קונה משאיות לפירוק

אם תשאלו מכרים או בני משפחה, האם הם יודעים מה עושים עם רכבים פרטיים ישנים שכבר אינם מתאימים לנסיעה על הכביש, לרוב תקבלו תשובה שהם יודעים, ושהרכבים הללו נשלחים לגריטה ופירוק.

 אך האם זו התשובה שתקבלו גם ביחס למשאיות?. כן הדבר הגדול הזה, המפחיד שתופס את כל הכביש וגם נחשב למזהם גבוה יחסית, האם גם הוא הולך לגריטה ופירוק כאילו היה רכב רגיל?

 התשובה כמובן מופיעה כבר בכותרת המאמר, משאית היא כמו כל כלי רכב, בסיום דרכה המקצועית היא בהחלט יכולה לעבור פירוק לתרום  את חלקה לטובת מחזור ואיכות הסביבה.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים למכור את המשאית הישנה ולהרוויח ממנה כסף? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי המשאיות ולא משנה באיזה מצב המשאית🚛
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

האם יש עוד כלי רכב שיכולים לעבור פירוק (מלבד משאיות ורכבים פרטיים)?

כן, למעשה כל כלי התחבורה הקיימים יכולים לעבור פירוק ולהוות חלק ממחזור חומרים.

הידע הקיים היום בתחום המחזור יחד עם טכנולוגיות שונות מאפשר לפרק כל כלי תחבורה שאתם מכירים ויכולים לחשוב עליו (אפילו צוללות שיש בהם הרבה מאד ברזל) ולהשתמש בחלקים שלהם למטרות אחרות התורמות לאיכות הסביבה. אם זה כחלקי חילוף משומשים (במקום לקנות או לייצר חדשים) או כחומרים למחזור (פלסטיק, גומי ומתכות שונות).

קונה משאיות לפירוק

מה ההבדל בין משאיות לפירוק לבין מכוניות לפירוק?

ההבדל נמצא ביכולת לבצע את פעולת הפירוק על שלל שלביה וחלקיה. לא לכל עסק הקונה רכבים לפירוק יש את הידע והכלים המספיקים להתמודד עם פירוק משאית. החל מאופן השינוע שלה, דרך היכרות עם חלקי חילוף ייעודיים למשאיות ועד אופן פירוקה.

האם בעל עסק לקניית משאיות לפירוק יכול לקנות את המשאית ואז להשמיש אותה בחזרה?

בכללי הוא יכול, אך זה יהיה תוך כדי הפרת החוק והפרת האמון המקצועי שלו.

כשמשאית או כל כלי רכב אחר נמכר לפירוק הבעלים שלו צריך לבצע פעולה של ביטול רישיון הרכב במשרד הרישוי, כלומר הרכב הופך לרכב שכבר לא קיים, גם לוחיות הרישוי נלקחות על ידי הבעלים ומוצאות מכלל שימוש. כאשר בעל עסק לקניית רכבים או משאיות לפירוק קנה משאית לפירוק שרישיון המשאית שלה בוטל, והוא משמיש אותה ומעלה אותה על הכביש זוהי עבירה חמורה על החוק.

מעבר להסתבכות פלילית, אמינות של עסק היא מקור חשוב מאד להצלחה, בעל עסק שייתפס שעשה שימוש אחר מזה שהצהיר עליו פוגע קשות במוניטין שלו עד כדי אפשרות להגיע למצב סגירת העסק ואף חשיפה לתביעות.

ממה מומלץ להיזהר כאשר מוכרים משאית לפירוק?

  • לא למכור את המשאית לעסק לא מוכר, לעסק שאין לו אתר אינטרנט שיכול להעיד על רצינות ומקצועיות, לא למכור למישהו שפרסם מודעת קנייה רכבים לפירוק באיזה מקום (אתם לא יודעים מי הוא ולאן הרכב או המשאית יכולים להגיע).
  • לדרוש קבלת אסמכתא כלשהיא מהקונה על כך שקנה מכם את המשאית.
  • מהשארת לוחיות הרישוי במשאית וזאת בכדי שלא יגנבו וייעשה בהם שימוש פלילי או לפעילות חבלנית.

מתי כדאי למכור את המשאית לפירוק?

ההמלצות בעניין דומות לאלו הקיימות ביחס לרכבים פרטיים, טנדרים, רכבי הסעות ואחרים. נכון יהיה למכור את המשאית לפירוק כאשר, מדובר במשאית ישנה ומזהמת, כאשר המשאית סובלת מתקלות חוזרות ומבקרת תדיר במוסך, כאשר המשאית תקולה ועומדת ואין הגיון כלכלי בתיקונה מחדש, כאשר הבעלים שלה כבר לא עושה בה שימוש לצורך שאליו נועדה.

כמה כסף אפשר לקבל על מכירת משאית לפירוק?

גם כאן ההמלצות דומות לאלו של כלי רכב אחרים. הסכום שתקבלו עבור המכירה מושפע מהרבה מאד נתונים כמו, שנתון וסוג המשאית, מצב מכאני ומצב כללי, האם החלקים שלה במצב טוב?. שקלול של כל הנתונים הללו יחדיו קובע את המחיר. בחברת ברייקדאון המתמחה בפירוק רכבים ומשאיות מתחייבים לתת הצעה הוגנת בהתאם לנתונים של המשאית שלכם.

כמה שווה הברזל של משאית לפירוק?

ברור כי במשאית יש הרבה יותר ברזל מאשר ברכב פרטי (לכן המחיר שתקבלו עליה יהיה גבוה ממכירת רכב פרטי לפירוק). קשה מאד לתמחר את מחיר הברזל של המשאית לתוך המאמר מכיוון שמחיר הברזל נקבע בשוק הפיננסי של המתכות העולמית, עם חלוקה ומחיר לכל  סוגי המתכות. זהו שוק שמשתנה כל הזמן בהתאם להיצע ודרישה עולמית ומקומית.

אם זאת לאלו שממש רוצים לדעת, אתם יכולים לברר בסמוך למועד המכירה מהו מחיר הברזל (המחיר מתומחר לפי טון), במקביל לברר את משקל המשאית, ולתוך המחיר הזה להפחית שקלול של הוצאות כמו : עלויות הובלה ופירוק, הפרדת חומרים ומתכות, שינוע למפעלי המחזור, כוח אדם מבצע.  זהו תהליך מעט מורכב, אך אצלנו בבריקדאון אתם מוזמנים לשאול וגם לקבל תשובה על אופן קביעת מחיר הקנייה.

לעוד מידע היכנסו למדריך המלא – למכירת כלי רכב לברזל 

קראתי (ייתכן שאפילו אצלכם באתר) שיש תוכנית מיוחדת לפירוק עבור משאיות הממונעות במנוע דיזל, זה נכון?

אכן יש. למשאיות מנוע דיזל יש אפשרות להיכנס לתוכנית גריטה של משרד התחבורה תחת החוק ל"שמירת אוויר נקי".
החוק שיצא באפריל 2018 דורש מבעלי רכבים עם מנוע דיזל בדגש על רכבים כבדים וישנים להתקין מסנן חלקיקים בכדי לצמצם את הזיהום הנפלט מהם. במקביל, החוק מציע למי שאינו מעוניין לעשות כך או שמסיבות שונות לא ניתן להתקין ברכב שלו מסנן, להעביר את כלי הרכב לגריטה/פירוק במוסך מורשה שיש לו הסכם עם משרד התחבורה ולקבל על כך מענק גריטה בשווי כמה אלפי שקלים.
מומלץ לבדוק האם המשאית שברשותכם עומדת בדרישות לקבלת מענק הגריטה (ניתן למצוא את המידע באתר משרד התחבורה) ובמקביל לקבל הצעה מחברה כמו ברייקדאון ולהשוות וכמובן ללכת על ההצעה שהכי משתלמת לכם.

למדריך המלא והמפרט שלנו בנושא – רכבים לגריטה

לסיכום

לשמחתנו בשונה מעולם בני האדם, בעולם כלי התחבורה אין אפליה בין כלי התחבורה שבו, דין רכב ישן ותקול כדין משאית ישנה ותקולה, שניהם יכולים וצריכים להגיע לתהליך פירוק.

תהליך מכירת רכב או משאית לפירוק הוא תהליך יחסית פשוט ויכול להיות גם תהליך מהיר. לאחר שהחלטתם שהמשאית שלכם אינה יכולה לשרת אתכם יותר ושהעלויות תפעול ואחזקה שלה פשוט לא משתלמות, עליכם ליצור קשר עם עסק לקניית משאיות לפירוק כדוגמת ברייקדאון ולספר להם על המשאית. לאחר מכן, תקבלו הצעה לקנייה הכוללת גם את גרירת המשאית למגרש הפירוק וגם תשלום במזומן, לצד הסבר מלא על אופן קביעת המחיר.

שאלות נפוצות

ניתן לבקר באתר האינטרנט שלו ולראות האם מצוין שם פירוק משאיות, אפשר לשלוח לו שאלה באמצעות יצירת קשר באתר ואפשר להרים טלפון ולשאול. וכדי לחסוך לכם, חברת ברייקדאון קונה גם משאיות לפירוק.
ההמלצות בעניין דומות לאלו הקיימות ביחס לרכבים פרטיים, טנדרים, רכבי הסעות ואחרים. נכון יהיה למכור את המשאית לפירוק כאשר, מדובר במשאית ישנה ומזהמת, כאשר המשאית סובלת מתקלות חוזרות ומבקרת תדיר במוסך, כאשר המשאית תקולה ועומדת ואין הגיון כלכלי בתיקונה מחדש, כאשר הבעלים שלה כבר לא עושה בה שימוש לצורך שאליו נועדה.
המטרה שלו כבעל עסק היא לקנות משאיות לפירוק לצורכי למכירה. לאחר קניית המשאית הוא מפרק את המשאית מחלקיה ומבצע מיון איכות ותקינות של החלקים. את החלקים שנמצאים ראויים ומתאימים לשמש כחלקי חילוף למשאיות אחרות הוא מוכר למוסכים ולחנויות חלפים, לעיתים הוא עצמו מנהל חנות לממכר חלפים משומשים. את החלקים האחרים הוא ממיין לפי החומר מהם הם עשויים (גומי, פלסטיק, אלומיניום, ברזל וכדומה), ולאחר שיש בידו כמות מספיקה (מפירוקים נוספים) הוא מוכר את החומרים הללו למפעלי מחזור.