החלטתם שהמכונית שלכם הגיעה למצב שבו היא טובה רק למכירתה לחלקים. לא שווה לנסות למכור אותה לסוחרים או לקונים פרטיים כי היא במצב גרוע. לאחר שהחלטתם שהגיע הזמן לפרק את המכונית שלכם ולהרוויח על החלקים שלה, זה גם הזמן להחליט איך עושים את זה, ומה נחשב לתשלום הוגן.

הפתרון הקל ביותר הוא למכור את כל המכונית כחלק אחד. מגרש מכוניות מכובד יקנה את המכונית הישנה שלכם ואז ימכור בבטחה למחזור את כל החלקים. זוהי הצעה מהירה וקלה. יחד עם זאת, יש אפשרות אחרת, אם יש לכם את הכישורים. אתם יכולים לפרק את המכונית שלכם לבד, ואז למכור את החלקים בנפרד.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים לעשות כסף מהרכב הישן שיושב לכם בחנייה ולמכור את הרכב לחלקים? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום שתעזור לכם בכל התהליך!
קונים את כל סוגי הרכבים ולא משנה מה מצב הרכב✅
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש✅
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24 ✅
שירות אישי על ידי מומחים בעולם המכוניות ✅
שירות בכל רחבי הארץ ✅
ממחזרים מכניות למען הסביבה על ידי גריטת מכוניות שמזהמים את הסביבה ✅

אז למה אתם מחכים? עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

מכירת רכב לחלקים

יכול להיות שכך תוכלו להרוויח יותר כסף, אבל שום דבר לא בטוח

יתכן אפילו שתוכלו למכור את כל החלקים, אבל חשוב לשקול היטב אם זה משהו שאתם מסוגלים לעשות בעצמכם. זה דבר אחד לדעת איך להחליף שמן או איך להחליף ריפוד או לתקן בלמים, אבל זה דבר אחר לגמרי להתחיל לפרק מכונית שלמה בעצמכם.

שיקולי בטיחות

עבודה על מכונית יכולה להיות מסוכנת. אתם מתמודדים עם חלקים מכניים, קצוות חדים, הילוכים, חגורות ונוזלים, וכל חלק של המכונית צריך להיות מטופל כראוי. טעות אחת יכולה לגרום לכם להחמרת הנזק של המכונית.

חשוב לדעת איך לבצע את העבודה ולעשות את זה בבטחה. אם אתם פשוט מנחשים איזה חלקים יש להסיר ואין לכם את הכלים הנכונים, אתם מחפשים לעצמכם צרות. בנוסף לסיכון הפגיעה הגופנית, אתם עלולים גם לסכן את הסביבה. נוזלים כמו נפט וגז צריכים להיות מוסרים כראוי כשאתם מפרקים מכונית על מנת למכור את החלקים שלה.

אז אל תתחייבו למשימה בלי להיות בטוחים שאתם עושים זאת בבטחה ומגנים על עצמכם ועל הסביבה.

פשוט צריך לדעת איך עושים את זה

רוב האנשים יכולים להבין איך להרכיב צמיגים חדשים במכונית שלהם. זה לא מסובך, אבל אפילו משימה פשוטה זו יכולה להשתבש, אם אתם לא יודעים איך לעשות את העבודה. יתכן שאתם מבינים איך לבצע משימות בסיסיות, אבל אתם צריכים ידע מתקדם יותר אם אתם מתכוננים לתהליך מכירת רכב לחלקים, ומתעקשים לפרק את המכונית בעצמכם.

אתם לא יכולים פשוט לנחש את הדברים האלה, כי אתם עלולים להזיק לחלקים שאתם רוצים להרוויח עליהם, ולהפוך אותם לחסרי ערך לחלוטין. חשוב גם להבין שברגע שאתם מתחילים לפרק כל חלק בנפרד במכונית שלכם, במקום לקחת אותה למוסך שמתמחה בתהליך מכירת רכב לחלקים, יהיה לכם יותר קשה למכור את החלקים.

גם אם התחלתם את תהליך פירוק הרכב שלכם והחלטתם שזה גדול עליכם, כל החלקים שהסרתם מורידים מהערך הכולל של המכונית, ולא תוכלו למכור אותה כמכלול אחד. לכן חשוב לוודא שיש לכם את הידע הדרוש על מנת לפרק חלקים, לפני שתתחילו את הפרויקט.

כמה זמן לוקח לפרק מכונית לחלקים?

אין שום דרך לקבוע בוודאות, כי זה תלוי בכם. אם אתם עובדים על המכונית באופן קבוע, אז סביר להניח שיש לכם את כל הכישורים לבצע את העבודה מהר יותר. ככל שיש לכם יותר ידע על איך חלקים מתחברים לחלקים אחרים ואיך להפריד ביניהם, כך קל לכם יותר לבצע את העבודה.

אם אתם לא בקיאים היטב בעולם המכונאות, זה כנראה ייקח לכם יותר זמן. אפילו משימות פשוטות ביותר יכולות להיות מורכבות וידרשו זמן נוסף למחקר. כמו הרבה פרויקטים של בניה, גם מכירת רכב לחלקים יכולה להיות משימה יותר מורכבת מכפי שאתם חושבים ולכן מומלץ להיעזר באיש מקצוע שמבין דבר או שניים בחלקי חילוף לרכב מפירוק.

למדריך המלא עם כל השאלות הנפוצות בנושא – רכבים לפירוק 

שאלות נפוצות

בשביל למכור רכב לחלקים יש לוודא מראש שמצב החלקים שאתם מעוניינים למכור הוא אכן טוב (בלי שריטות או שקעים). לאחר מכן יהיה אליכם לפנות למגרש לפירוק רכבים או למומחה פירוק רכבים לקבלת הצעת מחיר על חלקי החילוף של הרכב ובהתאם לכך לקבל את החלטה על מכירת הרכב שלכם לחלקים.
ברוב המקרים מדובר ברכבים שכבר לא בשימוש או שכבר לא יכולים לנסוע בכביש הן מסיבות טכניות והן מסיבות רישוי ומשרד התחבורה שכן רכב ללא טסט אינו רשאי לנוסע בכבישי ישראל. שיקול נוסף שצריך לקחת בחשבון הוא שלא משתלם להמשיך ולהחזיק ברכב אילו שכן יש המון תשלומים ואגורות שנדרש בעל רכב ישן לשלם, שלא לדבר על תשלומי המוסך על הרכב ישן. רכב ישן זהו רכב שנוטע לבקר את המוסך לעתים קרובות יותר מרכב חדש ולכך יש עליות נוספות. סוג רכב נוסף שווה וצריך למכור כחלקים הוא רכב שעבר תאונה אשר גרמה להשבתתו או אשר גרמה למצב של טוטאל לוס – מצב שבוא שמאי רכב מוסמך קבע שלא שווה לתקן את הרכב שכן הנזק שנגרם לרכב הוא בעלות של מעל ל60% משווי הרכב קיום!
המחיר שאתה יכול לקבל ממכירת הרכב עבור חלקים יהיה תלוי במותג ובדגם של הרכב שלך וכן באילו חלקים מותקנים בו ודברים חשובים נוספים שאותם נפרט: הגורמים העיקריים אשר משפעים על מחיר הרכב לחלקים הם: 1. מצב הרכב הכללי והיסטוריית הרכב מבחינת תאונות וידיים. 2. מצב החלקים ברכב והיסטוריית החלקים של הרכב. 3. מצב הביקוש בשוק לחלקי החילוף של הרכב שלכם. לסיכום – בעת ביצות של מכירת הרכב לחלקים אנו ממליצים לפנות למומחה לפירוק רכבים אשר יכול ללוות אתכם בתהליך כדי שתקבלו את המחיר הטוב ביותר על הרכב שלכם!