הורדת רכב מהכביש: פירוק לחלקים

אם הגעתם למצב שהמכונית הישנה שלכם כבר אינה מתפקדת, ורק מונחת כמקום נחיתה לציפורים בחניה או כחממת גידול עציצים, יש לה עוד שימוש אחד הרבה יותר יעיל, שגם יאפשר לכם להרוויח כסף, ובעיקר לשמור על איכות הסביבה.

הורדת רכב מהכביש היא תהליך יעיל ביותר שמיועד לבעלי מכוניות ישנות שסיימו את תפקידן על הכביש ושאי אפשר לתקן אותן כי התיקון יעלה יותר מהמכונית. מכוניות אלו מוגדרות כחסרות ערך כלכלי, כולל במקרים שהמכונית עברה תאונת דרכים שגרמה להשבתה מוחלטת של הרכב, בהגדרת 'טוטאלוס.

לעוד פרטים בנושא קניית רכב אחרי תאונה 

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים להיפטר מהרכב  הישן שכבר לא משתלם לכם להחזיק ולשלם אליו תשלומים ואגרות מחפשים מישהו שיעזור לכם בהליך של הורדת רכב מהכביש? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים ולא משנה מה מצב הרכב✅
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש✅
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24 ✅
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים✅
שירות בכל רחבי הארץ ✅
ממחזרים מכניות למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה ✅

אז למה אתם מחכים? עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

איך ומי קובע מצב של השבתת רכב?

שמאי רכב קובע את השבתת הרכב, ואם הוא מעריך שהנזק שנגרם למכונית גבוה משישים אחוזים, הוא מגדיר אותו כמושבת וקובע מצב של הורדת רכב מהכביש.

מכוניות שעברו בדיקה אקראית של משטרה, שבמהלכה אותרו כמה ליקויים בטיחותיים אשר מסכנים את חיי הנהג והנוסעים ברכב, ובסיום הבדיקה נקבע כי הרכב מועמד להשבתה, במקרה זה הפתרון היעיל ביותר הוא העברתו לקונה רכבים לפירוק.

הורדת רכב מהכביש כל מה שאתם צריכים לדעת!

תורמים לסביבה ולארנק

אפשרות הורדת רכב מהכביש משתלמת לבעל המכונית מבחינת קבלת התשלום בעקבות העברת הרכב לפירוק. זה לא סכום כסף גדול, אבל אם הוא כבר מונח מושבת בחניה, כדאי להעביר אותו לתהליך פירוק במקום להשאיר אותו מונח כאבן שאין לה הופכין.

אפשרות זו תורמת גם לאיכות הסביבה, כי החלקים המפורקים עוברים תהליך מחזור ששומר על הסביבה מפני החומרים המזהמים אשר נפלטים מהרכב. ברוב המקרים, תהליך הורדת רכב מהכביש מתבצע על ידי סוחרי רכב פרטיים, או במוסכים מורשים, על ידי אנשי מקצוע שמשתמשים בחלקי הרכב למחזור המתכות והברזלים, כולל שימוש חוזר שניתן לבצע בחלקי הרכב הפנימיים.

למידע נוסף בנואש –  מכירת רכב לברזל

כמו בכל דבר אחר בחיים בישראל, מתחילים עם קצת בירוקרטיה

תהליך של הורדת רכב מהכביש מתחיל עם פנייה למשרד הרישוי, שם מתבקש בעל הרכב להציג מסמכים מזהים כולל רישיון הרכב, כדי לחתום על הטפסים הדרושים לביטול רישוי הרכב, והצהרה על העמדתו לפירוק.

כגון –  טופס בקשה לביטול רישום הרכב

וזה לא הכול. בעל הרכב מתבקש גם להציג את פרטי חשבון הבנק שלו, על מנת שניתן יהיה לוודא שהמכונית אינה מועמדת לעיקול, כי במקרה כזה היא לא תתאים למצב של שליחה לפירוק, ומשרד הרישוי יסרב להמשיך בתהליך.

עם סיום הפרק הבירוקרטי הקצר הזה בחיים, כדאי לבדוק את זכאותכם לקבלת החזר כספי מהמדינה על אגרת הרישוי, בגין הפרש החודשים שנשארו.

ומה השורה התחתונה פה?

אם יש לכם מכונית שכבר אינה מתפקדת, ונמאס לכם לראות אותה עומדת בחניה, כשהיא תופסת מקום של מכוניות שעוד לא סיימו את חייהן, הפתרון היעיל שיאפשר לכם גם לשמור על איכות הסביבה וגם להרוויח קצת כסף מהצד, הוא פנייה למשרד הרישוי, מילוי הטפסים הדרושים והצהרה על פתיחה בתהליך הורדת רכב מהכביש.

האפשרות השנייה היא פנייה לאנשי מקצוע מומחים שמעניקים שירותי קניית רכבים לפירוק. כך או אחרת, יש מה לעשות עם רכב ישן, חוץ מלהתבונן עליו מונח מחוץ לבית כמו חפץ שמתאים למוזיאון עתיקות.

שאלות נפוצות

אם אתם רוצים להוריד את רכב שלכם מהכביש ראשית יהיה אליכם לפנות למשרד התחבורה. לאחר פעולה זו אתם תזדקקו לאישור בכתב ממשרד התחבורה אשר מאמת שרכב הוא שלכם לאחר מיכן תוכלו לגשת למשרד התחבורה למלא טופס בשם" טופס הורדת רכב מהכביש " ולאחר שרכבכם יאושר כי אתם לא יכולים לנוסע בו יותר לאחר בדיקה שאין לכם עיקולים ואו שעבודים על הרכב אתם תוכלו להעביר אותו לקונה רכבים לפירוק או למגרשי רכבים לפירוק רכבים לברזל.
מכיוון שלאחר בקשת הורדת רכב מהכביש ממשרד התחבורה רישיון הרכב שלכם כבר לא יהיה בתוקף הוא יכנס למצב מוקפא ל48 שעות ככה שיהיה לכם רק יומיים למצוא קונה לרכב שיפרק אותו ככה שעדיף ואף מומלץ למצוא קונה רכבים לפירוק מבעוד מועד כדי לא להיתקע עם הרכב. לאחר בחירת הקונה או החברה שתבצע את הפירוק והגריטה של הרכב, יהיה אליכם להעביר את בעלות הרכב לקונה החדש של הרכב ולקבל את התשלום שהסכמת מראש!
כן במרבית המקרים את תקבלו החזר כספי על אגרת הרישוי ששילמתם ההחזר הכספי שאותם תקבלו יהיה בהתאם לחלק היחסי של השנה שנותר לכם מתוך תשלום האגרה שבצעתם, לקבלת ההחזר על היחסי על הגרה ניתן ליצור קשר עם משרד הרישוי והתחבורה