ ישמשו כחלקי חילוף משומשים לרכבים אחרים.

מבחינת ברזל מחלקים את רכיבי הרכב למתכת ברזלית (עיקר הברזל ברכב) ומתכת אל ברזלית. מתכת ברזלית היא המתכת העיקרית שמותכת לברזל ופלדה ומשמשת לבנייה כזו או אחרת ואילו מתכת אל ברזלית מתייחסת למתכות כמו: אלומיניום, נחושת, נירוסטה, ברונזה וכדומה. למתכות אלו תהליכי מחזור שונים מברזל.

מכירת רכב לברזל

אילו יתרונות יש לבעל הרכב במכירתו לברזל?

  • מקבל תשלום מידי ובמזומן עבור רכב שעומד ואין בו שימוש.
  • חסכון בתשלום אגרת רישוי.
  • הרכב לא תופס מקום בחצר או במרחב הציבורי.
  • הרכב לא מהווה מטרד סביבתי, מקור לזוחלים וכתובת לוונדליזם ואשפה.
  • תרומה לאיכות הסביבה לעולם נקי יותר עבור עצמו ומשפחתו בהווה ובעתיד.

מי קונה רכבים לברזל?

השוק בתחום גדול ויש הרבה בעלי עסקים (כדוגמת ברייקדאון) שמתמחים בקנייה של רכב ישן או הרוס ובתהליך הפירוק שלו לטובת מחזור על אפשרויותיו השונות. השירות מביירקדאון כולל גם תשלום מחיר הוגן עבור הרכב וגם לקיחה של הרכב מהבעלים למגרש הפירוק, אנחנו חוסכים לכם זמן וכסף.

מה הם הדרישות של משרדי הממשלה והרשויות המקומיות?

נכון לשנת 2022 אין דרישה מסודרת הנתמכת בחוקים או תקנות באשר להעברה ומכירה של רכב לפירוק ולברזל למעט עבור חלק מסוגי רכבים המנועים במנוע דיזל.

לבעלי רכבים ישנים עם מנוע דיזל מומלץ לבדוק את התנאים שמציעה המדינה במסגרת תקנות "חוק אוויר נקי", תקנות המציעות לכם סכום כסף בעבור הורדת הרכב מהכביש אם הרכב שלכם הוא בעל מנוע דיזל אשר מזהם את האוויר המדינה תתן לכם מענק כספי בעבור הורדתו מהכביש ומסירתו לגריטה.

המדינה באמצעות משרד התחבורה, דורשת מבעליו של רכב שבכוונתו להעביר או למכור אותו לפירוק לבצע פעולה של ביטול רישוי הרכב. זו פעולה המתבצעת במשרד הרישוי באופן פיזי ולאחריה למעשה הרכב הופך לרכב שכבר לא קיים בכביש ולוחיות הרישוי של מתבטלות.

חשוב לדעת שהאחריות לפירוק לוחיות הרישוי של הרכב והוצאתן משימוש (יש להרוס אותם) הינה באחריות של בעל הרכב באופן מלא.

למדריך המלא עם כל המידע לאיך מורדים רכב מהכביש

למה המדינה אינה מעורבת בשוק רכבים לפירוק ומשאירה אותו כתחום ללא פיקוח?

בכללי אכן שוק הרכבים לפירוק ומכירתם לברזל הינו שוק פרוץ, לא מפוקח המנוהל על ידי כוחות השוק בלבד. אם זאת נראה כי המדינה כן מעוניינת להיות מעורבת ולעודד את התהליכים הללו ולראייה תוכנית גריטת רכבים שפעלה בין השנים 2010 – 2013, אך לשם כך יש צורך בתקצוב וככל הנראה תקצוב לנושא הזה הוא פחות בסדרי עדיפויות.

כמה שווה רכב לברזל?

מחיר הברזל אמנם נקבע בשוק המסחר העולמיים, אולם כאשר מגיעים לרמת הקנייה והמכירה של ברזל ברכב נכנסים עוד רכיבים המשפיעים על מחיר הברזל שממנו תקבלו את דמי המכירה. כמה ברזל יש ברכב, הוצאות ניוד הרכב, תהליכי הפירוק עצמו, שינוע הרכיבים למפעלי המחזור ומכירתם שם. כל אלו הן עלויות שחלות על קונה הרכבים לפירוק והן מגולגלות בחלקן על הלקוח המוכר את הרכב.

נכון למחירי השוק בשנת 2022 מחיר הברזל נע בין 3-5 ₪ לקילו ברזל (הצגנו את המחיר לפי קילו אם כי מכירת ברזל נעשית בפועל לפי מידת משקל של טון).

מהו תהליך העבודה הנכון בנושא מכירת רכב לברזל?

אנו מקווים שבעקבות המאמר תבדקו את האפשרות להשתמש בחברת ברייקדאון למכירת הרכב שלכם לברזל, דרכנו תקבלו מחיר הוגן, הסבר מלא על שווי הרכב, תשלום במקום ולקיחת הרכב למגרש פירוק.

לצד זאת נציע לכם מספר פעולות שמומלץ לעשות בנושא של מכירת הרכב שלכם לברזל.

  • גם עבור רכב חדש יחסית שעבר תאונה וגם עבור רכבים ישנים. בדקו את שוק החלפים המשומשים בהתאם לסוג הרכב. ככל שדרישת השוק גבוהה יותר לחלפים מרכב זה תוכלו לדרוש יותר כסף במכירה.
  • קבלו מספר הצעות מחיר עבור המכירה והשוו ביניהם.
  • וודאו כי הרכב אכן מגיע לפירוק ולא לתיקון ושלא נעשה בו שימוש חוזר בו ככלי רכב.
  • בררו על אמינות העסק לו את מוכרים את הרכב (חפשו עליו באינטרנט, בפורומים, באתרי רכב וכדומה).

האם לא מגזימים עם כל השמירה הזו על איכות הסביבה?

אנו חושבים שלא, ואם כבר אז ככל הנראה פחות מדי ממה שצריך. העידן שלנו הוא הטכנולוגי והיצרני ביותר. מעולם לא הייתה כמות גבוה כל כך של ייצור ושימוש בחומרים, כלים, מכונות. עבור תהליכי יצור נדרשת אנרגיה, יצירת האנרגיה והשימוש בה הם תהליכים מזהמים העושים שימוש במשאבי הטבע ופולטים גזים הפוגעים באוויר, בצומח ובחי (מה שנקרא פגיעה במערכות אקולוגיות של איזונים הדדיים). אז לדעתנו, אם כבר אז אין מספיק תהליכים לצמצום הפגיעה בסביבה.

איך בוחרים מגרש לפירוק ברזל?

  1. מחפשים המלצות דרך מכרים, בני משפחה, במוסך שבו נהגתם לטפל ברכב.
  2. חיפוש באינטרנט, גלישה לאתרי עסקים המציעים קנייה ופירוק רכב לברזל, להתרשם מהמידע באתר, מאופי השירות המוצע ולפנות בבקשה לקבל הצעה.
  3. להסתובב באזורי תעשייה ששם נמצאים מרבית המוסכים והמגרשים העוסקים בפירוק רכב לברזל, להיכנס, לברר ולשאול.

לסיכום

רכב שאין לו הופכין, כלומר רכב שאין לו שימוש ולא ניתן להפכו לרכב בעל שימוש יעיל, צריך לעבור תהליך של פירוק למחזור.

אין על כך עוררין ואין סיבה כי בעידן המודרני רכבים מזהמים ימשיכו לזהם, רכבים נטושים יהפכו למוקד זיהום ומטרד סביבתי, כאשר ישנה טכנולוגיה היכולה להפיק תועלת ממה שנשאר מהם ועל הדרך לתרום לאיכות הסביבה. חברת breakdown פירוק רכבים תורמת בדיוק לאיכות הסביבה על ידי שירות מכירה ופירוק רכב לברזל ומחזור.

שאלות נפוצות

רכבים ישנים הם לרוב רכבים שהטכנולוגיה ששימשה ליצור המנוע ומערכת פליטת הגזים שלהם מיושנת מאד ופחות יעילה מהמערכות הקיימות כיום ועל כן הם מזהמים הרבה יותר. מעבר לתהליכי פליטת גזים, חל שיפור ברמת צריכת הדלק של רכבים חדשים לעומת ישנים שצורכים הרבה יותר דלק ובכך תורמים לזיהום על ידי כמות שריפת הדלק גבוה.
מרבית העסקים לפירוק רכבים לברזל, משלמים עבור הקנייה במזומן והמעמד הקנייה. מכיוון שלא מדובר בסכומי כסף גבוהים אז תשלום במיידי ובמזומן הוא הדרך הנוחה והמהירה ביותר לכולם.
הדרך המהירה ושלא מצריכה לצאת כלל מהבית, היא נכנסים לאינטרנט, מחפשים במנוע חיפוש "מכירת רכב לברזל או קונים רכבים לפירוק", מסתכלים בתוצאות ובוחרים. כפי שאתם יכולים לבחור בשירות של קניית רכבים לפירוק ולברזל של חברת ברייקדאון.