קונים רכבים בעיקול

עיקול היא שיטה שבה רכוש כלשהוא הקיים בחזקתו של אדם, הופך להיות אמצעי לשם הבטחה ואמצעי להפעלת לחץ של תשלום והחזר חובות של אותו אדם לבעל חוב. לחלופין, עיקול יכול להתבצע בכדי למנוע מהאדם לעשות שימוש כלשהוא ברכוש בכדי להימנע מהחזרת החוב ולהשאיר את הכסף אצלו.  

לרוב בעל החוב הוא זה המגיש תביעת עיקול לבית משפט כנגד החייב. במידה והוא זוכה בבקשת קבלת צו העיקול, עליו להגיש אותו לסניף ההוצאה לפועל בכדי שיפתחו הליכי הוצאה לפועל כנגד החייב.

רשויות של המדינה יכולות להוציא בקשה לצו עיקול ללא בית משפט (עיריות, רשות המיסים, ביטוח לאומי ואחרים).

עיקולים יכולים להתבצע על נכסים, רכוש, חשבונות, משכורות וכספים ואף יכולים להתבצע כאשר, הרכוש נמצא בפועל בידיו של צד שלישי ולא של בעל החוב.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

קונים רכבים מעוקלים לפירוק, כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
שיטות תשלום נוחות והוגנות
אנו וזמינים לכם 7\24
תקבלו שירות אישי על ידי מומחי הרכבים הטובים ביותר
תמצאו את השירות שלנו בכל רחבי הארץ
אנו שומרים על איכות הסביבה ושולחים רכבים מזהמים לגריטה 

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ, בואו גם אתם👱🏼👨🏽

רכב מעוקל

רכבים מעוקלים

תהליך העיקול כולל שני שלבים, לאחר קבלת הצו מבית המשפט.

שלב הראשון, ביצוע רישום של העיקול על הרכב במשרדי ההוצאה לפועל (הם דואגים לעדכון המערכות האחרות כמו מערכת רישום הרכבים של משרד התחבורה).

שלב השני, מוציאים בקשה למימוש עיקול, שזה בקשה לתפיסת הרכב בפועל והוצאתו מחזקתו הפיזית של בעל הרכב והחוב.

כאשר בעל חוב אינו עומד בתנאי החזרת החוב כפי שנקבעו בתנאי העיקול, מתבצע כנגדו תהליך של מכירת הרכב בשיטת מכרזים של הוצאה לפועל. באמצעות כספי המכירה, בעל החוב מקבל את כספו בחזרה.

קניית רכבים מעוקלים

כאשר הרשויות (הוצאה לפועל, רשות המיסים ואחרות), מפרסמות מכרזים על מכירת רכבים מעוקלים, המכרזים הללו פתוחים לכל מי שמעוניין. כך שגם אנשים פרטיים וגם בעלי עסקים יכולים לגשת למכרזים הללו ולרכוש רכב שבהרבה מאד פעמים יהיה במחיר נמוך יותר משווי השוק שלו.

לרשויות המבצעות את מכירת הרכבים יש אינטרס למכור בכמה שיותר כסף, אולם התהליך מתבצע בשיטת מכרז, ולכן המחיר תלוי בהצעות המשתתפים. במקרים מסוימים הרשות יכולה לקבוע מחיר מינימום שמתחתיו הרכב לא יימכר ויעבור למועד מכירה הבא וכך הלאה עד שלבסוף יבוצע שינוי בסכום המינימום.

עוד נושאים שיכולים לעניין אותך:

רכבים לגריטה

מכירת רכב לברזל

מחירון רכבים לפירוק

סוגי רכבים מעוקלים למכירה

באופן עקרוני אין מגבלה ביחס לאילו סוגי רכבים יכולים להיות מעוקלים ולהימכר במכרזים. כל סוג כלי תחבורה הנמצא בבעלותו של בעל חוב יכול להיות מעוקל, מכוניות, טרקטור, משאית ואחרים.

חלק מהמכרזים למכוניות מעוקלות למכירה יכולים להיות עבור מכוניות ישנות או לא תקינות ואז הן נמכרות במכרז כמכוניות לפירוק. למכרזים כאלו לרוב ניגשים עסקים מתחום קניית רכבים לפירוק.

קונה רכבים לפירוק ורכב לעיקול

במידה ואדם בעל חוב שהוטל עיקול על הרכב שלו, מבקש למכור אותו לקונה רכבים לפירוק, הרי שמבחינת קונה הרכבים זה לא משהו שמשפיע עליו ברמת הקנייה (הסוגייה הערכית של קניית רכב מעוקל היא אחרת), אלא קשורה ומשפיעה רק על בעל החוב. בקניית רכב לפירוק, המוכר בעל הרכב נשאר הבעלים הרשום שלו ולכן גם אם בפועל אין רכב כי הוא פורק, החוב נשאר על שם הבעלים. במקרה כזה, רשויות ההוצאה לפועל פשוט ישתמשו ברכוש אחר שיש ברשותו של בעל החוב וניתן לממש.

קונה הרכבים יישאל את המוכר האם הרכב מעוקל ויסתמך על דברי המוכר ולא ייבצע בדיקה שאכן המוכר דיבר אמת.

כמובן, במקרה בו קונים רכב שלא לפירוק הכולל העברת בעלות, יש משמעות לרכב שנמצא תחת עיקול ולא יהיה ניתן לבצע ההעברת בעלות מהמוכר (בעל השעבוד) לקונה.

קניית מכוניות מעוקלות שלא דרך רשויות המדינה

באופן עקרוני, מעט מאד אם בכלל יהיו אנשים או עסקים שיסכימו לקנות רכב שיש עליו עיקול. אלו שיסכימו להיכנס לעסקה כזו, קרוב לוודאי יתייחסו לגובה חוב העיקול ויהיו מוכנים לרכוש את הרכב לאחר הפחתת סכום העיקול וייקחו על עצמם ללכת ולהסדיר את החוב.

לצד זאת, ישנם בתי עסק העוסקים בקניית רכבים שיש עליהם עיקול, אולם, גם כאן, קניית הרכב תהיה לאחר התקזזות על העלויות של גובה העיקול, וקיזוז עלות ביצוע פעולת מחיקת העיקול במקום בעל הרכב.

רכבים בעיקול

סיכום

רכב בסטטוס של שעבוד או עיקול הוא רכב שלא מומלץ לרכישה מהבעלים שלו עד שעניין העיקול לא יוסדר. אמנם ניתן למצוא, בעלי עסק העוסקים בסוג כזה של רכישה, אך הרכישה תהיה רק לאחר שיבטיחו לעצמם את קיזוז הטיפול בעיקול כחלק מדמי הרכישה.

מכירת הרכב לקונה רכבים לפירוק היא אמנם אפשרות קיימת, אך היא לא מעלימה את העיקול מהרכב או מעבירה אותו. העיקול נשאר עדיין בחזקת בעל הרכב (המוכר) והוא יצטרך לתת את הדין מדוע מכר רכב תחת עיקול ובכל מקרה החוב שלו יישאר על כנו.

שאלות נפוצות

מכרזים אודות רכבים מעוקלים מפורסמים באתרים הרשמיים של מדינת ישראל כמו, רשות המיסים (המשתמשת בחברות קבלניות לביצוע המכרזים), הוצאה לפועל וגם באתרים פרסומיים שונים ברשת האינטרנט כמו אתר "כונס ישראל". בכל מקרה, באמצעות חיפוש מהיר ברשת מאפשר למצוא פרטים על מיקום מכרזים וגם מועדים שניתן להגיע ולראות את הרכבים שמוצאים למכירה.
מדובר על רכבים שהוגדרו כמעוקלים על ידי הרשות עצמה ולא על ידי בית משפט (זאת כחלק מהיכולות העומדות לזכות רשות המיסים). הרשות, מפעילה חוקרי מע"מ ומס הכנסה ומשתפת פעולה עם אנשי ההוצאה לפועל בכדי להוציא פעולות ומבצעי תפיסה והחרמה בשטח של רכבים (וגם רכוש אחר) שהוכרזו כמעוקלים. רשות המיסים מוכרת את הרכבים המעוקלים בכדי להשתמש בכספי המכירה לתשלום חובות המס שהיו לבעל הנכס.
קניית רכב במכרז של גוף רשמי של המדינה המוסמך למכור רכבים מעוקלים היא במרבית הפעמים עסקה כדאית ולעיתים אפילו מאד. מחירי הרכב יהיו לרוב נמוכים יותר משווי השוק הרגיל ובכל מקרה המכירה מבוצעת בשיטת מכרז שבו ישנם סיכויים משתנים. בנוסף, מדובר ברכבים שהגדרת הבעלות שלהם בטוחה מאד משום שהם אושרו למכירה על ידי בית משפט או גורם רשמי מוכר של מדינת ישראל. בעקבות כך הסיכוי להיפגע ממעשה רמאות נמוך ובכל מקרה יש כתובת לפנות אליה. אם זאת יש לדעת כי במכרזים מסוג אלו לא ניתן לקחת את הרכב לבדיקה אישית לפני קנייה (כנהוג במכירת רכבים משומשים). ניתן להגיע למגרש בו נמצאים הרכבים המעוקלים ולהסתכל בהם ולהגיש במקום את הצעת הרכישה.