חלקי חילוף לרכב מפירוק

כל דבר, גוף או מוצר שנעשה בו שימוש, החל מגוף האדם ועד למכונה ורהיט עובר תהליך של בלאי כתוצאה משימוש וזמן. תהליך ההתבלות הזה מחייב אותנו לבצע טיפולי שימור, אחזקה, תחזוקה, לתקן ואף להחליף את מה שצריך.

רכבים הם אחד המוצרים השכיח ביותר סביב צרכי אחזקה וטיפול שוטפים, בכלל זה מוצר שיש להחליף חלקים ממנו בצורה קבוע ובצורה מזדמנת. אנחנו עושים ברכב שימוש על בסיס יומיומי, הרכיבים שלו עובדים שעות ארוכות, אנחנו  מסיעים בו את היקרים לליבנו (ואת עצמנו) ומכאן שהבטיחות שלו חשובה ומשפיעה מאד על חיינו ועל כן אנחנו חייבים להיות ערניים למצבו.

כל בעל רכב יודע שיש חלפים שזקוקים להחלפה תקופתית בהתאם לאורך החיים שלהם (בד"כ זה מופיע בהנחיות יצרן לטיפולים), או חלפים שפשוט מתקלקלים כי זה מה שחלקים עושים. כשזה קורה, אנחנו מיד עסוקים בשאלות כמו, מה ניתן ואיפה ניתן לקנות? איך בוחרים מאיפה? כמה יעלה לנו? האם עדיף חלק מקורי או תחליפי או אולי משומש? ועוד.

אלו שאלות מורכבות וחשובות שאנחנו ננסה לתת להם מענה.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים לעשות כסף מחלקי החילוף של הרכב הישן או מרכב שעבר תאונה וכבר לא בשימוש? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים ולא משנה מה מצב הרכב
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

אז למה אתם מחכים? עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

אילו חלקים של מכוניות ניתן לקנות היום כחלקי חילוף?

כיום ניתן להשיג כמעט את כל חלקי המכונית לצורכי תיקון או החלפה. לרוב העלות היא זו שקובעת מה נעשה, מכיוון שבמקרים מסוימים עלויות התיקון או החלפה גבוהות מדי והופכות את כל התהליך ללא כדאי כלכלית לבעלים. במצבים כאלו קנייה של חלקים משומשים יכולים לסייע לנו מבחינה כלכלית.

חנויות החלפים השונות (כאלו שקיימות פיזית או כאלו הנמצאות באינטרנט), מרכזי השירות של היבואן ומוסכים מורשים יודעים לספק איזה חלק שתצטרכו לרכב שלכם, החל מחלק מקורי חדש, דרך חלק תחליפי דומה ועד חלק מקורי משומש או משומש.

איך בוחרים ממי לקנות חלקי חילוף משומשים לרכב שלכם?

האפשרויות למקומות קניית חלקי חילוף הן מגוונות ולרוב מתחלקות למקומות המציעים חלפים חדשים (מקוריים ודומים), מקומות המציעים חלפים משומשים ומקומות המציעים גם וגם.

הבחירה מהיכן וממי לקנות מושפעת לרוב מהנתונים הבאים:

גובה עלות החלק מידת חשיבות בטיחותית של החלק לרכב זמינות החלק החסר אופן ויכולת ביצוע ההתקנה חלק למטרת שדרוג ונוחות

מהם המקומות מהם ניתן לרכוש חלקי חילוף?

  • מרכזי טיפול של חברות היבואן בהתאם לסוג הרכב.
  • מוסכים מורשים.
  • חנויות חלפים.
  • חנויות חלפים באינטרנט בארץ ובחו"ל.
  • דרך גולשים באתרי מכירות ופורומים שונים בכלל זה כאלו המיועדים לרכבים.

חלקי חילוף לרכב מפירוק

למה שווה לקחת חלקי חילוף מרכב שעבר פירוק?

הסיבה העיקרית היא המחיר של החלק יהיה נמוך בצורה משמעותית מהמחיר שלו במוסך או  בחברה עצמה.

כאשר מדובר בחלקים לקנייה מרכב שעבר פירוק בעיקר עוסקים בחלקים שאינם סביב הפעלה ישירה של הרכב או בטיחות (בלמים, משאבות שמן, מסננים וכדומה) אלא ברכיבים שאין השפעה על הרכב אם אינם חדשים, למשל, פנסים, ריפודים, מראות, כסאות, מערכות שמע, חלקי פלסטיק ועוד. לרוב דווקא אלו הם החלקים שעולים הרבה כסף, משום שהם לא נדרשים בצורה שוטפת והחלקים לשימוש שוטף והחלפה עקב שימוש הם לרוב במחיר שבעלי הרכבים יוכלו לעמוד בו ומיוצרים בכמויות.

יתרון בשוק החלפים המשומשים מפירוק הוא שניתן למצוא חלק משומש מקורי של רכב התואם לרכב שעבורו מחפשים את החלק. כלומר רכישת חלק משומש אבל מקורי.

האם חלק שפורק מרכב עובר מיד למכירה כמשומש?

במידה והחלקים מפורקים במוסך או חברת פירוק מוכרת ומקצועית, החלקים שמפורקים עוברים בדיקה,  ניקוי, שיפוץ ובכלל תהליך של חידוש. בתהליך הזה מוודאים שהם אכן תקינים ומתאימים. לרוב חנויות חלפים יקנו חלפים משומשים מעסקים שהם מצאו כאמינים וכמקצועיים.

מה הם היתרונות והחסרונות בקנייה של חלקי חילוף מפירוק רכבים?

יתרונות חסרונות
עלות נמוכה במרבית המקרים אין אחריות לחלק או אחריות קצרה
סיכוי גבוה למציאת למוצר מקורי של הרכב מצריך תהליך חיפוש ואיתור
תרומה משמעותית לאיכות הסביבה המקום בו רכשת את החלק לא תמיד כולל אפשרות התקנה.
זמינות כללית של חלקים יש סיכוי שהחלק המשומש לא יחזיק להרבה זמן

שימוש בחלקי חילוף מרכב שעבר פירוק זהו פתרון ירוק

המודעות לאיכות הסביבה ובמיוחד לסוגיית גזים המזהמים את האוויר התפתחה מאד בשנים האחרונות בארץ ובעולם. מתקיימות ועידות עולמיות לצמצום גזי חממה וזיהום, נחתמות אמנות בין מדינות המתחייבות לצמצם את הזיהום, כל אלו משתלבים בצורה מושלמת בתרומה האישית שלכם כשאתם קונים חלקים משומשים מפירוק רכב. בדרך זו אתם מסייעים לצמצם את כל תהליך היצור של חלקי הרכב ובכך משפיעים על הפחתת כמויות הייצור, הזיהום, פסולת, שימוש בדלקים לשינוע ועוד.

לעוד מידע בנושא – מכירת רכב לחלקים

המלצות וטיפים כיצד לבחור או למה לשים לב כשקונים חלקים משומשים מפירוק?

  • בדקו היטב מהו החלק שאתם צריכים, במידת האפשר קחו איתכם את החלק הישן או צלמו אותו ואיתו תגיעו למקום בו אתם קונים את החלק להחלפה.
  • פניתם לחנות חלפים, מוסך, מגרש פירוק, חנות באינטרנט, בדקו עליהם ברשת האינטרנט, חפשו המלצות, שאלו עליהם אנשי מקצוע שאתם מכירים ופעולות נוספות לבדיקת אמינות ורצינות.
  • עדיף לקנות ממקום שנותן סוג של אחריות לחלק וגם יכול לבצע עבורכם את ההתקנה ברכב.
  • בררו עם המוכר אפשרויות החזרה של החלק במידה והוא לא מתאים.
  • התייעצו עם אנשי מקצוע ביחס לעדיפות לשימוש בחלק משומש או חלק חדש אל מול הצורך.

למדריך המלא עם כל מה שאתם צריכים לדעת על פירוק רכבים

מה ההמלצה לגבי קניית חלקי חילוף באתרים בחו"ל כמו אייבי, אמזון ואחרים?

באתרים הללו ניתן למצוא במחיר יחסית זול סוגים רבים של חלפים וחלקים לכלי רכב מסוגים שונים, ניתן למצוא גם חלפים מקוריים וגם חלפים תחליפים ואף משומשים (אם כי לגבי האחרונים ההמלצה היא להימנע מרכישתם במקורות שאינם מוכרים). הקושי ברכישה מאתרים הללו היא, זמן המתנה ארוך, טעויות בשליחת המוצר הנכון שזה יוצר עיכוב נוסף וטרחה סביב החזרה, בנוסף בהזמנת חלקי חילוף לרכב נדרש לעבור תהליך אישור במכס של משרד התחבורה, במקרים מסוימים אף יש למלא טופס מתאים באתר משרד הרישוי. בסופו של דבר, לעיתים החיסכון בעלות אינו משתלם בחישוב זמן, בעיות אפשרויות ובירוקרטיה.

לסיכום

קניית חלקי חילוף לרכב מפירוק זו לא מילה גסה, במיוחד כשמדובר בחלקים שעלותם יקרה מאד במקומות אחרים. במרבית הפעמים קנייה חלפים מפירוק רכבים תהיה חלפים שאינם קשורים ישירות למנוע הרכב ולבטיחות, אלא יותר לסביבת הנהג, לפנסים, מראות, דלתות, ריפוד וכדומה.

לרוב הקנייה של החלפים עצמם מתבצעת במוסך או חנות מוכרת שלרוב תמכור גם מוצרים חדשים וגם משומשים. לחסכון הכלכלי מצטרף חסכון סביבתי, תרומה שלכם להפחתת תהליכי ייצור, שינוע, פסולת וזיהום בכך שרכשתם מוצר משומש ולא מוצר חדש.

אם כך שלפני שאתם רצים לקנות חלק חדש או מקורי לרכב שלכם, תבדקו את עולם החלקים המשומשים, תופתעו מהמחירים ויש סיכוי גדול מאד שהחלק אף יהיה מקורי לאותו רכב והעלות שלו תהיה מאוד נמוכה.

לעוד מידע בנושא פירוק רכבים היכנסו למדריך המלא

שאלות נפוצות

חלקי חילוף דומים (נקראים גם תחליפים), הם חלקים המיוצרים על ידי יצרני חלפים והם חלקים המקבילים מבחינת השימוש בהם לחלקים שיצרן הרכב מייצר עבור המכונית. לדוגמא, מסנן שמן, ניתן להתקין מסנן שמן מקורי של יצרן הרכב או לחלופין מסנן שמן של חברה יצרנית אחרת. המסנן ייעשה את אותה עבודה. ההבדלים הבולטים בין חלק מקורי לחלק תחליפי: תקופת האחריות (נמוכה יותר בתחליפי), פערי עלות (לטובת התחליפי).
תלוי היכן רוכשים אותם ולאיזה שימוש ברכב?. אם רכשתם אותם ממקור שלא ניתן לבדוק את האמינות שלו, למשל, מוכר אלמוני באינטרנט, או מוסך לא מורשה אזי יש סיכון. אולם, אם רכשתם חלפים מחנות חלקי חילוף או מוסך מוכרים/מורשים אז מדובר במוצר שנבדק על ידי אנשי מקצוע ונמצא תקין לשימוש. בכל מקרה, חלפים הקשורים באופן ישיר לבטיחות ופעילות המנוע פחות מומלצים לרכישה כחלקים משומשים.
באופן עקרוני כן. יש לא מעט אנשים המפרסמים בפלטפורמות רשת שונות חלקים שיש ברשותם ושיכולים לעניין אחרים. שוק מוצרי יד שנייה בתחום הרכב (כמו בהרבה תחומים אחרים) נמצא בעלייה עצומה מאז עידן הרשתות.