איך מורידים רכב מהכביש?

לעיתים נסיבות שונות מחייבות הורדת רכב מהמשך נסיעה על הכביש, לרוב זה יהיה מכיוון שמדובר ברכב ישן, מזהם, שלא עובר מבחן רישוי, סובל מתקלות רבות ולבעלים לא כדאי להשקיע בתיקונים חוזרים ונשנים, או לחלופין ברכב שעבר תאונה ולא ניתן לתקנו בחזרה למצב שמיש (מה שנקרא מצב טוטאל לוס).

במצבים אלו מבצעים תהליך של הורדת רכב מהכביש והעברתו לשלב של פירוק וגריטה שהינה פעולה של מיחזור חלקי הרכב כחלקי חילוף וכברזל לשימוש חוזר. 

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

רוצים להפסיק לשלם אגרות ותשלומים על הרכב הישן שזרוק לכם בחנייה ולא זז? צריכים שירות של קונה רכבים לפירוק כדי שיעזור לכם באייך מורידים רכב מהכביש? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים לפירוק את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה! ✅
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש✅
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24 ✅
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים ✅
שירות בכל רחבי הארץ ✅
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה ✅

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

 

מה צריך כדי להוריד רכב מהכביש?

בכדי להוריד רכב מהכביש נדרש שהרכב יהיה לא שמיש ולא כשיר לנסיעה אם זה עקב בעיה מכנית, בעיה בטיחותית או בעיית זיהום. הסיבות לאי כשירות הרכב יכולות להיות עקב גיל הרכב או עקב תאונה שנעשתה עם הרכב וכתוצאה מכך לא שווה לתקן את הרכב או אי אפשר לתקנו במצב הנ"ל יהיה יותר משתלם לבעל הרכב להתחיל תהליך של מכירת הרכב הפגוע, על ידי בעל מקצוע שמתעסק בקניית רכב אחרי התאונה כך שבעל הרכב יוכל להרוויח כסף מהרכב המושבת והלא שמיש שלו

מי יכול להוריד רכב מהכביש?

הורדת רכב מהכביש יכולה להתבצע על ידי הבעלים, על ידי החלטה של שמאי רכב מורשה או על ידי קצין תעבורה משטרתי.

בעלי הרכב

זהו המצב השכיח ביותר והיא על בסיס החלטה של הבעלים שאין לו יותר שימוש ברכב,אין כדאיות בטיפול, אחזקה ותיקון וכי הוא לא ניתן למכירה כרכב שמיש.

שמאי רכב

במקרה שבו רכב היה מעורב בתאונה קשה, על הרכב להיבדק על ידי שמאי המעריך את אופי הנזק ואת היכולת להחזיר את הרכב לכשירות תפקודית. במקרים מסוימים, החלטה של שמאי כי הרכב הינו במצב של "טוטאל לוס" תוביל לכך שהרכב יורד מהכביש. על פי התקנות בעל הרכב הוא האחראי עליו גם כשאינו שמיש ובאחריותו לדאוג גם לשלב של העברתו לפירוק וגריטה.

קצין תעבורה ופיקוח משטרתיים

במקרה בו רכב נבדק על ידי המשטרה ומתגלה כי יש בו בעיות בטיחותיות ואי כשירות, קצין רכב יכול להורות על הורדת הרכב מהכביש באופן זמני עד להוכחת תיקון על ידי הבעלים.

למה צריך להעביר את הרכב לפירוק וגריטה?

רכב שלא ניתן להשתמש מכל אותן סיבות שצוינו קודם לכן, אין טעם בהחזקתו לא כחפץ בחצר הבית (שהופך למוקד למגורי זוחלים) ולא כתופס בחנייה ברחוב הציבורי.

במקרה של הימצאות רכב לא שמיש ברחוב יש בכך גם משום הפרעה וחוסר התחשבות בתושבים האחרים הזקוקים לחנייה, יש בכך מפגע תברואתי וסביבתי, הרכב יכול להפוך למרחב לא בטוח למשחק ילדים ובעליו אף עלול לספוג קנסות עקב כך.

תהליך הורדת רכב מהכביש והעברתו לפירוק וגריטה

לאחר שהתקבלה ההחלטה להוריד את הרכב, יש לבצע מספר פעולות,

פעולה ראשונה ביטול הרישוי של הרכב. הפעולה נעשית על ידי מילוי טופס בקשה לביטול רישוי הרכב (ניתן להוריד מאתר משרד הרישוי). לאחר מכן יש להגיע פיזית למוקד שירות של משרד הרישוי ולהגיש את הטופס. במידה והרכב היה ללא אגרה שנתית בתוקף, עליכם לשלם את התקופה היחסית עד למועד ביצוע ביטול הרישוי. במידה והרכב נמצא בתוך תקופת אגרת רישוי ניתן להגיש בקשה לקבלת החזר יחסי של הסכום ששולם בעבור האגרה.

פעולה שנייה לבדוק מול בעלי עסקים בתחום הפירוק הצעות מחיר לקניית הרכב.

פעולה שלישית מתבצעת לאחר המכירה. עליכם לפרק את לוחיות הרישוי של הרכב ולהשמידן למצב שלא יהיה ניתן להשתמש בהם.

הורדת רכב מהכביש ללא טסט

בעל רכב הנוהג ברכב בכביש ללא טסט (מבחן רישוי בתוקף) עובר על החוק וצפוי לעונשים. מעבר לכך רכב ללא טסט הוא רכב שלא נבדק בטיחותיות ועלול לסכן את הנוסעים בו, נהגים אחרים בכביש והולכי רגל בדרך. במידה ורכב ייתפס על ידי שוטר ללא טסט הוא יורד מיידית מהכביש וכאמור הנהג צפוי לעונשים בכלל זה שלילית רישיון. אם זאת ניתן כאמור לבצע תהליך של מכירת הרכב לפירוק ללא טסט ובכך לא להסתכן בסיכונים הכרוכים בנסיעה ברכב ללא טסט!

כמה עולה להוריד רכב מהכביש?

אין עלות מיוחדת לפעולת הורדת רכב מהכביש, להפך, ברוב המקרים הבעלים של הרכב יכול לקבל עבור הרכב שיורד מהכביש תשלום על ידי מכירתו לבעל עסק לקניית רכבים לפירוק. מדובר אמנם בסכומים לא גבוהים שיכולים לנוע בין כמה מאות שקלים ועד אלפים בודדים של שקלים (בוודאי לא בשווי של הרכב במידה והיה תקין). גובה דמי המכירה תלויים בנתוני הרכב, דגם, שנתון, מצב מכני ועוד.

הורדת רכב מעוקל מהכביש

בעל הרכב לא יכול לבצע פעולת ביטול רישוי במשרד הרישוי עד לאחר טיפול במצב העיקול וסגירת החוב.

מה מומלץ לעשות לאחר שקיבלתם החלטה על הורדת הרכב ומכירתו לפירוק?

מומלץ לעשות בירור עצמאי ביחס לשווי החלפים של הרכב  (לרוב לבעל הרכב יש ידע בתחום כחלק מהשנים שנסע בו). לאחר שיש לכם פחות או יותר הבנה של שווי חלפים, תפנו לכמה עסקים בתחום הפירוק וקבלו הצעות. בחרו את ההצעה הטובה ביותר עבורכם ואל תשכחו לבדוק האם ההצעה כוללת גם את הגרירה של הרכב למגרש או מוסך הפירוק?  בכדי שההוצאה הזו לא תגולגל אליכם.

החשיבות של קונה רכבים לפירוק טוב

האם המדינה אינה אחראית על טיפול בגרוטאות רכבים?

על פי החוק, מי שרשום כבעל הרכב אחראי על הרכב גם כאשר הוא לכאורה גרוטאה ולא בשימוש. אם זאת בעבר היה ניסיון של מדינת ישראל באמצעות משרד התחבורה, לעודד בעלי רכבים להעביר את הרכב לפירוק וגריטה ולא להשאיר אותם בחצר או במרחבים ציבוריים. במסגרת התוכנית, בעלי רכבים קיבלו החזר כספי מהמדינה (באמצעות מוסכים שהיו בהסדר) עבור העברת הרכב לגריטה. אולם לצערנו, עקב בעיות תקציביות התוכנית נסגרה וכיום כל הנושא הזה נמצא בשוק הפרטי באופן מלא.

כל הזמן משתמשים במילה גריטה מה זה בכלל?

גריטה מלשון המילה גרוטאה, היא פעולת פירוק של חפץ והפיכתו ללא שמיש לגרוטאה. השימוש במילה נעשה לרוב לתאר תהליך פירוק של כלי תחבורה שונים אך במיוחד לכלי תחבורה על גלגלים, שימוש בביטוי זה נפוץ בעיקר בתחום פירוק הרכבים ומיועד לרכבים ישנים או רכבים שעברו תאונה אשר בשפה המקצועית נקראים רכבים לגריטה

היכן ניתן לקבל טופס הורדת רכב מהכביש?

את הטופס בקשת ביטול הרישוי ניתן להוריד באופן מקוון בקישור המצורף פה או מהאתר האינטרנט באתר משרד התחבורה והרישוי.

למה מתכוונים כשאומרים שאפשר לבצע "הפקדה" לרכב?

פעולת הפקדה היא למעשה דיווח למשרד הרישוי כי הרכב אינו בשימוש ובהתאם לכך משרד הרישוי עוצר את הצורך בתשלום אגרת רישוי עד לביצוע ביטול הרישוי. זוהי פעולה שחשוב לעשות החל מהרגע שבו הרכב אינו בשימוש שכן היא תחסוך לכם כסף בהמשך.

לסיכום

הורדת רכב מהכביש יכולה לעיתים להיות פעולה רגשית עבור הבעלים של הרכב, במיוחד עם מדובר ברכב שליווה אותו במשך שנים רבות וככזה נצברו סביבו חוויות. אולם לצד היתכנותו של קושי רגשי חשוב להבין גם שאין הרבה תועלת בהחזקת רכב עומד שהופך לגרוטאה, למפגע סביבתי ואף סיכוני.

התהליך של הורדת הרכב מהכביש אינו מורכב כלל ומצריך בסך הכל מספר פעולות פשוטות. ניתן להתייעץ גם עם בעלי מקצוע המתמחים בהורדת רכבים מהכביש וקניית רכבים לפירוק ובכך לקבל מידע יעיל שיחסוך לכם המון כאב ראש וגם המון כסף.

פירוק רכבים בקריות

פירוק רכב יכול להישמע קצת מרתיע, במיוחד כאשר זה נאמר ביחס לרכב שלכם, רכב שאולי ליווה אתכם שנים ארוכות ואתם מרגישים אליו קרבה לא מוסברת. ולמרות זאת, פירוק רכב היא הדרך הנכונה לסיים את דרכו של הרכב כאשר הוא כבר לא מסוגל לשרת אותנו, ויותר מכך האחזקה והטיפול בו עולים לנו יותר ויותר כסף.

מה זה פירוק רכבים?, מה ההבדל בין פירוק רכב לגריטת רכב?, איך מעבירים רכב לפירוק בקריות? ועוד סיבות למה כדאי למכור רכב שכבר לא יעיל לנו ואפילו עולה לנו. מיד במאמר שלפניכם.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

רוצים להפסיק לשלם אגרות ותשלומים על הרכב הישן שזרוק לכם בחנייה ולא זז? צריכים שירות של פירוק רכבים בקריות שקרוב אליכם לבית? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים לפירוק את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

פירוק רכבים בקריות

איך התחיל הרעיון לפרק רכבים למחזור?

אנחנו יכולים רק לשער כי הרעיון לפירוק רכבים למחזור התפתח בעקבות רעיון אחר שהתחיל לפני הרבה מאד שנים אצל אנשים המאופיינים כבעלי חשיבה פלילית. הרעיון שלהם היה פשוט וכמובן לא חוקי. לגנוב רכב, לפרק ממנו חלקים ולמכור אותם כחלקי חילוף וכך להרוויח כסף.

על בסיס הרעיון הפשוט אך כאמור הלא חוקי הזה, החלו בעלי יוזמה אחרים לא פלילית, לקנות רכבים שיצאו משימוש במחיר נמוך, לפרק אותם ולמכור את החלקים כחלקי חילוף.

לבסיס הזה, בשנים האחרונות, הצטרפו יכולות טכנולוגיות שהתפתחו בתחום מחזור חומרים כחלק משמירה על איכות הסביבה ובעולם החלו לפרק כלי תחבורה שונים ולמחזר את החלקים שלהם כחלק מצמצום תהליכי בזבוז משאבים.

כך הגענו לימינו כאשר פירוק רכבים מתייחס לשתי האפשרויות גם יחד, איתור חלקים שיכולים לשמש כחלקי חילוף תקינים עבור רכבים אחרים וחלקים אחרים שמועברים למחזור בהתאם לאופי החומר (גומי= צמיגים, פלסטיק = דשבורד, שלדה=ברזל וכך הלאה).

משהו בקטנה על מילה גריטה

השלב האחרון בגריטת הרכב - הפיכתו לקובייה קטנהגריטה היא המילה המקבילה לפירוק רכבים, כאשר אומרים, רכבים לגריטה, מתכוונים לרכבים אשר נשלחים לפירוק כחלק מתהליך הפירוק שלהם הם עוברים תהליך של גריטה שהוא בעצם פירוק הרכב והפיכתו לכלי שאין לו יותר שימוש תוך כדי צמצום הנפח של הרכב עד למצב של קובייה קטנה כל זאת נעשה לאחר שמומחי הפירוק רכבים הוציאו את כל מה שיכול לשמש ברכב רכבים אחרים הן כחלקי חילוף והן כחומר גלם כמו ברזל אשר ניתן להשמיש לשלל דברים בתעשיות רבות אשר לא כוללות את עולם הרכב כמו תעשיית הבנייה ותעשיית התשתיות ועוד רבים וטובים.

אילו רכבים ניתן להעביר לפירוק רכבים בקריות?

ניתן להעביר לפירוק כל סוג רכב שלא יכול להמשיך לנסוע על הכביש מאיזו שהיא סיבה. כל מה שעליכם לעשות הוא לחפש בעל עסק הקונה רכבים לפירוק, להרים טלפון ולברר האם הוא קונה רכב מהסוג שלכם. החברה שלנו פועלת בפריסה ארצית בכל הארץ ובפרט באזור הקריות, אנו קונים כמעט את כל סוגי הרכבים לפירוק ומציעים מחיר הוגן ולווי אישי והכל כמובן בשקיפות מלאה.

האם צריך להודיע למישהו על מכירת רכב לפירוק?

הבעלים של הרכב מחויב לעדכן את משרד הרישוי על העברת הרכב לפירוק. העדכון נעשה באמצעות טופס שנקרא "בקשה לביטול רישוי רכב". לצערכם, לא ניתן להגיש את הטופס באופן מקוון, אלא יש להגיע באופן אישי למשרד הרישוי הקרוב לאזור מגוריכם.

שימו לב, במידה ולרכב יש עדיין אגרת רישוי בתוקף, אתם יכולים להגיש בקשה לקבל החזר יחסי של האגרה.

קראתי שיש מענק שהמדינה מעניקה למי שמעביר את הרכב שלו לגריטה, האם זה נכון?

הידיעה הזו נכונה לשנת 2013 ביחס לרכבי בנזין אך נכונה גם היום עבור רכבים המונעים בדיזל. נעשה קצת סדר בנושא.

רכבי בנזין – לפני כעשור (2010) משרד איכות הסביבה יצא בתוכנית לעידוד בעלי רכבים ישנים ותקולים לשלוח אותם לגריטה. המשרד שילם לכל בעל רכב שהעביר אותו למוסך שהיה בהסדר עם המדינה 3000 ₪, סכום בהחלט ראוי עבור רכב ישן ותקול. בשנת 2013 התקציב נגמר ולא נמצא תקציב חדש ועל כן התוכנית הופסקה. מאז השוק פועל באופן חופשי בהתאם לתחרות, היצע וביקוש.

רכבי דיזל – מנועי דיזל, במיוחד ישנים, נחשבים למזהמים הרבה יותר ממנועים אחרים, בדגש על רכבי דיזל כבדים כמו, משאיות, רכבי הסעה ואוטובוסים. במסגרת חוק "אוויר נקי" משנת 2018, נקבע כי רכב דיזל שנמצא בבדיקה כבעל רמת זיהום גבוה מהמותר, מחויב בהתקנת מסנן חלקיקים (על חשבון בעל הרכב). בעלי רכבים שלא היה ניתן להרכיב לרכבם מסנן חלקיקים או שלא רצו להתקין מחויבים להוריד את הרכב מהכביש ולשם כך עליהם לפנות למוסך מיוחד שנמצא בהסדר עם משרד הרישוי (יש מוסכים כאלו בפריסה ארצית, גם באזור הקריות) ולהעביר את הרכב לגריטה. בעל הרכב מקבל תשלום מהמדינה עבור הכנסת הרכב לגריטה.

בכדי לברר האם הרכב דיזל שלכם עומד בדרישות הזכאות למענק גריטה, ומה גובה המענק שתקבלו, עליכם להיכנס לאתר משרד התחבורה ולקרוא את נוהל הגריטה לרכבי דיזל.

מהו שווי השוק של רכב לפירוק?

המחיר שתקבלו עבור רכב ישן, תקול או לאחר תאונה תלוי בנתוני הרכב, גיל, סוג, מצב חלקים ומצב מכאני. אם זאת המחיר לא יהיה דומה למחיר הרכב במחירון רכבי יד שניה שכן הוא אינו רכב בר נסיעה.

למדריך המלא והמפורט שלנו על – רכבים אחרי תאונה למכירה

המחיר שתקבלו עבור הרכב ינוע בין 400 ₪ לכמה אלפי שקלים תלוי במקרה ברכב ובמצב שלו! במצב שבו קיים שוק חלפים מבוקש מאד עבור הרכב שלכם ויש לו חלפים רבים תקינים אתם תוכלו לקבל כמה אלפי שקלים טובים. לכן אנחנו מאוד ממליצים לבדוק טוב את מצב שוק החלפים של הרכב שלכם ובנוסף לא לזלזל בשוק מכירת חלקי חילוף לרכב מפירוק יש מצב גדול שאתם תוכלו לעשות הרבה כסף מהגרוטאה שלכם שכבר לא זזה.

החשיבות של קונה רכבים לפירוק בקריות

איכות הסביבה, פירוק רכבים, קריות ומה הקשר ביניהם?

מזה שנים יש טענות על כך שאזורי התעשיה (בדגש על מפעלי הזיקוק) בחיפה ובקריות מזהמים ומסכנים וגופים העוסקים באיכות הסביבה פעילים רבות באזורים אלו.

העברת רכבים לפירוק בקריות מסייעת בהפחת פליטת גזים מזהמים מרכבים ישנים בעלי צריכת דלק גבוה ומערכות פליטה מיושנות ומונעת תהליכי זיהום כתוצאה מהחלדה ונזילות שמנים לקרקע. לכן בהסתכלות כללית, פעולת פירוק רכבים בקריות תורמת לשיפור צמצום הזיהום באזור.

מה עושים עם לוחיות הרישוי של הרכב? האם אין חשש שייעשו בהם שימוש אחר במגרש הפירוק?

החשש הזה מוצדק מאד, ובעבר אף היו מקרים שאכן נגנבו לוחיות רישוי שנשכחו ברכבים שנמכרו לפירוק והם שימשו גורמים פלילים ואף חבלניים.

נדגיש בצורה הכי ברורה שאפשר, האחריות ללקיחת לוחיות הרישוי הן של בעל הרכב, לא של משרד הרישוי ולא של קונה הרכבים. על בעל הרכב לפרק בעצמו את הלוחיות ולדאוג לשבירתן בכדי שלא יוכלו לשמש אף אחד.

הרכב שלי עומד בקרית חיים, כבר כמה חודשים בלי מצבר, איך אני אקח אותו למגרש פירוק?

אין צורך לקחת אותו. חברת ברייקדאון במסגרת קניית הרכב ממך תיקח אותו באמצעות גרר על חשבונה למגרש הפירוק כחלק מחבילת השירות של הקנייה. חוסכים לך זמן, כסף וכאב ראש.

לסיכום

הפור נפל והחלטתם שאם כל האהבה שיש לכם לרכב אתם לא יכולים להמשיך להחזיק אותו, כי בכל זאת לא כולנו רוטשילד.

מכיוון שלמכור אותו זו פעולה על סף הבלתי אפשרי, מי ייקנה רכב ישן, מלא תקלות ובעיות? הפתרון הנכון ביותר עבורכם ועבור איכות הסביבה היא למכור אותו לפירוק.

אתם תיפרדו מרכב שהפך למטרד, תקבלו עבורו אפילו תשלום (לא גבוה, אך בכל זאת תשלום ועוד במזומן) וגם איכות הסביבה תרוויח בזכות תהליכי המחזור וצמצום הפסולת המזהמת.

פירוק רכבים בדרום

אם אתם שואלים את עצמכם, האם יכול להיות שיש באזור הדרום כאלו שממש קונים רכבים לפירוק ולא פשוט לוקחים?.

אמנם זו בדיחה קצת כואבת על המציאות בדרום, אבל צחוק או מציאות בצד, גם באזור הדרום, בעלי רכב ישן, תקול או אחרי תאונה ושלא שווה לתקן אותו יכולים למצוא פתרון שהוא גם מהיר, גם תורם לסביבה וגם קרוב לבית וזאת באמצעות מכירת הרכב לקונה רכבים לפירוק בדרום.

אז הנה כל מה שרציתם לדעת ולא הרגשתם נוח לשאול על פירוק מכוניות.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

רוצים להיפטר מהרכב הישן שזרוק לכם בחנייה או מרכב שעבר תאונה? צריכים שירות של פירוק רכבים בדרום שקרוב אליכם לבית? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

קונה רכבים לפירוק בדרום

מדוע אנשים מוכרים את הרכב שלהם לפירוק?

מכוניות הנמכרות לפירוק הן לרוב מכוניות ישנות שקשה עד כמעט בלתי אפשרי למכור אותן למישהו פרטי כיד שנייה (או יותר). סוג ראשון של רכבים לפירוק הם: רכבים אחרי תאונה למכירה שמסיבות שונות הן בידי הבעלים שלהם אך גם לא כדאי לתקן אותם, סוג נוסף של רכבים לפירוק: אילו רכבים עומדים  אשר לא כשירים לנסיעה מסיבות כאלו ואחרות כמו טסט לא בתוקף, חוסר שימוש ברכב מחוסר צורך ועוד…

בעלי רכב אלו, מבקשים להשתרר מהרכב העומד שעולה להם כסף (רכב עומד עדיין נדרש בתשלום אגרת רישוי), מהווה עבורם או עבור השכנים מטרד בחצר או בחנייה הציבורית ובנוסף להכל מדובר ברכבים שגם מבזבזים דלק כשהם תקינים וגם מזהמים (עובדה – רכבים ישנים צורכים יותר דלק ופולטים יותר זיהום לאוויר מרכבים חדשים יותר).

מה מאפיין קונה רכבים לפירוק בדרום?

עסקים הקונים רכבים לפירוק כמו חברת ברייקדאון, מגיעים עד אליכם בדרום, משלמים לכם במזומן על הרכב ולוקחים אותו על חשבונם למגרש / מוסך שבו הרכב מפורק לחלקים.

בתהליך הפירוק, חלקים שנמצאים מתאימים לשמש כחלקי חילוף משומשים עוברים ניקוי ושיפוץ ונמכרים לחנויות חלפים ואילו שאר החלקים (בדגש על הברזל שהינו מסת המשקל הגבוה ביותר, אך גם גומי, פלסטיק, אלומיניום ועוד) נמכרים למפעלי מחזור בהתאם לסוג חומר הגלם.

כמה מקבלים על מכירת רכב לפירוק בדרום?

התשלום עבור רכב לפירוק נקבע בהתאם לנתונים של הרכב, סוג ושנתון, וכן בהתאם למצבו הכללי, הפנימי, החיצוני והמכאני. ככל שמדובר ברכב "מבוקש" יותר בשוק מבחינת חלפים התשלום שתקבלו עבורו יהיה גבוה יותר.

אם זאת, נבהיר כי המחיר שתקבלו לא יהיה דומה למחיר הרכב כפי שמופיע במחירוני יד 2. הרי מדובר ברכב ישן, תקול שככל הנראה לא מצאתם לו קונה בשוק רכבי יד שניה ולכן אין לצפות למחיר דומה.

מחירי קנייה של רכבים לפירוק נעים בין 400 ₪ לכמה אלפי שקלים, כאמור בהתאם למצב הרכב. בחברת ברייקדאון מתחייבים לתת מחיר הוגן עם שקיפות מלאה.

מי קובע את המחירים למכירה /קנייה של רכבים לפירוק?

שוק הרכבים לפירוק בעשור האחרון הוא שוק עצמאי שאינו נמצא בפיקוח כלשהוא, בהיעדר תוכניות של המדינה לעידוד בעלי רכבים להעבירם לפירוק או בהיעדר פיקוח על מחירים, מחירי השוק נקבעים על בסיס כוחות השוק החופשי. בין הכוחות המובילים ומשפיעים על המחירים ניתן לציין: היצע וביקוש, תחרות בין עסקים לפירוק רכבים, מחירי חומרי הגלם העולמיים (במיוחד הברזל), מחירי שוק החלפים לרכב.

האם ישנם גורמי מדינה רשמיים מעורבים בתהליכי פירוק רכבים בדרום?

לצערנו, נכון לשנת 2022, המדינה מעורבת רק בתחום כלי רכב ישנים הנעים על מנועי דיזל לגריטה (גריטה=פירוק), כל הרכב אחרים המונעים במנועי בנזין אינם נכללים בתוכנית לעידוד פירוק / גריטה.

מדינת ישראל כעקרון, תומכת בהעברת רכבים ישנים לפירוק כחלק ממאמציה לצמצם זיהום (ישראל חתומה על אמנות בין לאומיות בתחום הזה), המדינה גם בעד לצמצם מפגעים שרכבים ישנים מהווים לסביבה, לצמצם את כמויות הרכבים על הכבישים ועוד סיבות, אך כל אלו עדיין לא הובילו לכך שהמדינה תקצה תקציב לתוכנית גריטה כמו זו המתקיימת עבור רכבי דיזל, וכמו התוכנית שהייתה בעשור הקודם ושפעלה למשך שלוש שנים.

לעוד פרטים בנושא – רכבים לגריטה

היכן עושים פירוק רכבים בדרום והאם אני יכול להביא את הרכב שלי ישירות לשם?

פירוק רכבים נעשה במגרשי פירוק או מוסכים שלרוב נמצאים במרכזי תעשייה שונים. בביקור במגרש פירוק תראו שלדי מכוניות רבים בערמה או מעוכים לקוביות מתכת, תראו ערמות של חומרי גלם הממתינים להילקח למחזור (צמיגים, פלסטיקה, בדים וכדומה).

אתם יכולים להגיע עם הרכב שלכם למגרש כזה, לפנות לאחראי ולקבל ממנו הצעה לקניית הרכב. חברת ברייקדאון מציעה לכם שירות גרר על חשבונה בכדי לחסוך לכם זמן שלא תצטרכו להביא את הרכב בעצמכם.

החשיבות של קונה רכבים לפירוק בדרום

מה עוד צריך לעשות עם רכב שמוכרים לפירוק בדרום?

כבעלי הרכב מוטלת עליכם החובה לבצע מספר פעולות מקדימות, בלעדיהן לא תוכלו למכור את הרכב או יותר נכון, אתם תסכנו את עצמכם אם תעשו זאת.

  • פעולת ביטול רישוי רכב במשרד הרישוי. יש למלא טופס בקשה, להגיע בעצמכם או לשלוח מיופה כוח בשמכם, לאחר הצגת מסמכי זיהוי ובעלות והגשת הטופס, המכונית מפסיקה להיות רשומה על שמכם ואתם יכולים למכור אותה ללא העברת בעלות.
  • עליכם לפרק מהרכב לפני מסירתו לפירוק את לוחיות הרישוי, זוהי אחריות שלכם כבעלי הרכב ולא של קונה הרכבים.
  • לבדוק שלא השארתם ברכב מסמכים ומידע שלא הייתם רוצים שיגיעו לידיים אחרות.

האם מומלץ למכור את הרכב למישהו שפרסם מודעה "גרר קונה רכבים לפירוק בדרום"?

כבעלי הרכב אתם יכולים למכור את הרכב שלכם למי שאתם רוצים. אולם כמו בכל עסקה תמיד מומלץ לדעת שאתם עושים עסקים עם בעל עסק אמין והגון שעושה את מה שהוא אמר לכם שהוא עושה.

כבר היו מצבים שרכבים שנמכרו על בסיס מודעה שפורסמה או נתלתה (למשל, על עמודים בצמתים) והרכבים שנמכרו למפרסם המודעה במקום להגיע לפירוק כפי שהובטח, נמכרו לטובת תיקון ושיפוץ והפכו לרכבים לשימושים לא חוקיים.

איננו טוענים לא לקנות ממי שפרסם מודעה כמו זו שבכותרת, אנו רק ממליצים לעשות קודם בדיקה, מי ומהו? האם יש לו מוסך מסודר או מגרש?, האם יש אתר אינטרנט? האם אתם מקבלים אסמכתא שמכרתם לו את הרכב ועוד כל מיני פעולות שאתם יכולים לבצע ולבדוק בכדי לראות שאתם לא מוכרים את הרכב לגורם מפוקפק.

לסיכום

יצאתם לחצר או לרחוב בסמוך לדירתכם ועיניכם נופלות על הרכב הישן שאתם אמנם אוהבים אך עושה לכם בעיות רבות, עד כדי כך שאתם לא מתקנים אותו. הרכב מתחיל להחליד, מלוכלך ואוסף את כל הלכלוך שעף ברחוב, חתולים "שכרו" שם דירה, ואפילו פעם הרחקתם ילדים שעלו על הגג שלו.

אם התיאור הזה או דומה לו או מצלצל לכם מוכר, כנראה שהגיע הזמן למכור את הרכב לפירוק. הגיע הזמן לתת לרכב לתרום את חלקו בפעם האחרונה.

מכירת רכב לקונה רכבים לפירוק בדרום היא פעולה שבה גם אתם וגם הסביבה מרוויחים. אל תמתינו יותר מדי, אל תשלמו אגרת רכב לחינם, צרו קשר עם חברה הקונה רכבים לפירוק, כמו חברת ברייקדאון ותקבלו הצעת מחיר הוגנת, בשקיפות וגם גרירת הרכב על חשבון ברייקדאון ישירות למגרש הפירוק.

קונה רכבים לפירוק בצפון

יש פה מישהו מהצפון? יופי.

אז רק רצינו להגיד שגם בצפון אפשר למצוא קונה רכבים לפירוק. אם לא הייתם בטוחים בזה עד עכשיו, אז עכשיו אתם כבר בטוחים. רגע, יודעים בכלל מה זה רכבים לפירוק? אהה, לא יודעים, בדיוק בשביך זה אנחנו כאן בכדי להסביר לכם הכל על פירוק רכבים ופירוק רכבים בצפון בפרט השאירו אייתנו ותגלו במדריך הזה את כל הסודות והטיפים על קנייה ומכירה של רכבים באזור הצפון.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

רוצים להיפטר מהרכב הישן שיושב לכם בחנייה או מרכב שעבר תאונה? צריכים שירות של קונה רכבים לפירוק בצפון שקרוב אליכם לבית? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

קונה רכבים לפירוק בצפון

פירוק רכבים בצפון – מה זה?

מכיוון שלא ניתן להסביר מושג תוך כדי שימוש באותם המילים של המושג, נסביר פירוק רכבים כך, פירוק רכבים היא פעולה שבה לוקחים כלי רכב שלא יכול להמשיך לנסוע בכביש (לא משנה מה הסיבה לכך ויכולות להיות עשרות סיבות), לאיש מקצוע בתחום הרכבים והוא מבצע הפרדה של החלקים של הרכב למטרות של מחזור לחומר גלם (ברזל) או למטרה של חלקי חילוף לרכב מפירוק אשר יכול לשמש רכבים אחרים שכן נוסעים.

ולגבי הסבר לחלק של הצפון, זה בעיקר אומר שבעלי רכב המתגוררים באזור הצפון לא צריכים להגיע עד למרכז בכדי להעביר את הרכב לפירוק, חברת ברייקדאון מספקת שירות פירוק רכבים גם באזור הצפון, כולל גרירת הרכב למגרש הרכבים.

קונה רכבים לפירוק בצפון -האם זה יתרון?

בדרך כלל רכבים לפירוק נדרשים להובלה מיוחדת על ידי גרר שכן מרביתם כבר לא בשימוש, לא כשירים לנסיעה או ללא טסט, כך שמיקום המגרש בו מבוצע הפירוק משמעותי בהיבט של עלויות שינוע הרכב. עסק שיש לו מגרשים במספר אזורים בארץ מגדיל את טווח יכולת המענה והשירות שהוא נותן ללקוחות המחפשים למכור את הרכב שלהם לפירוק. חברת ברייקדאון הפועלת בפריסת שירות ארצית מספקת שירות לקהל רחב וגדול של לקוחות.

למידע נוסף בנושא: מכירת רכב לפירוק ללא טסט

מה התהליך של מכירת מכוניות לפירוק בצפון?

בכדי למכור את הרכב שלכם לקונה רכבים בצפון, לא נדרש מכם מאמץ מיוחד.

תחילה עליכם לעדכן את משרד הרישוי שהרכב יצא מכשירות וכי אתם מבטלים את הרישוי שלו (לשם כך עליכם לגשת למשרד הרישוי בעצמכם או לשלוח מיופה כוח מטעמכם).

לאחר ביטול הרישוי לרכב, צרו קשר עם בעל עסק לקניית רכבים ותנו לו מידע על הרכב, שנתון וסוג, מצבו הפנימי והחיצוני, האם הרכב נוסע? ועוד כל מיני פרטים שלפיהם הוא יוכל לגבש את המחיר שיציע לכם. לאחר שישנה הסכמה על המחיר, כל מה שנשאר זה לקבוע את יום הפרידה, סליחה, את יום המכירה, שבו הקונה יגיע לקחת את הרכב ולשלם לכם.

בכדי לקצר לכם את התהליך עוד יותר מוזמנים ליצור קשר עם חברת ברייקדאון ולקבל הצעה מחיר הוגנת, בשקיפות מלאה כולל שירות גרירת הרכב.

האם התשלום עבור מכירת הרכב תמיד נעשה במזומן?

בתחום קניית רכבים לפירוק שיטת התשלום הנהוגה היא אכן במזומן וזאת מהסיבה העיקרית שזה מפשט את התהליך של הקנייה והמכירה. בתשלום במוזמן אין צורך להמתין לאישור העברה בנקאית, אך גם כי לרוב המחירים של המכירה אינם סכומים גבוהים. המחיר של רכבים ישנים אינו גבוה גם כשהם תקינים והוא יורד עוד יותר כאשר מדובר ברכב ישן שסובל מתקלות רבות.

מחירי קניית רכב לפירוק בצפון יכולים לנוע בין 400 ₪ לעד כמה אלפי שקלים, בהתאם לנתוני הרכב.

דברים עליהם יש לתת את הדעת במכירת רכב לפירוק בצפון ובכלל

  • היזהרו מהשארת לוחיות הרישוי של הרכב, פרקו אותם טרם מכירת הרכב ותדאגו שהם יצאו מכלל שימוש.
  • היזהרו ממכירת הרכב לאדם שאין באפשרותכם לראות שהוא בעל עסק מוכר וקיים. מכירה לאנשים שאין לגביהם אמינות מוכחת יכולה להוביל לכך שהרכב לא באמת יילקח לפירוק אלא יעבור תהליך של תיקון וישמש לנסיעה ולשימוש בלתי חוקיים.
  • לא מסור את הרכב לקונה לפני שביצעתם הליך של ביטול רישוי הרכב במשרד הרישוי.
  • בדקו היטב ברכב וודאו כי לא השארתם חפצים יקרי ערך או מסמכים עם מידע חשוב.

למדריך המלא והמפורט שלנו –  לאיך מורידים רכב מהכביש?

החשיבות של קונה רכבים לפירוק בצפון

כיצד ניתן לוודא שהעסק שפניתם אליו הוא עסק אמין?

מומלץ לעשות זאת באותו אופן שבו אתם נוהגים לבדוק כל בית עסק אחר שאתם מתכוונים לרכוש ממנו שירות.

  • כנסו לאתר האינטרנט של העסק, תקראו ותתרשמו מרצינות ומקצועיות. בעידן של היום כמעט לכולם יש אתר, ואמנם עסק ללא אתר לא בהכרח מצביע על חוסר אמינות אולם זה מלמד על מקצועיות ונראות שלטעמנו חשובים בעסק הזה ובכל עסק אחר.
  • חפשו אזכורים של העסק באינטרנט, לעיתים יש פרסומים, כתבות על עסקים מסוימים או תגובות של לקוחות.
  • בררו מי בסביבתכם הקרובה או במכרים שלכם כבר התנסה במכירת רכב לפירוק (טיפ – תשאלו בקבוצות הוואטסאפ שאתם נמצאים בהם, תמיד יהיה מישהו שמכיר מישהו).
  • תשאלו את החבר'ה במוסך שבו אתם מטפלים ברכב. סביר להניח שתקבלו מהם המלצה טובה.

גריטת רכבים בצפון מטעם המדינה

בעבר במסגרת תוכנית ייעודית לעידוד גריטת רכבים ישנים הפעיל משרד התחבורה מוסכי פירוק בהסדר בצפון ובכל רחבי הארץ. למוסך בהסדר עם המדינה במסגרת התוכנית היה ניתן להגיע עם הרכב ולקבל עבורו תשלום יחסית טוב. אולם לצערנו עקב בעיות תקציביות התוכנית נסגרה.

כיום מתקיימת תוכנית במאפיין דומה אך עבור רכבים המונעים במנוע דיזל כחלק מהמאמץ לצמצם את הזיהום הנפלט ממנועים של רכבים אלו.

אם הינכם בעלי רכב ישן עם מנוע דיזל ולא התקנתם עליו מסנן חלקיקים למניעת רמת זיהום עליכם להעביר אותו לתהליך גריטה (פרטים על התוכנית ובדיקה האם הרכב שלכם עומד בדרישות הזכאות ניתן למצוא באתר משרד התחבורה באינטרנט).

האם הסכום למכירת רכב לקונה רכבים לפירוק בצפון נמוך יותר מאזור המרכז?

לא אמור להיות הבדל בגובה הסכום שתקבלו כאשר אתם מוכרים את הרכב לחברת פירוק רכבים כמו ברייקדאון הפועלת בפריסה ארצית. בברייקדאון הבדלים בגובה הסכום לקנייה נובע אך ורק מהנתונים וממצב הרכב.

ראיתי שלט שכתוב עליו "גרר קונה רכבים לפירוק בצפון", למה הכוונה?

בתי העסק בתחום קניית רכבים לפירוק  משתמשים באופן תדיר בשירותי גרר בכדי לקחת את הרכבים הנקנים למגרש הפירוק. לכן עסקים אלו מחזיקים מספר רכבי גרר והמודעה שלהם כבר מספרת כי השירות של קניית הרכב לפירוק מהם כולל גם שירות של גרירה.

חברת breakdown – ברייקדאון באופן קבוע מספקת שירות גרירה לרכב שהיא קונה מכם כחלק מהשירות שלה

לסיכום

אזור המרכז נחשב (לא תמיד בצדק) לאזור שיש בו גם הכל וגם הרבה מבחינת נותני שירות, לעומת הצפון והדרום שנתפסים לכאורה כאזורים שיש בהם פחות נותני שירות.

לשמחתכם בתחום קנייה/מכירה של רכבים לפירוק אין הבדלים מיוחדים ואין הפליה אזורית. חברת ברייקדאון תיתן לכם מענה ופתרון מהיר לרכב הישן גם אם אתם מהצפון.

קונה רכבים לפירוק במרכז

היום ממנו חששתם הגיע, הרכב האהוב שלכם (והקצת ישן) משמיע קולות אחרונים של נסיעה, כלומר, קשה לו להניע בבוקר, כל יומיים הוא מבקש לראות מוסך, ושתקנו לו חלפים חדשים, בקיצור, אתם מבינים שהגיע העת וצריך להיפרד.

פרידה מרכב ישן הסובל מהרבה בעיות על ידי מכירה לאדם אחר יכולה להיות בעיתית. מעט מאד, אם בכלל קופצים לקנות רכב ישן עם תקלות, גם אם המחיר המוצע נמוך. לכן הפתרון החסכוני והיעיל עבורכם, שהוא גם במקרה פתרון קל ומהיר הוא למכור את הרכב לקונה רכבים לפירוק במרכז הארץ או בכל אזור גיאוגרפי אחר.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

רוצים להיפטר מהרכב הישן שיושב לכם בחנייה או רכב שעבר תאונה? צריכים שירות של קונה רכבים לפירוק במרכז? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

קונה רכבים לפירוק במרכז

איזה סוג רכבים קונים לפירוק?

ברמה העקרונית, כל כלי התחבורה הקיימים ניתנים לפירוק לכן ניתן למצוא לכל סוג רכב עסק שיהיה מוכן לקנות אותו. מכיוון שרוב כלי הרכב הם רכבים קטנים ובינוניים רוב העסקים בתחום, כדוגמת חברת ברייקדאון ישמחו לקנות מכם את הרכב הישן והתקול.

מי קונה רכבים לפירוק ולמה?

עסקים קונים רכבים לפירוק מאותה מטרה שמישהו פותח חנות פרחים, והיא בכדי להרוויח כסף ולהתפרנס. מדובר באנשים שהמקצוע שלהם הוא טיפול ותיקון רכבים, הם נושמים ומכירים את העולם הזה של רכבים, וזה מאפשר להם לקנות רכב ישן, ובתהליך פירוק מושכל עם ציוד מתאים ניתן להוציא המון חלקי חילוף לרכב מפירוק ככה שגם בעל מגרש פירוק הרכבים יוכל להרוויח כסף מפירוק הרכב.

מדוע אם יש לכם רכב ישן שווה לכם לשלוח אותו לפירוק?

  • רכב ישן ולא בשימוש עדיין מחויב באגרת רישוי לכן משתלם למכור אותו לפירוק ולסיים את תשלום אגרת הרכב.
  • קשה עד כמעט בלתי אפשרי למצוא קונה פרטי שייקנה מכם את הרכב הישן והבעייתי במחיר המחירון ואף בפחות ממנו.
  • רכב ישן למרות שהוא עדיין נוסע נוטה לבקר הרבה במוסך ואתם נדרשים להוציא כסף רב על תיקונים.
  • לרוב צריכת הדלק של רכבים ישנים גבוהה יותר ובזבזנית יותר, שלא נאמר שרכב כזה גם מזהם יותר.
  • קשה מאד להעביר רכב ישן מבחן רישוי (טסט), יש צפי שימצאו הרבה ריג'קטים (תקלות) שיעלו לכם הרבה כסף לכן אנו ממליצים על הליך של מכירת רכב לפירוק ללא טסט.
  • רכב עומד תופס מקום חנייה בחצר או ברחוב הציבורי, הוא הופך במהירות למטרד סביבתי, כמוקד לכלוך וזבל, בית גידול לזוחלים ואף מוקד אפשרי לוונדליזם.
  • רכב עומד ממשיך לזהם, תהליך החלדה, נזילות שמנים.

כיצד ומי מחליטים אם רכב אכן צריך ללכת לפירוק?

למעט במקרה של תאונה בה רכב הוגדר כטוטאל לוס על ידי שמאי מטעם חברת הביטוח שאז מכירת הרכב לקונה רכבים לפירוק נעשית על ידי חברת הביטוח (שמשלמת לבעל הרכב את שווי הרכב), בשאר המקרים האחריות להחלטה היא לחלוטין של הבעלים.

לעוד מידע בנושא – רכבים אחרי תאונה למכירה

בעל הרכב על פי חוק הוא האחראי הבלעדי לרכב, החל מאחריות לדאוג לכשירותו שהוא נוסע על הכביש, דרך ביצוע מבחן רישוי ועד הטיפול בו כאשר הרכב סיים לבצע את ייעודו.

את ההחלטה יכול בעל הרכב לקבל באמצעות התייעצות עם בעלי מקצוע, כדוגמת המוסכניק שאצלו טיפל ברכב, באמצעות בירור מידע באינטרנט, לברר האם כדאי לו מבחינה כלכלית להמשיך להחזיק את הרכב, תוך כדי שקלול פרמטרים של עלויות אגרת הרישוי, ביטוחים ואת הצורך בביצוע טסט ועוד.

תהליך מכירת רכב לפירוק באזור המרכז

אם אתם תושבי המרכז ויש ברשותכם רכב ישן, עומד ותקול למכירה, התהליך שלכם קל, מהיר ונוח. הדבר היחיד שתצטרכו לעשות שאולי קצת מעיק הוא לגשת למשרד הרישוי בעצמכם או באמצעות מיופה כוח ולהגיש בקשה (יש טופס מיוחד) לביטול רישוי רכב, ובמידה ותהיו זכאים תוכלו גם לקבל החזר אגרת רישוי באופן יחסי.

לאחר ביצוע פעולת ביטול הבעלות שלכם על הרכב, תתקשרו לאחד מהעסקים שתמצאו באינטרנט הקונה רכבים לפירוק במרכז וקבלו ממנו הצעה. חברת ברייקדאון תשמח לתת לכם הצעה שתהיה הוגנת, בשקיפות מלאה ואף תיקח על חשבונה את הרכב שלכם מהיכן שהוא חונה.

האם ניתן להתחרט או לבטל מכירת רכב לפירוק?

תלוי באיזה שלב נמצאים בתהליך המכירה.

בשלב שלאחר ביטול הרישוי במשרד הרישוי, עדיין יש אפשרות לבטל את בקשת הביטול עד חודש ימים ממועד הגשת הבקשה, וזאת תוך כדי עמידה בדרישות שקבע משרד הרישוי (את הדרישות ניתן לחפש ולמצוא באתר האינטרנט של משרד התחבורה).

בשלב שבה קונה הרכבים שילם ולקח את הרכב, יהיה קשה מאד לבטל את המכירה שכן במרבית המקרים תוך זמן יחסית קצר מיום הקנייה הרכב כבר ייכנס לתהליך פירוק שכן הקונה מעוניין לנסות ולנצל כמה שיותר חלקים שלו לשימוש חוזר ולא רוצה שהם ימשיכו להיהרס בחשיפה לשמש, מים וכדומה.

החשיבות של קונה רכבים לפירוק במרכז

בכמה כסף קונים רכב לפירוק באזור המרכז?

שאלת הכסף תמיד עולה והיא תמיד חשובה. נקדים ונאמר כבר כעת כי הסכום שתקבלו עבור מכירת רכב תקול וישן לא יהיה המחיר שלכאורה הייתם מקבלים אם הייתם מוכרים את הרכב על פי מחירון רכבי יד שנייה. אם זאת הסכום שתקבלו יהיה במזומן ויכול לנוע בין 400 ₪ לעד כמה אלפי שקלים.

מעבר לכסף עצמו עליכם לקחת בחשבון צורות נוספות של חסכון במכירה לקונה רכבים, למשל, הפסקת תשלום אגרת הרישוי (לתשומת ליבכם – חובה לשלם אותה גם כאשר הרכב עומד ולא בשימוש), זמן חיפוש אחר קונה, היפטרות מרכב המהווה מטרד ותלונות מבני משפחה ושכנים.

האם מיקום הרכב העומד משפיע על המחיר אותו יהיה מוכן הקונה לשלם?

יש השפעה כלשהיא למיקום הרכב שכן, הקונה במסגרת עסקת הקנייה/מכירה, במרבית הפעמים (כך נוהגת חברת ברייקדאון) גורר את הרכב על חשבונו למגרש שלו. אך עם הרכב נמצא באזור מרחוק מאד, למשל, קונה הרכבים שצריך לנסוע לבאר שבע בכדי לגרור רכב, סביר להניח שהוא יפחית את תוספת עלות המרחק החריג ממחיר הקנייה. אך אל דאגה לחברת ברייקדאון יש מגרשים במספר אזורים המאפשרים לה לתת מענה גיאוגרפי רחב.

לסיכום

פירוק רכב שסיים את דרכו המקצועית, כלומר, רכב שלא כשיר לנסיעה או לתפקיד שלשמו הוא נוצר, הוא רכב שלמעשה הגיע לסוף דרכו הטבעית.

רכב כזה ראוי שיעבור תהליך של פירוק שבו הוא מפסיק להיות לא יעיל ואף מטרד והופך להיות רכב שתורם לאיכות הסביבה. רכב שחלק מחלקיו חוזרים לפעול ברכבים אחרים (סוג של תרומת חלקים), וחלקיו האחרים עוברים למחזור ובכך תורמים לצמצום שימוש במשאבים חדשים.

אם אתם גרים באזור המרכז וברשותכם רכב שסיים את דרכו, צרו קשר עם קונה רכבים לפירוק באזור המרכזים כמו חברת ברייקדאון, ותוכלו להשתחרר מהרכב במהירות תוך כדי קבלת תשלום הוגן עבורו ועל הדרך לתרום גם לאיכות הסביבה.

במידה ויש לכם עוד שאלות בנושא קונה רכבים לפירוק היכנסו למדריך המלא עם 15 השאלות הנפוצות ביותר על פירוק רכבים

מסירת רכב לגריטה

סביר להניח שאת המשפט, "יאללה, תעביר לגריטה, זה לא שווה את הברזל שלו", תשמעו ככל הנראה מהמוסכניק שלכם או מאיזה קרוב משפחה מומחה לרכבים. העברת רכב לגריטה אומרת שהרכב סיים את דרכו, ולמרות שיכול להיות שאנחנו מאד קשורים אליו עלינו להודות שהוא הפך לסוג של גרוטאה וכי אין טעם לתקן או להשקיע בו. והפתרון הכי טוב וגם היחיד שנשאר הוא להעביר אותו למגרש גריטה בכדי שיפרקו אותו לחלקים ולמחזור.

איך זה בדיוק קורה?, מי גורט ומה זה בכלל גריטה? מי המרוויח העיקרי מהגריטה? ועוד כמה סוגיות הרות גורל במאמר שלפניכם.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים לבצע מסירת רכב לגריטה וכך להיפטר מהרכב הישן שיושב לכם בחנייה? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

"איזה גרוטאה הוא"

לכולנו יוצא להגיד את המשפט הזה כאילו אנחנו מומחים גדולים, שחקן כדורגל לא רץ במגרש, "שחקן גרוטאה", מכונת הכביסה עושה קולות של התפרקות, "איזו מכונה גרוטאה", רכב לא נוסע, "איזו גרוטאה" אבל האם עצרתם ושאלתם את עצמכם מה זה בכלל גרוטאה?.

ובכן גרוטאה היא מונח לחפץ (לרוב חפץ מכאני כלשהוא) שכבר לא בשימוש או לא עובד כמו שהוא צריך ודינו להיזרק או להתמחזר. מקור המילה  גרוטאה הוא מהשורש ג.ר.ט, מכאן שגרוטאה היא למעשה כתיב מלא של גרוטה.

מה זה גריטה?

פעולה שבה לוקחים חפץ מכאני, במקרה שלנו מכונית ישנה שלא מתפקדת והופכים אותה לגרוטאה, עד למצב שבו ממש לא יהיה ניתן להשתמש בה, אך בדרך כזו שהיא לא תהפוך לזבל אלא שהחלקים שלה יעברו לשימוש חוזר.

לעוד מידע בנושא רכבים לגריטה

איזה רכבים מוסרים לגריטה?

לגריטה אפשר להעביר כל חפץ מכאני שניתן לפרק אותו לחלקים לטובת שימוש חוזר. במקרה של העברת רכב לגריטה (באמצעות תהליך מכירה) ניתן להעביר כל סוג רכב, צריך רק למצוא את החברה הנכונה העוסקת בפירוק של סוג הרכב וחברה שתיתן לכם מחיר הוגן ושקוף.

מסירת רכב לגריטה

איך מתבצעת העברת רכב לגריטה?

באמצעות יצירת קשר עם מומחה לפירוק רכבים שזו תחום המומחיות שלו (קניית רכבים לגריטה). ניתן למצוא קונה רכבים רבים בקלות בחיפוש באינטרנט, בדיוק כפי שהגעתם לחברה שלנו.

יצירת הקשר תכלול מסירת מידע על הרכב, בדגש על שנתון, סוג הרכב ומצבו המכאני. ייתכן ותתבקשו לשלוח כמה תמונות של הרכב ולהוסיף עוד כמה פרטי מידע.

בהתאם לנתונים תקבלו הצעה מחיר לקנייה. במידה ותחליטו לקבל את ההצעה, בעל העסק יקבע איתכם מועד למפגש היכן שהרכב נמצא, הוא יגיע עם רכב גרר, יעמיס את הרכב וישלם לכם במזומן את סכום הקנייה שהסכמתם עליו.

תהליך פשוט ויחסית מהיר, אך אנו ממליצים לעשות כמה דברים טרם המכירה (חלק הם חובה) בכדי למקסם את התוצאות עבורכם.

מה עושים במגרש גריטה?

מגרש הגריטה הוא למעשה מקום אחסון ומפעל פירוק רכבים. למגרש מגיעים הרכבים שנקנו ושם העובדים (אנשי מקצוע בתחום הרכב) ניגשים ובודקים את החלקים ומחליטים אילו מהם יוכלו לשמש כחלקי חילוף משומשים לרכבים אחרים (לפעמים נדרש תהליך של שיפוץ / חידוש לחלקים הללו) ואילו חלקים ירוכזו בערמות בהתאם לחומר שלהם ולאחר מכן יילקחו למכירה למפעלי מחזור לפלסטיק, ברזל, גומי וכדומה.

המלצות לביצוע לפני מכירת הרכב לגריטה?

  • בררו האם הרכב שלכם ובמיוחד חלקים שלו הם חלקים מבוקשים בשוק החלפים. תוכלו לעשות זאת על ידי התייעצות עם המוסכניק שלכם או להיכנס לחנות חלפים ולשאול, אפשר גם לחפש באינטרנט באתרי חלפים לרכב ולראות מחירים. ידיעה כללית פחות או יותר של רמת הביקוש של חלקי הרכב בשוק יכול לסייע לכם בשיח משא ומתן על גובה מכירת הרכב.
  • עליכם לגשת למשרד הרישוי באופן פיזי (או לשלוח מיופה כוח מטעמכם) ולהגיש בקשה לביטול רישוי הרכב. לאחר הגשת הבקשה הרכב למעשה כבר לא על שמכם ולכן ניתן למכור את הרכב ללא העברת בעלות. נציין, כי אגרת רישוי צריכה להיות כל הזמן משולמת על הרכב ללא קשר למצבו. במידה ובמועד ביטול הרישוי נותרה יתרת תקופת אגרת רישוי, אתם יכולים לבקש החזר יחסי של תשלום האגרה.
  • אם אתם מתלבטים מה לעשות עם הרכב העומד, תוכלו להימנע מתשלום אגרת רישוי עד לקבלת ההחלטה לגבי הרכב, זאת על ידי פנייה למשרד הרישוי בבקשה להעברת הרכב לסטטוס "הפקדה". סטטוס זה קובע שהרכב עדיין ברשותכם, אך הוא לא בשימוש ועל כן אין חובת תשלום אגרת רישוי.
  • לפני המכירה ומסירת הרכב, באחריותכם לפרק את לוחיות הרישוי ולהוציא אותם משימוש. מסירת רכב לפירוק עם לוחיות יכולה להפוך את הלוחיות למטרה לגניבה ושימוש בעל אופי פלילי ואך חבלני. זוהי אחריות שלכם כבעלי הרכב.
  • קבלו הצעות מכמה עסקים לפירוק רכב וכמובן בחרו את ההצעה הכי נכונה לכם.
  • שימו לב שבהצעה שאתם מקבלים הקונה כולל גם גרירת הרכב למגרש הפירוק.

מי המרוויח הגדול מהעברת רכב לגריטה?

לשמחתנו גריטת רכב היא אחד המצבים הבודדים שבו כולם מרוויחים. בעלי הרכב, מכיוון שקיבלו תשלום במזומן עבור רכב שלא מצליחים למכור, קונה הרכבים לפירוק, מרוויח מפירוק ומכירת החלקים (פעולה שבכל מקרה בעל רכב לא יכול לעשות), אך מעל שניהם יש מרוויחה גדולה יותר והיא הסביבה.

פעולת גריטה היא בראש ובראשונה פעולה של מחזור שחוסכת משאבים ומצמצמת זיהום ופסולת. למשל, כשרכב מפורק פחות ממנו נשלח להטמנה באדמה וכך נחסך מקום. למשל, רכב ישן הוא בעל צריכת דלק גבוהה ופולט זיהום בכמה רמות יותר מרכבים חדשים.

לסיכום

השנים האחרונות הראו לנו את חשיבות המודעות שלנו לנזקים שאנחנו  (המין האנושי) גורמים לסביבה בעידן המתועש של ימינו, אם זה בדרך של הוצאת משאבים מהאדמה, אם בצריכת האנרגיה ופליטת גזים ואם בתהליכי יצור שונים.

חברת breakdown פירוק רכבים שמחה להיות אחת החברות שתורמות באמצעות מומחיות בתהליכי גריטה לתהליכי שמירה על איכות הסביבה שלנו ושל היקרים לנו.

רכבים אחרי תאונה למכירה

אחת החוויות המבאסות ביותר שקורות לנו בחיים היא לעשות תאונה עם הרכב. יש כאב לב על הרכב (במיוחד אם הוא רכב חדש אבל גם כשהוא לא חדש זה כואב, אולי קצת פחות), יחד עם כאב בכיס עקב עלויות התיקון (השתתפות עצמית של ביטוח, עלייה של פרמיית הביטוח בשנים הבאות) וכאילו להוסיף כל אלו יש גם התרוצצויות למוסכים ושמאים.

בקיצור, לא הכי נעים ולצערנו המצב יכול להפוך אפילו ליותר בעייתי כשהרכב עבר תאונה וישנם שיקולים שונים המשפיעים על כדאיות התיקון או מצב שבו אין ביטוח מקיף, שאלות האם כדאי לערב ביטוח, ירידת שווי הרכב לאחר התאונה וכדומה.

במאמר הזה נציע לכם לבדוק אפשרות נוספת של התמודדות עם רכב אחרי תאונה שאולי תוכל לחסוך לכם לא מעט מהצרות הללו.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים להיפטר מרכב שעבר תאונה? מחפשים מישהו שקונה רכבים לפירוק? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

מה זה רכבים אחרי תאונה?

בתחום קניית רכבים, המונח רכב אחרי תאונה מכוון לרכבים שעברו תאונה או תאונות ומסיבות שונות הבעלים לא היה יכול או לא היה מעוניין לתקן את הרכב והוא למעשה מוצא את עצמו "תקוע" עם רכב שעבר תאונה ואיבד את רוב השווי שלו שכן רכב שהוא לא נוסע הוא רכב אשר מאבד יותר מכ- 90% מערכו.

בעל הרכב אינו יכול למכור אותו לאדם אחר במצב הנוכחי וצריך לשלם עבורו אגרות רישוי ולא יכול להשתמש בו. במצבים כאלו הפתרון היחיד הוא קונה רכבים לפירוק.

מצבים אליהם יכולים להיקלע בעלים של רכב לאחר תאונה

  • רכב עם ביטוח מקיף (ביטוח חובה חייב להיות) מעורב בתאונה, מוגדר על ידי שמאי כמצב טוטאל לוס. הרכב נשאר בידי חברת הביטוח, הבעלים מקבל החזר כספי של שווי הרכב לפי תנאי הביטוח.
  • רכב שבעליו החליט לא לעשות עבורו ביטוח מקיף (ייתכן מכיוון שהרכב ישן או לא נוסע הרבה או ששווי הביטוח גבוה מדי), הרכב עבר תאונה ועלות התיקון מגיע כמעט או אפילו מעל שווי הרכב.
  • רכב עמד בחנייה ציבורית, כאשר הוא ללא טסט או ביטוח ונפגע בתאונה מרכב שנסע ברחוב.
  • רכב ישן עם ביטוח מקיף מעורב בתאונה, הערכת עלות התיקון יחסית גבוהה והבעלים מחליט לא להפעיל את חברת הביטוח בכדי להימנע מהעלאת מחיר הפרמיה השנתית שלו בשנים הבאות (הפרמיה עולה לאחר שמגישים תביעה).

רכבים אחרי תאונה למכירה

מי קונה רכבים אחרי תאונה ומה הוא עושה איתם?

קניית רכב אחרי תאונה היא דבר מאוד נפוץ בעולם פירוק הרכבים יש עסקים המתמחים בטיפול ברכבים ישנים, רכבים תקולים ולאחר תאונה, ובכללי ברכבים לפירוק וגם רכבים לנסיעה. עסקים אלו קונים רכבים במצבים שונים לאחר שהבעלים לא מצא פתרונות אחרים עבורם.

עסקים אלו יכולים גם לתקן את הרכב שקנו בעלות נמוכה הרבה יותר מבעליו של הרכב בזכות הגישה שיש להם למוסך, לחלקים מרכבים שכבר פורקו וכוח אדם מיומן. לחלופין הם יכולים לפרק את הרכב, להפנות חלק מהחלקים שלו למכירה כחלקי חילוף משומשים ואת החלק האחר להעביר לטובת מפעלי מחזור.

למידע נוסף בנושא מכירת רכב לחלקים

מה הוא תהליך קניית רכב לאחר תאונה?

התהליך הינו מהיר ופשוט. במידה ואתם נמצאים באחד המצבים שתוארו או מצב אחר שבו יש ברשותכם רכב שהיה מעורב בתאונה ואינכם מתכוונים לתקנו, תוכלו ליצור קשר עם עסקים הקונים רכבים לאחר תאונה, למסור פרטים וצילומים של הרכב (ניתן לעשות זאת גם באופן מקוון וטלפוני), ולאחר מכן לקבל מהם הצעה שכוללת בתוכה גם את גרירת הרכב למגרש הפירוק.

האם נדרשות עוד פעולות מלבד יצירת קשר עם קונה רכבים אחרי תאונה?

לפני יצירת קשר עם קונה המכוניות על בעל הרכב לבצע מספר פעולות הקשורות לבעלות על הרכב ובהקשר זה יש להפריד בין רכב לאחר תאונה הנמכר לצורכי פירוק לבין רכב לאחר תאונה הנמכר לתיקון והחזרתו כרכב נוסע.

רכב לאחר תאונה הנמכר לפירוק

סביר להניח שרכב שכזה עומד בחניית הבית או בחנייה ציבורית* ואינו בשימוש. על כן מומלץ לבעל הרכב בהקדם לפנות למשרד הרישוי ולהצהיר על הרכב כרכב ב"הפקדה". סטטוס "הפקדה" משמעו שאין צורך לשלם אגרת רישוי לרכב.

לפני מועד המכירה לקונה הרכב לפירוק על בעל הרכב למלא טופס ביטול רישיון רכב ולהגישו באופן פיזי במשרד הרישוי. לאחר הגשת הטופס הרכב הופך לרכב לא קיים מבחינה רישומית וניתן לפרק אותו מבלי לחשוש שייעשה שימוש שלילי בו. באחריות בעל הרכב, לפרק את לוחיות הרישוי לפני שמעבירים את הרכב לקונה הרכבים.

בונוס קטן במידה ולאחר הגשת הבקשה לביטול הרישיון הרכב עדיין נמצא תחת תקופת אגרת הרישוי, ניתן לקבל החזר יחסי של האגרה (מצריך מילוי של עוד טופס).

*(אנו ממליצים להימנע מלהחנות רכב לאחר תאונה בחנייה ציבורית, הרכב תופס מקום של רכבים פעילים, מהווה מוקד לזבל ולמכרסמים ויכול להפוך למרחב משחק מסוכן לילדים).

לעוד מידע בנושא – פירוק רכבים הרוסים

רכב לאחר תאונה  – החזרה לתקינות

במצב כזה יש לבצע העברת בעלות בין הבעלים של הרכב לבין העסק שקונה את הרכב לאחר התאונה. העברת בעלות ניתן לבצע גם באופן מקוון ולחסוך זמן המתנה ותור בסניף הדואר. שימו לב, במידה ולרכב אין טסט אז העברת הבעלות צריכה להיעשות בסניף של משרד הרישוי שבו הקונה חותם על טופס שהוא יודע שהוא קונה רכב ללא טסט בתוקף.

למדריך המלא: למכירת רכב לפירוק ללא טסט

מהן היתרונות והחסרונות של קניית רכבים אחרי תאונה?

יתרונות חסרונות
אין צורך להשקיע כסף ולתקן את הרכב סכום הכסף שתקבלו עבור המכירה יהיה לפי מצב הרכב והחלפים האפשריים שלו ולא לפי מחירון
אין צורך לחפש קונה פרטי שיסכים לקנות רכב לאחר תאונה
חסכון של תשלום אגרת רכב המחויבת בתשלום גם כשרכב לאחר תאונה ואינו בשימוש
אתם מקבלים תשלום במזומן

 

קניית רכבים אחרי תאונה ואיכות הסביבה

במקרים בהם הרכב לאחר התאונה לא ניתן לתיקון וחזרה לשימוש, מכירתו לקונה רכבים תהיה הפתרון הכי נכון גם מההיבט של איכות הסביבה. קונה הרכבים ייקח את הרכב (על חשבונו – כחלק מעסקת המכירה) למגרש ושם יפרק אותו לטובת מחזור ושימוש חוזר בחלקים. בדרך זו נחסך זיהום, החלדה, נזילת שמנים, חסכון במשאבים יצור ושינוע ועוד רווחים שכולם לאורך זמן תורמים לסביבה איכותית יותר עבורנו.

לסיכום

ארצנו הקטנה לצערנו גדולה מאד בתאונות, לא ניכנס לכל הסיבות לתאונות (יש יותר מדי), אך כתוצאה מכך הרבה מאד בעלי רכבים מוצאים את עצמם "תקועים" עם רכב שעבר תאונה ובנסיבות הקיימות לא כלכלי להם להפעיל ביטוח או לתקנו בעצמם.

במצבים כאלו הפתרון נמצא בדמות עסקים הקונים רכבים אחרי תאונה. עסקים אלו הם כתובת של אותם בעלי רכבים המעוניינים למכור את הרכבים התקועים שלהם לאחר תאונה.

מוזמנים ליצור קשר עם איתנו ולקבל הצעת מחיר הוגנת בשקיפות מלאה לרכב לאחר תאונה שלכם או לקניית רכב לפירוק 

קונה רכבים לנסיעה

אצל רובנו לפחות פעם או פעמיים בחיים לפחות עולה הצורך והאין ברירה אלא למכור את הרכב שלנו כרכב יד שנייה. זה יכול להיות לאחר כמה שנים של שימוש והחלטה להתחדש ברכב חדש יותר, לעיתים בעקבות כך שהרכב ישן או סובל מבעיות רבות ולא שווה מבחינה כלכלית להמשיך ולהתמודד איתן. מצבים כאלו ועוד אחרים מכניסים אותנו לשוק רכבי היד השנייה.

אם עוד לא ידעתם, שוק יד שניה הוא תחום הצומח בשנים האחרונות במהירות עצומה, וכיום יש אתרים ופלטפורמות המאפשרות למכור כל דבר, אבל ממש כל דבר. לצד זאת דווקא מכירת רכב כיד שנייה (שלישית או רביעית) שהינו שוק וותיק מאד שקיים בערך עוד מהימים של המצאת המכונית הפך להיות שוק קשה יותר ויותר עקב התחרות הרבה בו.

במאמר הזה נשתף ונסביר לכם על אפשרות נוספת של מכירת רכב נוסע שאולי לא הכרתם ולא חשבתם עליה. בואו ניכנס יחד לעולם שבו חברה כמו ברייקדאון קונה רכבים לנסיעה.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים להיפטר מהרכב הישן ששוכב לכם בחנייה אבל עדיין נוסע? מחפש מישהו שקונה רכבים לנסיעה? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

חסרונות ויתרונות במכירת רכב מיד -מספר כלשהוא – לקונה פרטי (בשיטה הישנה והטובה)

השיטה שבה מפרסמים רכב באתר כל שהוא באינטרנט או תולים שלט "מוכרים אותי" על החלון האחורי של הרכב עדיין קיימת ובחלק מהפעמים אפילו עובדת, אך בימינו ככל הנראה יש לה יותר חסרונות מיתרונות.

יתרונות חסרונות
המוכר שולט וקובע את גובה מחיר המכירה מציאת קונה מתאים יכול לקחת הרבה זמן, במהלך הזמן הזה הרכב עומד ומשלמים עליו ביטוח, אגרת רישוי וטסט והוא גם תופס מקום בחנייה.
המוכר מחליט למי למכור מפגש עם טיפוסים שונים ומשונים שמתעניינים ברכישה יכול לפעמים להיות פחות נעים. לכו תדעו על מי תיפלו.
למוכר יש שליטה במועד המכירה ישנה תחרות גבוהה בשוק, אליו נכנסו בעלי מגרשי רכב למכירה (המציעים גם אפשרויות טרייד אין),  חברות ליסינג ואפילו היבואנים הרשמיים.
במידה ויש בעיות ברכב שהקונה הפוטנציאלי זיהה על המוכר יהיה להשקיע כסף ולטפל בהם.

סיבות בעקבותיהן מוכרים מתקשים למכור את הרכב שלהם במכירה עצמית פרטית

  • הרכב ישן מדי ואינו אטרקטיבי לקונים.
  • אנשים מעדיפים קנייה של רכב ממגרש מכוניות שגם נותנת להם אחריות על הרכב.
  • אזור מגורים מרוחק מהמרכז ועל כן אין קופצים רבים.

מי קונה רכבים לנסיעה?

חברה כדוגמת ברייקדאון המתמחים בכל התחום של קניית רכבים ישנים לפירוק ורכבים נוסעים שלא ניתן למכור אותם בשיטה הרגילה.

בקניית הרכב הבעלים "נפטר" מרכב שעמד או עולה לו יותר מדי כסף ואילו החברה הקונה בודקת מה ניתן לעשות בכדי להפוך את הרכב לאטרקטיבי למכירה כרכב לנסיעה (תיקון כזה או אחר, החלפת חלקים וכדומה) והאם זה כלכלי. במידה וזה לא כלכלי החברה פועלת לפירוק הרכב, מכירה של חלקים ממנו כחלקי חילוף והשאר מכירה כחומרים למפעלי למחזור.

לעוד פרטים בנושא היכנסו למדריך המלא שלנו על – חלקי חילוף לרכב מפירוק 

קונה רכבים לנסיעה

האם עסקים הקונים רכבים משומשים לנסיעה קונים את כל סוגי הרכב ולא משנה מה מצבם?

חברת כברייקדאון קונה את מרבית סוגי הרכבים (הכי פשוט להתקשר ולשאול), ובכל מקרה קונים רכבים תקולים שלבעלים לא כלכלי לתקן. לדוגמא:

  • רכב שהלך לו מנוע, הבעלים לא מעוניין להשקיע בקניית מנוע ויחד עם עלות ההתקנה יכולה להגיע לעלות גבוהה מאד, לפעמים יותר מאשר של הרכב עצמו.
  • רכב שלא מצליחים להעביר אותו טסט עקב בעיות שתיקונם מצריך השקעה גבוה וזמן.
  • רכב ישן מאד שלא נמצאים עבורו קונים.

איך מתבצע עניין העברת הבעלות על הרכב?

התשובה לשאלה הזו תלויה בשאלה לאיזו מטרה אנו מוכרים? ומה מטרת הקונה?.

כאשר אתם מוכרים את הרכב לפירוק אז אין צורך לבצע העברת בעלות, פשוט מבצעים ביטול רישיון רכב במשרד הרישוי והקונה יכול להשתמש ברכב רק לפירוק. כמובן שזה חלק מהשיח המקדים בינכם.

כאשר אתם מוכרים רכב לנסיעה וזו גם מטרתו של הקונה ברכישה, אז יש חובה לבצע העברת בעלות. לא מומלץ כלל למכור את הרכב שלכם לנסיעה בלי להעביר בעלות.

הכללים להעברת בעלות ברורים ונקבעו על ידי משרד הרישוי. במהלך השיח עם החברה הקונה עליכם לבדוק ולסכם את עניין ההעברת הבעלות, איך, איפה ותשלום אגרת העברת הבעלות?

היכנסו למדריך המלא – איך למכור את הרכב ללא העברת בעלות

כללים עיקריים בנושא של העברת בעלות לרכב

  • נהוג כי תשלום אגרת העברת הבעלות היא באחריות המוכר ולא על ידי הקונה. אם זאת כחלק מהשיח על מחיר המכירה/קנייה של הרכב עם העסק הקונה ניתן להעלות את הסוגייה ולהגיע לגביה להבנה.
  • כיום ניתן לבצע העברת בעלות בהגעה לסניף דואר או לבצע באופן מקוון באינטרנט. העברת בעלות מקוונות מתאימה מאד לעסקה מהירה של מכירת הרכב שלכם לעסק הקונה רכבים לנסיעה.
  • העברת בעלות לרכב שאין לו טסט תקף יכולה להתבצע רק במשרד הרישוי שכן על הקונה למלא טופס שבו הוא מצהיר כי הוא מודע לעניין היעדר טסט על כלל המשמעויות הנלוות לזה. כמובן שאסור לנהוג ברכב ללא טסט וללא ביטוח.

לעוד פרטים בנושא – מכירת רכב לפירוק ללא טסט

מכל מה שקראתי נראה שרק קונה הרכבים לנסיעה ופירוק מרוויח מהעסקה

זה לא בדיוק נכון שכן זו עסקה שבה כולם מרוויחים. אמנם המחיר שתקבלו עבור מכירת הרכב לקונה רכבים משומשים לנסיעה קרוב לוודאי יהיה נמוך יותר מאשר אם הייתם מצליחים למכור את הרכב כמכירה פרטית שלכם (בכל זאת פניתם אליו לאחר שלא הצלחתם למכור מסיבות שונות את הרכב שלכם), אך לצד זאת יש רווחים אחרים שחשוב לקחת אותם בחשבון.

המוכר – חוסך לעצמו זמן והתרוצצויות לחפש קונה. זמן אצל הרבה אנשים זה שווה כסף ובוודאי שווה את חיסכון כאב הראש, התסכול והמתח. במקרה שהרכב עומד ולא בשימוש, המכירה מסייעת לפנות את המקום שהרכב תפס ושכלל הנראה רק  גרם לנזק לסביבה (שמנים נוזלים, חלודה, צבירת לכלוך, זוחלים ועוד). מכירה מהירה של הרכב חוסכת את אגרת הרישוי (שיש חובה לשלם בכל מצב של הרכב), חוסכת את חידוש הטסט וכבונוס במקרה של רכב עומד קונה הרכבים כדוגמת ברייקדאון ייקח אותו על חשבונו למגרש הפירוק. ואל תשכחו אתם מקבלים את התשלום במזומן (כסף בטוח ביד).

הקונה –מרוויח על ידי כך שיש ברשותו את האמצעים לנסות להשמיש את הרכב או לחלופין לפרק אותו, עלויות הביצוע הללו יחסיות משתלמות לו מכיוון שיש לו את המתקן ואת כוח האדם לביצוע.

איכות הסביבה – היא כל הזמן מסביבנו, אבל במקרה הזה של מכירת רכב ישן (במיוחד לפירוק) היא מרוויחה מצמצום הזיהום, משימוש חוזר בחומרים ובכך צמצום של שימוש בחומרים חדשים, עלויות שינוע, אריזות וכדומה.

לסיכום

המציאות של ימינו מלאה באפשרויות לפתרון כל מיני מצבים, קשיים ובעיות. כאשר אתם נתקלים במצב שבו אתם לא מצליחים למכור את הרכב שלכם כרכב יד שנייה (או יותר), ולא משנה מה הסיבה לכך, גם כאשר לרכב אין בכלל מנוע, אתם יכולים לפנות למומחה לקניית רכבים לנסיעה ולפירוק.

באמצעות חברה לפירוק רכבים, אתם מוכרים את הרכב במחיר סביר למצבו, חוסכים זמן וטרטור, חוסכים את עלויות אחזקת הרכב (רישוי, טסט) ונהנים מכסף מזומן מידי עבור הרכב.  

קונה משאיות לפירוק

אם תשאלו מכרים או בני משפחה, האם הם יודעים מה עושים עם רכבים פרטיים ישנים שכבר אינם מתאימים לנסיעה על הכביש, לרוב תקבלו תשובה שהם יודעים, ושהרכבים הללו נשלחים לגריטה ופירוק.

 אך האם זו התשובה שתקבלו גם ביחס למשאיות?. כן הדבר הגדול הזה, המפחיד שתופס את כל הכביש וגם נחשב למזהם גבוה יחסית, האם גם הוא הולך לגריטה ופירוק כאילו היה רכב רגיל?

 התשובה כמובן מופיעה כבר בכותרת המאמר, משאית היא כמו כל כלי רכב, בסיום דרכה המקצועית היא בהחלט יכולה לעבור פירוק לתרום  את חלקה לטובת מחזור ואיכות הסביבה.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים למכור את המשאית הישנה ולהרוויח ממנה כסף? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי המשאיות ולא משנה באיזה מצב המשאית🚛
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

האם יש עוד כלי רכב שיכולים לעבור פירוק (מלבד משאיות ורכבים פרטיים)?

כן, למעשה כל כלי התחבורה הקיימים יכולים לעבור פירוק ולהוות חלק ממחזור חומרים.

הידע הקיים היום בתחום המחזור יחד עם טכנולוגיות שונות מאפשר לפרק כל כלי תחבורה שאתם מכירים ויכולים לחשוב עליו (אפילו צוללות שיש בהם הרבה מאד ברזל) ולהשתמש בחלקים שלהם למטרות אחרות התורמות לאיכות הסביבה. אם זה כחלקי חילוף משומשים (במקום לקנות או לייצר חדשים) או כחומרים למחזור (פלסטיק, גומי ומתכות שונות).

קונה משאיות לפירוק

מה ההבדל בין משאיות לפירוק לבין מכוניות לפירוק?

ההבדל נמצא ביכולת לבצע את פעולת הפירוק על שלל שלביה וחלקיה. לא לכל עסק הקונה רכבים לפירוק יש את הידע והכלים המספיקים להתמודד עם פירוק משאית. החל מאופן השינוע שלה, דרך היכרות עם חלקי חילוף ייעודיים למשאיות ועד אופן פירוקה.

האם בעל עסק לקניית משאיות לפירוק יכול לקנות את המשאית ואז להשמיש אותה בחזרה?

בכללי הוא יכול, אך זה יהיה תוך כדי הפרת החוק והפרת האמון המקצועי שלו.

כשמשאית או כל כלי רכב אחר נמכר לפירוק הבעלים שלו צריך לבצע פעולה של ביטול רישיון הרכב במשרד הרישוי, כלומר הרכב הופך לרכב שכבר לא קיים, גם לוחיות הרישוי נלקחות על ידי הבעלים ומוצאות מכלל שימוש. כאשר בעל עסק לקניית רכבים או משאיות לפירוק קנה משאית לפירוק שרישיון המשאית שלה בוטל, והוא משמיש אותה ומעלה אותה על הכביש זוהי עבירה חמורה על החוק.

מעבר להסתבכות פלילית, אמינות של עסק היא מקור חשוב מאד להצלחה, בעל עסק שייתפס שעשה שימוש אחר מזה שהצהיר עליו פוגע קשות במוניטין שלו עד כדי אפשרות להגיע למצב סגירת העסק ואף חשיפה לתביעות.

ממה מומלץ להיזהר כאשר מוכרים משאית לפירוק?

  • לא למכור את המשאית לעסק לא מוכר, לעסק שאין לו אתר אינטרנט שיכול להעיד על רצינות ומקצועיות, לא למכור למישהו שפרסם מודעת קנייה רכבים לפירוק באיזה מקום (אתם לא יודעים מי הוא ולאן הרכב או המשאית יכולים להגיע).
  • לדרוש קבלת אסמכתא כלשהיא מהקונה על כך שקנה מכם את המשאית.
  • מהשארת לוחיות הרישוי במשאית וזאת בכדי שלא יגנבו וייעשה בהם שימוש פלילי או לפעילות חבלנית.

מתי כדאי למכור את המשאית לפירוק?

ההמלצות בעניין דומות לאלו הקיימות ביחס לרכבים פרטיים, טנדרים, רכבי הסעות ואחרים. נכון יהיה למכור את המשאית לפירוק כאשר, מדובר במשאית ישנה ומזהמת, כאשר המשאית סובלת מתקלות חוזרות ומבקרת תדיר במוסך, כאשר המשאית תקולה ועומדת ואין הגיון כלכלי בתיקונה מחדש, כאשר הבעלים שלה כבר לא עושה בה שימוש לצורך שאליו נועדה.

כמה כסף אפשר לקבל על מכירת משאית לפירוק?

גם כאן ההמלצות דומות לאלו של כלי רכב אחרים. הסכום שתקבלו עבור המכירה מושפע מהרבה מאד נתונים כמו, שנתון וסוג המשאית, מצב מכאני ומצב כללי, האם החלקים שלה במצב טוב?. שקלול של כל הנתונים הללו יחדיו קובע את המחיר. בחברת ברייקדאון המתמחה בפירוק רכבים ומשאיות מתחייבים לתת הצעה הוגנת בהתאם לנתונים של המשאית שלכם.

כמה שווה הברזל של משאית לפירוק?

ברור כי במשאית יש הרבה יותר ברזל מאשר ברכב פרטי (לכן המחיר שתקבלו עליה יהיה גבוה ממכירת רכב פרטי לפירוק). קשה מאד לתמחר את מחיר הברזל של המשאית לתוך המאמר מכיוון שמחיר הברזל נקבע בשוק הפיננסי של המתכות העולמית, עם חלוקה ומחיר לכל  סוגי המתכות. זהו שוק שמשתנה כל הזמן בהתאם להיצע ודרישה עולמית ומקומית.

אם זאת לאלו שממש רוצים לדעת, אתם יכולים לברר בסמוך למועד המכירה מהו מחיר הברזל (המחיר מתומחר לפי טון), במקביל לברר את משקל המשאית, ולתוך המחיר הזה להפחית שקלול של הוצאות כמו : עלויות הובלה ופירוק, הפרדת חומרים ומתכות, שינוע למפעלי המחזור, כוח אדם מבצע.  זהו תהליך מעט מורכב, אך אצלנו בבריקדאון אתם מוזמנים לשאול וגם לקבל תשובה על אופן קביעת מחיר הקנייה.

לעוד מידע היכנסו למדריך המלא – למכירת כלי רכב לברזל 

קראתי (ייתכן שאפילו אצלכם באתר) שיש תוכנית מיוחדת לפירוק עבור משאיות הממונעות במנוע דיזל, זה נכון?

אכן יש. למשאיות מנוע דיזל יש אפשרות להיכנס לתוכנית גריטה של משרד התחבורה תחת החוק ל"שמירת אוויר נקי".
החוק שיצא באפריל 2018 דורש מבעלי רכבים עם מנוע דיזל בדגש על רכבים כבדים וישנים להתקין מסנן חלקיקים בכדי לצמצם את הזיהום הנפלט מהם. במקביל, החוק מציע למי שאינו מעוניין לעשות כך או שמסיבות שונות לא ניתן להתקין ברכב שלו מסנן, להעביר את כלי הרכב לגריטה/פירוק במוסך מורשה שיש לו הסכם עם משרד התחבורה ולקבל על כך מענק גריטה בשווי כמה אלפי שקלים.
מומלץ לבדוק האם המשאית שברשותכם עומדת בדרישות לקבלת מענק הגריטה (ניתן למצוא את המידע באתר משרד התחבורה) ובמקביל לקבל הצעה מחברה כמו ברייקדאון ולהשוות וכמובן ללכת על ההצעה שהכי משתלמת לכם.

למדריך המלא והמפרט שלנו בנושא – רכבים לגריטה

לסיכום

לשמחתנו בשונה מעולם בני האדם, בעולם כלי התחבורה אין אפליה בין כלי התחבורה שבו, דין רכב ישן ותקול כדין משאית ישנה ותקולה, שניהם יכולים וצריכים להגיע לתהליך פירוק.

תהליך מכירת רכב או משאית לפירוק הוא תהליך יחסית פשוט ויכול להיות גם תהליך מהיר. לאחר שהחלטתם שהמשאית שלכם אינה יכולה לשרת אתכם יותר ושהעלויות תפעול ואחזקה שלה פשוט לא משתלמות, עליכם ליצור קשר עם עסק לקניית משאיות לפירוק כדוגמת ברייקדאון ולספר להם על המשאית. לאחר מכן, תקבלו הצעה לקנייה הכוללת גם את גרירת המשאית למגרש הפירוק וגם תשלום במזומן, לצד הסבר מלא על אופן קביעת המחיר.

מכירת רכב לפירוק ללא טסט

טסט הוא אחת ללא ספק המטלות הפחות נעימות שיש לבעלי רכבים (למעט הצורך לנקות אותם מבמבה שנמרחה במושב האחורי), ולכן האפשרות למכור את הרכב לפירוק ולהיפטר מהצורך במטלה הזו והתשלום שהיא כוללת הוא יתרון חשוב בהחלטה על מכירת הרכב לפירוק.

אך האם ניתן למכור רכב לפירוק ללא טסט?, מי האחראי לעשות את הטסט של רכב לפירוק? מול מי מתנהלים בעניין הזה ברמה הרשמית של משרד התחבורה?. על שאלות אלו ואחרות במאמר שלפניכם.

לשמיעה של כל המאמר לנוחות שלכם אנא לחצו על כפתור ההפעלה בצד ימין של נגן זה

מעוניינים למכור רכב לפירוק ללא טסט או  רכב ישן ששוכב לכם בחנייה או מרכב שעבר תאונה? הגעתם לחברה המקצועית ביותר בתחום!
קונים את כל סוגי הרכבים והכל תחת אותה החברה!
תשלום הוגן ונוח בכל שיטות התשלום שיש
עובדים וזמינים לכם כל הזמן – זמינים 7\24
שירות אישי על ידי מומחים בעולם הרכבים
שירות בכל רחבי הארץ
ממחזרים רכבים למען הסביבה על ידי גריטת רכבים שמזהמים את הסביבה

עזרנו כבר לעשרות אלפי לקוחות בכל חלקי הארץ 👱🏼👨🏽

מה זה טסט לרכב?

"טסט" היא מילה באנגלית (משמעותה "מבחן") שהשתרש בלשון עממית לפעולה של ביצוע מבחן רישוי לרכב. על פי החוק במדינת ישראל (ובמדינות אחרות בעולם), בעל רכב העושה ברכב שימוש לנסיעה מכל סוג שהוא ובהתאם להגדרות השימוש של הרכב, נדרש לעמוד אחת לשנה במבחן בדיקה למערכות הרכב בדגש על אלו העוסקות או משפיעות על בטיחות הרכב (בלמים, פנסים, היגוי ואפילו מגבים).

טופס יפוי כח לאדם פרטי לביצוע מבחן רישוי - טסט לרכבמבחן הרישוי "טסט" נעשה במכוני בדיקת רישוי המופעלים על ידי משרד התחבורה. רכב שנמצא בבדיקה כלא עומד בקריטריון אחד או יותר, נדרש לגשת לבצע תיקון ולחזור להציג את התיקון בפני הבוחן ולקבל את אישור מעבר הבדיקה.

מבחן הרישוי הוא פעולה המצריכה פינוי של כמה שעות לפחות (תלוי בעומסים במכון הרישוי), מצריך תשלום של אגרת רישוי רכב ותשלום נוסף עבור הבדיקה עצמה. לצד כל זאת עדיין מדובר בסוג בדיקה חיונית מאד שמוודא רמת בטיחות מינימלית נדרשת עבור כל רכב ובכך תורמת להגנה על חיינו בהיותנו בכביש כנהגים, נוסעים והולכי רגל.

את המבחן יכול לבצע בעל הרכב או מיופה כוח מטעמו (נדרשת חתימת בעל הרכב על טופס ייפויי כוח ותעודת זהות)

לחצו כאן לקבלת טופס יפוי כח לאדם פרטי לביצוע הטסט 

התשלום עבור טסט שנתי

גובה התשלום השנתי עבור אגרת הרישוי נקבע על ידי משרד התחבורה בהתאם לסוג הרכב, גודלו, הייעוד שלו, שנת יצור ועוד פרמטרים נוספים. התשלום עבור ביצוע בדיקת הטסט משתנה סביב גודל הרכב.

 

ההודעה על התשלום נשלחת בדואר על ידי משרד התחבורה על גבי טופס שקרא "רישיון רכב". בטופס מופיעים פרטים מזהים של הרכב, בעליו והסכום לתשלום. את התשלום ניתן לבצע באופן מקוון או תשלום בדואר או בבנק.

 

לאחר התשלום ניתן  לגשת למכון רישוי (אין צורך בקביעת תור, פשוט מגיעים ונעמדים בתור עם שאר הרכבים), להיכנס למשרד להציג טפסים ולהתחיל את הטסט. בסיום משלמים את עלות הבדיקה במידה והרכב עבר את הבחינה ללא צורך בתיקונים.

מכירת רכב לפירוק ללא טסט

 

תשלום עבור חלקי חילוף כדי לעמוד בדרישות לטסט

כיום ובשנים האחרונות כל הרכבים החדשים שעולים לכביש מקבלים פטור ממבחן רישוי (טסט) למשך 3 ואפילו 5 שנים, זאת מכיוון שרכיבי הבטיחות עבורם נשארים תקפים ועמידים לתקופה של כמה שנים. לעומתם רכבים שעוברים את תקופת ה"רכב החדש", מתחילים לסבול מבעיות המצריכות החלפה של רכיבים. הבעיות הללו לרוב מזוהות במהלך ביצוע מבחן הרישוי ואז מקבלים מהבוחן דף אבחון עם "ריג'קטים", שהן תקלות שאותן יש לתקן בפרק זמן קצוב של מספר ימים או שבועות תלוי  בסוג הבעיה.

בכדי לתקן את התקלה ולקבל את אישור הטסט, עליכם לגשת למוסך או חנות חלקי חילוף, לקנות ולהתקין את החלק. במידה ומדובר בהחלפת חלק פנימי (למשל החלפת בלמים) יהיה עליכם להציג אישור ממוסך מורשה על ביצוע החלפת בלמים.

יש תיקונים שזוהו בבדיקה  שלא תצטרכו עבורם אישור התקנה, למשל, החלפת צמיגים, החלפת מנורה וכדומה, בעבור תיקונים כאלו ואחרים פשוט חוזרים למכון הרישוי ומראים לבוחן.

חלקי החילוף הנדרשים לתיקון, כמו כל דבר, עולים כסף, וכאן כבר נפרש לפניכם עולם שלם של אפשרויות, מהיכן לקנות את החלק?, האם חייבים מיצרן מסוים או אפשר מיצרן אחר? האם החלק חייב להיות חדש או שהיתן להתקין חלק מחודש או משומש?.

באילו מקומות ניתן לרכוש חלפים?

יש מגוון מקומות שדרכם ניתן לרכוש את החלק הנדרש לכם, חנויות חלפים מקוונות (באינטרנט) וחנויות פיזיות, מוסכים מורשים, מרכזי שירות וטיפול של יבואני הרכב וגם רכישה מאנשים פרטים, המפרסמים בכל מיני אתרי מכירות שונים. כמובן שלכל מקום יש יתרונות וחסרונות כמו, מחיר, חלק מקורי או תחליפי או אפילו חלק משומש.

מאיזה יצרן כדאי לקנות חלפים?

יבואני הרכב תמיד ממליצים על שימוש בחלפים מקוריים שלהם שהם ייצרו עבור הרכב עצמו, חלפים אלו לטענתם מתאימים יותר, בטוחים יותר, בעבורם ניתן לקבל אחריות גבוה יותר, לצד זאת החלקים הללו במרבית הפעמים יהיו היקרים ביותר.

במקביל למוצרי המקור של יבואני הרכב ישנם חלקי חילוף המיוצרים לאותה מטרה אך על ידי יצרני חלקים אחרים והם נקראים מוצרים תחליפים. לרוב הם יהיו זולים יותר ועם פחות אחריות מזו המוצעת לרכיב מקורי.

אל מול חלקי חילוף מקור ותחליפים עומדת אפשרות של חלקי חילוף משומשים. אלו חלקי חילוף שפורקו מרכבים שעברו פירוק ונמצאו תקינים לשימוש ברכב אחר, כמובן תוך כדי ביצוע ניקוי ותיקון אם נדרש. חלפים אלו יהיו הזולים ביותר אך ללא אחריות או עם אחריות קצרה, מעבר ליתרון המחיר במוצרים אלו יש סיכוי גבוה למצוא חלק מקורי של הרכב.

למדריך המלא והמפורט שלנו בנושא: מכירת רכב לחלקים 

איך מחליטים היכן ואיזה סוג חלפים לקנות?

התשובה מורכבת ושונה ביחס לכל רכב וליכולת האחזקה של בעליו ולפי פרמטרים כמו, עלויות, מה מטרת החלפים?, לכמה זמן הם צריכים להספיק? האם הפער הכספי באמת משמעותי? ועוד.

למשל, סביב חלקים משומשים (מרכב שעבר פירוק) לרוב מומלץ להימנע מחלקים הקשורים לבטיחות והנעת הרכב, עבור צרכים אלו מומלץ לרכוש חלק מקורי או תחליפי חדש. אולם כאשר מדובר בחלקים העוסקים בשדרוג הרכב, פלסטיקה, מושבים, פנסים, דלתות, ידיות וכדומה ייתכן ואת אלו עדיף לרכוש כחלקים משומשים (מפורקים).

מהי הדרך המהירה למכור את הרכב?

אז לאחר שהחלטתם שהרכב הישן סיים את דרכו וטוב יהיה לכם ולסביבה שהרכב יעבור לפירוק ולמחזור נשאר לכם למצוא את הדרך המהירה למכור אותו. מכירת הרכב לפירוק היא פעולה יחסית פשוטה, מאתרים עסק שעוסק בפירוק רכבים, כמו חברת ברייקדאון, מספקים להם מידע על הרכב (סוג, שנתון, מצבו המכאני ועוד פרטי מידע), ומקבלים הצעה לרכישת הרכב.

במידה וההצעה מתאימה לכם, כל מה שנשאר לכם הוא לקבוע מועד ומקום למפגש המכירה עם נציג מהעסק הקונה שיגיע עם רכב גרר. לוודא שלא השארתם דבר ברכב, להעביר לרשותו את הרכב, לקבל במזומן את התשלום שהסכמתם עליו. אל תשכחו להוריד את לוחיות הרישוי טרם מכירת הרכב.

מה עושים מול משרד הרישוי בעניין המכירה לפירוק?

מגישים בקשה לביטול רישיון הרכב באמצעות טופס ייעודיי לכך, מגישים בקשה לקבלת החזר אגרת רישוי במידה ושולמה אגרה שנתית וטרם נוצלה כולה. עדיף לעשות את התהליך הזה לפני העברת הרכב לקונה או ממש בסמיכות למועד המכירה.

האם ניתן לא לשלם את אגרת הרישוי?

כן. ניתן להצהיר על הרכב כרכב עומד במשרד הרישוי ולקבל עבורו מעמד של רכב בהפקדה. רכב בסטטוס כזה אינו נדרש לשלם אגרת רישוי שנתית.

מתי אפשר להפסיק לשלם את אגרת הרישוי?

ניתן להפסיק לשלם אגרת הרישוי רק לאחר שהגשתם טופס בקשה לביטול רישוי הרכב או הצהרתם על הרכב כרכב בסטטוס הפקדה. לרוב אלו בקשות שנעשות עבור רכב תקול שאינו זז ועבור רכבים אשר נשלחים לגריטה ופירוק. חשוב לדעת כי את הבקשה לביטול הרישוי יכול להגיש רק בעל הרכב או מיופה כוח מטעמו והגשתה חייבת להיות בהגעה פיזית לסניף של משרד הרישוי.

לסיכום

מכירת רכב לפירוק היא פעולה נדרשת ונכונה לכל הצדדים המעורבים בה, לבעל הרכב, לאיכות הסביבה וגם לקונה הרכב.

פעולת המכירה אינה צריכה להיות מושפעת מקיום או אי קיום טסט לרכב. במידה והרכב עבר טסט ולאחר כמה חודשים החלטתם למכור אותו לפירוק, תוכלו לקבל החזר יחסי של דמי אגרת הרישוי ממשרד הרישוי, במקרה של מכירת רכב לפירוק ללא טסט ובמצב שבו לא ניתן יותר לנוסע ברכב חברת פירוק הרכבים לה אתם מוכרים את הרכב תגיע עם רכב גרר מתאים ותיקח את הרכב.

למדריך עם כל  השאלות הנפוצות ביותר בנושא פירוק רכבים היכנסו למדריך עם כל התשובות בנושא פירוק רכבים בישראל